Bukefalos 28 år!

vem tränar hunden du eller ni??

Lillan86

Trådstartare
rammlade av hästen i förgår och är rätt så mörbulltad, kom att tänka på att det är hundkurs i morgon och jag är knappast kapabel till att springa och skutta och vara glad med hunden, så nu ska sambon följa med och träna...
ska bli skojigt att se eftersom han inte är intresserad av att göra något sådant, tycker det räcker med att busa och gosa..:D

men hur ser det ut för er? tränar du hunden själv eller finns det andra i familjen som hjälper till? gör ni olika saker eller hur fungerar det hos er?

:bump:
 
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

rammlade av hästen i förgår och är rätt så mörbulltad, kom att tänka på att det är hundkurs i morgon och jag är knappast kapabel till att springa och skutta och vara glad med hunden, så nu ska sambon följa med och träna...
ska bli skojigt att se eftersom han inte är intresserad av att göra något sådant, tycker det räcker med att busa och gosa..:D

men hur ser det ut för er? tränar du hunden själv eller finns det andra i familjen som hjälper till? gör ni olika saker eller hur fungerar det hos er?

:bump:

jag och min pojkvän/sambo tränar valpen tillsammans, vi åker nog också på valpkurser och sånt båda två när det blir dags.

samt att hans mamma, dvs valpens "farmor" hjälper till också och kommer med råd och tränar lite.
 
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

Jag sköter helt träninen av hundarna. Sambon kan hänga med i skogen och lägga ett spår enligt mina instruktioner eller ge något kommando ibland men inte alltför ofta.
 
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

Jag tränar hundarna själv, isynnerlighet min valp.
Varför? Jo för att det är Mitt intresse, Min valp och jag vill inte att sambon min ska 'lägga sig i'-eller någon annan för den delen heller. Däremot så följer han Alltid med på träningarna och hjälper till, stöttar mig, kommer ihåg och påminner mig om saker och ting.:p:love:

Går han ut med hundarna (läs: min valp) så har han vissa regler som ska följas och hur han ska 'hantera' puppy's osv.
 
Senast ändrad:
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

Jag tränar min hund själv i största mån och så kommer det alltid att vara,däremot får min sambo gärna träna ibland också om jag är med och förklarar. Då lär han sig bara mer om hund och han själv har erkänt att han både förstår hund bättre nuförtiden men att han också i och med det är mer intresserad! Jag tycker bara att det är kul och han kommer att få träna min/mina hundar i framtiden också om han vill lära sig.För just den här hunden är det ganska viktigt att han får träna ibland också. Han är en riktig mammagris och lyder egentligen bara mig..nu ett år senare har han faktiskt börja lyda min pv så att man kan kalla det lydnad. Han vågar ha honom lös för att han vet nu att han kommer på inkallning/går fint fot och stannar på kommando. Jag har även lärt honom rida lite, han skulle nog aldrig kunna tänka sig att träna häst..men att ta en tur i skogen så småningom är ett litet mål vi har framför oss!:)
 
Senast ändrad:
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

Det är jag som tränar och springer på utställningar. Det är även jag som kommer att tävla när det blir så dags.
 
Sv: vem tränar hunden du eller ni??

Jag tränar mest men det är även killens hund så han tränar så mkt han vill.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: Harrysen
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 345
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 328
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp