Bukefalos 28 år!

Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

N

navajo

Har under en tid gett min dv.scnauzer ett algmedel som skall hjälpa mot tandsten och dålig andedräkt. Nu är han sjuk, har fått stenar i urinblåsan och mår jättedåligt. Kan det höra ihop med algmedlet, det står att det innehåller mycket jod... :cry:
 
Sv: Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

Jod ger en ökad ämnesomsättning med hjätklappning, nervositet, viktnedgång och lös mage som vanliga och tydliga indikationer.

Vet inte hur det är med urinsten...
 
Sv: Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

Jod kan säkert fresta på njurarna. Samtidigt vet jag att just dvärgschnauzern tyvärr lätt utvecklar urinsten.

Vad får hunden för ordination nu? Får ni byta foder? Hur gammal är han?

Fråga veterinären om algmedlet - det är nog det allra säkraste! :idea:
 
Sv: Vet nån nåt om överdosering av Jod ?

Hunden är 7 år gammal, och är nu ordinerad dietkost, pencilin och smärtstillande. I samband med detta fick han ont nånstans, vilket gjorde att han inte ville gå i trappor, hoppa in i bilen mm.Men en halv tablett morgon och kväll, och han är jättepigg. Vet. hittade ingen forskning någonstans, om jod till hund...
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 055
Senast: Mauen
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 828
Senast: manda
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 506
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp