Sv: Vetekli?

Gratulerar, det är precis samma för vårt fullblod. Vi har optimistiskt börjat smussla ner några nävar lusern i Alfa-givan, och det går ner utan prut.

Vi håller tummarna för oss!

Båda mina hästar verkligen ÄLSKAR sin kligröt och blir dödligt förnärmade om dom inte får någon..... Dom får 1 l om dagen. Är det farligt??? :confused:

Nä en liter om du mäter det torrt är bara 250-400 g, beroende på hur finmalet det är. Maxgiva brukar man säga är ca 100g/100kg kroppsvikt. Så det borde inte vara någon fara. Om du inte har räknat på mineralerna får du kanske ge lite foderkalk i något av målen, alternativt ett mineralfoder med högre Ca/P kvot . Speciellt om du ger mkt spannmål till.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 709
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 676
Senast: Blubbis
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända... 2
Svar
22
· Visningar
2 151
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 452
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka