Veterinärvårdspriser utomlands

Dom Ungerska vet.vårds priserna är en piss i nilen jämnfört med sverige,vet dock inte vad en vet,tjänar men det kan jag fråga min vän där nere.

Håller med om det. Min syster bor i Ungern och de har typ lagt ut 1000kr på veterinärvård totalt (inkl. kastrering, vaccinering, chip o hela rubbet. Flera vaccineringar).
 
Kan inte jämföra med Norge,men visst har försäkringarna en del i det hela. Det gör att vi som djurägare är mindre känsliga för kostnaderna än om vi skulle betala allt ur egen ficka.
Jag håller med om detta. Speciellt nu när jag tagit bort försäkringarna på mina hundar och istället sätter undan pengar varje år. Jag har flera gånger varit med om att veterinären har sänkt priset när jag betalar själv. Det var jag aldrig med om när hundarna var försäkrade och försäkringen betalade! Då tyckte jag att det var en massa avgifter hit och dit, men nu ser fakturorna helt annorlunda ut.
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Törnrosa
·
Samhälle Först så vill jag säga att vi trots allt har det ganska bra i Sverige som har relativt låga avgifter för sjukvården jämfört med många...
2
Svar
31
· Visningar
1 411
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 602
Senast: Mineur
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 306
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp