Bukefalos 28 år!

Vem tror ni blir nya ICA-Stig?

Eftersom dem ska spela samma person så blir det konstigt att ändra ja.

Delvis nämns aldrig Hermiones hudfärg enligt Rowling vilket för att det är fritt för tolkning.
Och hon var väl svart från början, det var väl inte så att hon var vit första halvan av showen och sedan svart i andra halvan? Stig har ju varit vit man ifrån början, därför det blir konstigt om samma roll plötsligt ändrar kön och färg.

"The Doctor" i Dr Who är inte en människa, han är en mystisk utomjording vilket gör det mer valfritt att göra lite vad man vill med karaktären. Han har heller aldrig följt en mall, Stig har alltid varit en vit äldre man, Dr Who har vart äldre och yngre, haft olika hårfärg, ögonfärg, mm.

Så när Ica stig senast byttes ut var det också fel eftersom de bytte från någon som var närmast skallig till någon som var både längre, smalare och vithårig.

Ok,så gällande HP så om man byter medium, (från film till teater) så är det ok att byta yttre attribut på skådespelarna?
 
James Bond är också en etablerad karaktär som äntligen ska få lite mer spelrum verkar det som, det ska bli himla spännande att se!

*kl*
Sedan var det väl inte så mycket frågan om att ändra på själva karaktären 'Stig'' som lyftes, utan att det var lite synd att de inte tog tillfället i akt att skriva nytt och förnya reklamserien lite nu när en skådis ändå skulle överge den. Hur länge har de kört på nu egentligen? Jag vill minnas att ICAreklamen tuffade på redan innan jag lämnade Sverige, så sisådär tio år?

Efter att ha sett Bridgerton så går min röst till Regé-Jean Page :D
 
Du fattar inte va? ICA är en reklam serie, dem har en manlig vit roll/karaktär som heter Stig. Att Stig skulle byta kön och färg går inte eftersom rollen är en person, han spelar en människa, och människor kan inte byta kön och färg. Tex kan ju inte Prinsessan Victoria bli en svart man.

Däremot skulle man kunna låta ICA-Stig gå i pension och anställa en svart kvinna som nya chefen, eller en transsexuell som nya chefen, det är inge problem. Men du kan inte ta en befintlig karaktär och bara hux flux ändra den. Och just nu så är det ju en ny ICA-Stig som kommer, det är inge en ny chef eller en ny roll/karaktär.

Tex rollen Dumbledore i Harry Potter, hade ju varit jätte konstigt om han i dem första filmerna var en vit man och i dem sista filmerna skulle Dumbledore som varit en vit man sedan födseln plötsligt vakna upp en morgon som en svart kvinna. Tycket du inte det?
Det är ju exakt noll sannolikhet att nya Stig kommer se ut precis som den gamla (precis spm Stig 1 och 2 inte är identiska) så varför skulle han inte kunna vara svart? :confused:
 
James Bond är också en etablerad karaktär som äntligen ska få lite mer spelrum verkar det som, det ska bli himla spännande att se!

*kl*
Sedan var det väl inte så mycket frågan om att ändra på själva karaktären 'Stig'' som lyftes, utan att det var lite synd att de inte tog tillfället i akt att skriva nytt och förnya reklamserien lite nu när en skådis ändå skulle överge den. Hur länge har de kört på nu egentligen? Jag vill minnas att ICAreklamen tuffade på redan innan jag lämnade Sverige, så sisådär tio år?
Hoppas nästa James Bond är en kvinna - för jämlikhetens och inkluderandets skull. Gärna en mörkhyad och korpulent. Obs! Ironi!
James Bond är James Bond liksom Pippi är Pippi och Ica-Stig är Ica-Stig. Skådespelarna byts men karaktären består.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Hoppas nästa James Bond är en kvinna - för jämlikhetens och inkluderandets skull. Gärna en mörkhyad och korpulent. Obs! Ironi!
James Bond är James Bond liksom Pippi är Pippi och Ica-Stig är Ica-Stig. Skådespelarna byts men karaktären består.
Fast varför inte? Vad skulle hända liksom?
 
Hoppas nästa James Bond är en kvinna - för jämlikhetens och inkluderandets skull. Gärna en mörkhyad och korpulent. Obs! Ironi!
James Bond är James Bond liksom Pippi är Pippi och Ica-Stig är Ica-Stig. Skådespelarna byts men karaktären består.

Men mitt och många andras argument är att en karaktär inte är begränsad av kön och hudfärg, likväl som den inte är begränsad av längd eller ögonfärg.
Loa var längre, smalare och vithårig jämfört med första ICA Stig (och i klippet där de byter skådis så påpekar de ju att de inte ser helt likadana ut ("Kavajen ser lite stor ut"), så att det inte är ert identiskt utbyte är ju tydligt.
 
Men mitt och många andras argument är att en karaktär inte är begränsad av kön och hudfärg, likväl som den inte är begränsad av längd eller ögonfärg.
Loa var längre, smalare och vithårig jämfört med första ICA Stig (och i klippet där de byter skådis så påpekar de ju att de inte ser helt likadana ut ("Kavajen ser lite stor ut"), så att det inte är ert identiskt utbyte är ju tydligt.
Läs på om brand.
 
Fast jag får lite känslan av att du behöver läsa på om branding så som du slänger dig med ordet i den här tråden. Det är inte ovanligt att ändra på saker som för många är heeeelt otänkbart när man pratar branding. Se bara på t.ex. Uncle Ben’s, Frölunda Indians och liknande.
Jag vet vad brand och branding betyder och innebär 😁
 

Liknande trådar

Fritid Ge mig råd, har två tidningssamlare fullproppade med Hembakat. Tror det är ca 60 st plus en större julspecial. Vad är ett rimligt pris...
Svar
6
· Visningar
696
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
590
Senast: MiaMia
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 865
Senast: Enya
·
  • Artikel
Hästnyheter Under FEI Sports Forum i april ska det tas beslut om de rekommendationerna som Equine Welfare and Wellbeing Commission lagt fram...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp