- Svar: 65
- Visningar: 2 449
Förra året förbjöds veterinären att ha hand om djur. Trots det hittade Länsstyrelsen i Uppsala län i år ett flertal hästar på en gård i Uppland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, men beroende på hur djurförbudet är utformat så kan det göra att man inte kan arbeta som veterinär ändå tänker jag.Ett djurförbud tar inte bort legitimationen. Det kan bara ansvarsnämnden göra.
Nej inte kliniskt iaf, men veterinärer jobbar ju med annat ocksåAbsolut, men beroende på hur djurförbudet är utformat så kan det göra att man inte kan arbeta som veterinär ändå tänker jag.
Ja precis. Så det hela blir mycket "det beror på".Nej inte kliniskt iaf, men veterinärer jobbar ju med annat också
Finns många mer "skrivbordsveterinärer" än man kanske tänker på.
Den här veterinären är anmäld till ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård för ett antal felbehandlingar. Så hon är under utredning och kan ev förlora legitimationen pga detta. Sedan tidigare har Jordbruksverket utdelat varning för felbehandling. Så det stämmer att hennes misskötsel av de egna djuren inte har något med att göra om hon förlorar legitimationen, utan det baseras på hennes brister i yrkesutövningen.Ett djurförbud tar inte bort legitimationen. Det kan bara ansvarsnämnden göra.
Ja då är saken en annan givetvis. Jag har inte koll på fallet i sig.Den här veterinären är anmäld till ansvarsnämnden för djurens hälso- och sjukvård för ett antal felbehandlingar. Så hon är under utredning och kan ev förlora legitimationen pga detta. Sedan tidigare har Jordbruksverket utdelat varning för felbehandling.