Bukefalos 28 år!

vet inte vad ja ska säga???

M

Mandh

Jag har precis blivit medryttare på en 5årig valack. Jag ska ha han 3 dagar i veckan för 400 kr i månaden.. jag har letat efter en häst att iallfall få träna med inför instruktör. Därför jag vill utvecklas inom min ridning såklart.. Jag var och provred 2 gånger och jag har sagt att jag vill rida inför instruktör och hon har sagt att det går bra, men ja är lite nervös att va för påflugen å tjöta om detta, men jag har frågat vilken instruktör hon rider för med mera, å hon har svarat att de är en jätte duktig tjej och så. Hon har även nämt att senare om det funkar och så kan ja få tävla.. Nu har ja ridit han några gånger ensam och så det känns bra , nu ska ja betala min första omgång..

Men nu undrar jag om ja ska betala själv eller om det ingår i priset att rida för instruktör?? Det kan ju inte ni veta , och ja vet att ja måste fråga henne.. men ja vet inte riktigt hur ja ska fråga, eller vad som gäller?? Hur mycket kostar de att rida inför tränare ungefär?
Vad ska ja säga till henne???:confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vet inte vad ja ska säga???

Det är väl bara att fråga? "Ingår det att träna för tränare i priset eller betalar jag det själv?" :)

För att svara på din fråga så: Här i Sundsvallstrakten kostar det ca 150:- för en timme eller så lång tid som behövs.
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

Jag skulle förutsätta att jag skulle betala det själv om hästägaren inte redan sagt ngt annat.
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

aaa okej.. ja vet att ja ska fråga henne men ja är så mesig när de gäller sånt här :D jag har bara ridit inför instuktör genom skolan ( gick en speciell hästkurs ) så jag har ingen aning om hur sånt här fungerar om ja ska va ärlig :o:D
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

jaa men grejen är att hon säger lixom ingenting, ja måste typ fråga allting :crazy: hon har typ personliga problem och har jätte svårt att prata
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

Det får du nog allt bekosta själv! Låter konstigt annars:grin:
Kostas väl allt från 100-300 kr för en "normalt duktig" tränare.

Prata med andra i samma stall! Hör vilka dom tränar för o så!
Va med o titta på lektioner, så ser du hur det går till, o vilken tränare du gillar:idea:

Men du måste ju prata med ägaren, skall du ha hästen såpass mycket måste ju hon hjälpa dig i början!

Lycka till
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

jaaaa:D hehe ja.. ja känner en annan i stallet med kan ju höra med henne.. fast osäker om hon rider för instruktör
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

Jag skulle ta förgivet att jag skulle stå för tränings/tävlings utgifter själv (även transport kostnader mm)
Här omkring kostar det runt 200kr för 1 timmas träning.
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

okej okej får ta och ringa henne eller nått hum
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

till 90% säkerhet så kommer du får beskosta dina träningsavgifter utöver 400 kr. Det är ytterst ovanligt att instruktör ingår i medryttarsumman på en vanlig privatägd medryttarhäst.
 
Sv: vet inte vad ja ska säga???

Det är ju du som ska rida, då får du betala. Möjligen om hästägaren är ute efter att utbilda hästen via dig men då är det uttalat och h*n väljer instruktör åt dig men så är det tydligen inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 269
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 775
Senast: Lhas
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 575
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp