Vi dejtar vidare - del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror jag blivit utsatt för "negging" eller vad heter det när någon är dryg?
Vi matchade och jag mailade. Skrev typ hej , att jag gillade hans profil och en grej med hänvsinng till hans profiltext.
Fick typ svar "om jag är blyg"?
Eh nä det är jag inte..
tycker du det är jobbigt att träffa nya människor etc och så fortsatte han att skriva en hel del andra saker...
”Är du blyg?” låter för mig som om han strax vill braka loss om sex.
 
Det är många som gått på KTH och Chalmers på Tinder. Visst det är stora universitet.. Men ändå.. Det upplevde jag inte på dejtingsidorna.
 
Angående swipa eller trycka på gilla-
Gillande syns väl även om det inte är ömsesidigt? Dvs medan matchen måste båda matcha för att den andra ska se det?

Hjärta och högerswipe är samma sak, en like. Endast de som är betalande kan se det utan matchning. En stjärna är superlike, den sen mottagaren när den swipar oavsett om denne betalar eller ej :)
 
Efter ett snart ett dygn på Tinder och några timmars swepande är resultatet: Typ ingenting. :rofl::rofl:

Jag fick ett par gillande som typ alla på sin profil hade skrivit; I luv fat sweidsh woman. Eller som ville hitta en tjej till trekant eller tjej att vara otrogen med.
Nä jag tror inte det.

Jag fick några matcher. Inga av dem mailade så jag fick maila.
En kille bodde i Litauen men hade ändå skrivit Sverige och verkade haft google translate. Det blev så rörigt så avmatchade.
En blev en märklig konversation.
En ville efter en stund ha nakenbilder.
Ett par stycken till skrev jag till men de har inte svarat..

Tinder... Du gör mig besviken! Alla pratar ju om dig nu...:mad::mad::mad:
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?

//r

Ett hinder. Jag kollade bara killar max 3-4 mil härifrån. Är inte flyttbar i dagsläget :)
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?
Njae... inte flyttbar, kan knappt föreställa mig vad som skulle krävas. Dels trivs jag oförskämt bra just i den här trakten, dels köpte jag förra året ett hus som jag just nu känner att jag skulle vilja bo kvar i livet ut.
Min dejt (ok då, litet mer än en dejt numera) bor i en stad sådär 12-14 mil härifrån och är införstådd med mina preferenser, blir det ihopflytt så blir det högst sannolikt här.
 
Ni andra som dejtar, hur flyttbara är ni i ert liv just nu/i framtiden? :) Om ni skulle träffa någon från en annan stad eller någon med planer på/en vilja att flytta, skulle det vara ett hinder? Eller kanske något positivt?

//r

Jag har väldigt svårt att se att jag är flyttbar. Jag har hela min familj här. Föräldrar, bonusföräldrar och fyra syskon. Eftersom jag i princip alltid, med ett uppehåll, bott här så har jag dessutom alla vänner här. Både de från skoltiden och nya. Att lämna Stockholm skulle vara att lämna precis allt för mig. Jag vill dessutom, som jag skrivit någon gång tidigare, kunna vara nära och ta hand om mina föräldrar när de blir gamla. Träffa syskonbarn ofta osv. Det utöver att jag verkligen älskar staden.

Men jag vet också att kärlek är starkt och vad som helst kan hända. Så man ska aldrig säga aldrig. Men just nu känns det väldigt långt bort.
 
Efter ett snart ett dygn på Tinder och några timmars swepande är resultatet: Typ ingenting. :rofl::rofl:

Jag fick ett par gillande som typ alla på sin profil hade skrivit; I luv fat sweidsh woman. Eller som ville hitta en tjej till trekant eller tjej att vara otrogen med.
Nä jag tror inte det.

Jag fick några matcher. Inga av dem mailade så jag fick maila.
En kille bodde i Litauen men hade ändå skrivit Sverige och verkade haft google translate. Det blev så rörigt så avmatchade.
En blev en märklig konversation.
En ville efter en stund ha nakenbilder.
Ett par stycken till skrev jag till men de har inte svarat..

Tinder... Du gör mig besviken! Alla pratar ju om dig nu...:mad::mad::mad:
Nu gör du mig besviken, du vet ju att tjejer har det så lätt och kan välja och vraka, har du inte lärt dig nånting här på buke? :mad:
 
Jag kan bara säga en sak om krogen och hög musik, pröva med synestesi! Det är jobbigt när man ser ljud som färger. Jag har det inte konstant så att det stör men när det är högmusik och discoljus! Sjösjuka och överbelastning.
Shit så fränt! Om jag vore du skulle jag nämna synestesin i min nätdejtingpresentation. Ett enligt mig oerhört faschinerande fenomen. Jag förstår att det är besvärande, men så väldigt intressant. Förmodligen en väldigt bra konversationsstartare. :up:

Jag har en vän som ser färger kopplat till bokstäver och siffror.

Fascinerande.

Haha. Så fascinerande att jag råkade skriva det flera gånger i ivern. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är nyfiken på att höra om eran märkligaste dejt ni har varit på :) Jag har varit på några som milt sagt inte riktigt blev som...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 336
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 126
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 843
Senast: Migo
·
Hemmet Jag hann inte låta diskmaskinen gå klart här om dagen iom att gäster kom, mat var klar etc och jag handdiskade lite saker vi behövde...
2
Svar
25
· Visningar
1 198
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp