Vettiga regnkläder

Bukefalos 30 år!

Novisis

Trådstartare
Vad ska man ha på sig när man rider i regn? Vad finns det för kläder som håller tätt och ändå andas?

Vad ska man ha på sig när man rider i regn? Vad finns det för kläder som håller tätt och ändå andas?
Oljerock (lång) och konstgummistövlar hade jag när jag red i England i ur o skur. Oljerocken andas så man inte blir svettig, nackdelen är att den inte går att tvätta. Min sista oljerock köpte jag på nätet i från Skottland.

Jag har än så länge varit nöjd med min rock från Uhip, men bara använt den i hårt regn under 1.5 h varje gång ungefär och den är väldigt ny.

De säljer en oljerock på Börjes nu som ser helt OK ut. Annars brukar det finnas på nätet om man googlar lite. Kolla så det finns sprund och bensnören bara.

Jag säger också Stierna:up: Tävlade 8 mil i den i duggregn i våras och var nästintill torr under, fukten som fanns kom nog mest från mig. Kombinerat med ett par reinlegs så är man "i hamn".

Stiernas regnkappa har 20 000 i vattenpelare och i andasfunktion!. Jag är ganska säker på att man skulle kunna simma i den utan att bli blöt. Kostar som en halv njure men jag är så glad jag köpte den - värd varenda krona!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat