kicki71
Trådstartare
Läste tidigare i ett annat hundforum disskusionen om att lyfta upp eller inte lyfta upp en hund vid hundmöten.
Dessa diskussioner tenderar att bli rätt livliga, och i en del svar såg jag att man skrivit, att lyfter nån upp sin hund så klart blir min intresserad å ska dit, att man ska inte lyfta upp sin hund för det triggar den andra hunden?...
osökt går min tanke då till "vem är det som har problem"?
Min åsikt är att mötande ekipage ska få göra i princip vad dom vill med sin hund...lyfta upp, stå vråla i kopplet, ligga ner eller varför inte göra någonting alls, men min hund ska inte bry sig.
Så anser jag att min hund ska reagera.
Jag själv skulle nog aldrig säga att "så klart min hund reagerar när nån lyfter upp sin hund i famnen".
Då är det min träning som brister tycker jag...
Hoppas jag nu formulerat mig så att min fundering går att förstå =)
Dessa diskussioner tenderar att bli rätt livliga, och i en del svar såg jag att man skrivit, att lyfter nån upp sin hund så klart blir min intresserad å ska dit, att man ska inte lyfta upp sin hund för det triggar den andra hunden?...
osökt går min tanke då till "vem är det som har problem"?
Min åsikt är att mötande ekipage ska få göra i princip vad dom vill med sin hund...lyfta upp, stå vråla i kopplet, ligga ner eller varför inte göra någonting alls, men min hund ska inte bry sig.
Så anser jag att min hund ska reagera.
Jag själv skulle nog aldrig säga att "så klart min hund reagerar när nån lyfter upp sin hund i famnen".
Då är det min träning som brister tycker jag...
Hoppas jag nu formulerat mig så att min fundering går att förstå =)