Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tictac skrev:Vi la oss på samma nivå som andra klubbar, men det var lite väl högt har jag förstått nu. Tyvärr blir det så när man inte vet exakt vad vetkostnaden är och man vet inte hur många hästar det blir - då tar man "vad alla andra tar".
gylle skrev:Nej ren skär OCKER och gnidenhet är vad det handlar om och det är dags att någon verkligen tar tag i detta problem, det är tillräckligt dyrt att tävla ändå.
Fast tävlar man mycket, med många olika hästar så ser man lite annorlunda på det. Alltså att efteranmäla.tictac skrev:Jag är i alla fall av den åsikten att man anmäler i tid - sen kan det alltid finnas anledningar till varför man inte kan/vill anmäla i tid - men då får man betala vad det kostar att efteranmäla - eftersom det medför merjobb för sekretariatspersonalen med efteranmälaningarna.
tictac skrev:Vad jag känner igen mig...
Alla dessa bortförklaringar varför just denna inte skall betala efteranm avgift, varför kräver vi anm avgift trots att ekipaget strukit sig (dan innan tävling, inget vet intyg skickas) - ingen annan klubb gör ju så här... Synd bara att vi i sekretariatet från olika klubbar ibland råkar träffas och pratas vid - vi undrar alltid vilka andra klubbar folk pratar om.
Dock tycker jag att protesterna mot dubbel anm avgift minskat, nu vet jag inte om det är för att de senaste tävlingarna jag haft hand om varit stor häst eller om folk här nere börjar förstå att det inte är lönt att diskutera anm avgiften.
Allt detta skäll gjorde att jag inte hade hand om någon tävling under hela förra året, fast jag tycker att det är kul. Det är synd att det är så här eftersom det behövs folk som ställer upp och jobbar ideellt på tävlingar - men det verkar en del deltagare inte förstå.
Grängesberg skrev:Fast det är klart! De som gnäller och klagar värst gör förmodligen inte ett shit i sin egen klubb utan överlåter det på andra.. Så jag ska bli en snäll tävlande!![]()