Vem tar första steget i en argumentation/konfrontation?

Men du ville ju åka till hästen? Du behövde åka för hästen var sjuk?
Vad spelar det för roll när paketöppning sker då? Eller hade du haft möjlighet att stanna om det var paketöppning snart ändå?
Kan ju hända att jag frågade en stund innan jag åkte och hade dom börjat ungefär då så kanske jag hade hunnit.
 
Kan ju hända att jag frågade en stund innan jag åkte och hade dom börjat ungefär då så kanske jag hade hunnit.

Jag förstår som sagt mycket väl att du valde att åka, det är inte det jag ifrågasätter. Jag hade absolut gjort samma val! Men det känns lite som att antingen har din svägerska totalt missuppfattat hur du menade, eller så ligger det som någon annan var inne på mer bakom.

Hur har er relation varit innan alla de här grejerna?
 
Krävde verkligen inte att saker skulle läggas runt mig, utan undrade mer om paketöppningen skulle ske strax för annars hade jag väntat på den. Tror ni missuppfattar mig :-)

Det tror jag också för jag tycker att det är många som är rätt hårda mot dig.

3½ timme är ganska normalt för mig de gånger jag "firar jul" med familjen (föräldrar och en syster) men hos min "adoptivfamilj" är 3½ timme kort tid (dem bor jag granne med, ,medan jag har 1½-2 tim körtid till min "riktiga" familj).

Och jag kan absolut relatera till att den som inte anordnar maten, inte bidrar. Så är det i båda mina familjer (och ja, jag är jättebortskämd, har inte fixat något till någon julmiddag någonsin och är snart 45 år gammal).
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 977
Senast: Sel
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 699
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp