Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att skicka ett mail om att man vill boka en tid för ett samtal är inte det ett bra sätt?På att inte folk respekterar lunch/raster osv. Kan inte visa mig utanför mitt rum utan att någon "bara vill prata om SIN enda lilla elev".
Satt och åt lunch när det kommer en personal, frågar om hon får störa och jag trodde det var att hon skulle presentera sig eftersom hon är nyanställd i "samverkande verksamhet" och vi inte träffats innan.
Nej - hon hade träffat en elev som var ledsen och behövde nog verkligen samtal.
jaha? Jag sitter faktiskt och äter, och nej jag vet inte vem XX är och dennes historik här rakt upp och ner vid matbordet - jag har en bra bit över 400 elever (sa jag inte, men tänkte).
Värsta på detta temat var nog den gång jag åt i personalrummet och ser att en personal sitter och tittar på mig. I samma ögonblick som jag la ner besticken kastar hon sig fram och slänger ett elevärende på mig.
Jag tillbringar inte så mycket tid i personalrum och dylikt utan har en kapselmaskin på mitt rum istället.
Jag stör mig alltså inte på att ungdomarna mår dåligt och kan behöva min hjälp - det är mitt jobb liksom. Men jag stör mig på personal som "bara måste få säga", tror att deras ärende är det enda jag har att göra och försöker kringå den ärendegång som finns och ta en gräddfil - antingen genom att dyka på mig någonstans med "X behöver prata med någon, jag kommer förbi med hen imorgon", eller gärna skicka mail och "bara vill boka lite samtal...", gärna med de oroliga föräldrarna som kopia.
Att skicka ett mail om att man vill boka en tid för ett samtal är inte det ett bra sätt?
Men det är ju så irriterande!! Som när de byter ut röster i disneyfilmer och sådärNu stör jag mig på att de bytt dubbarröst till en tecknad mus i ett barnprogram...![]()
Tur att jag inte är ensam iafMen det är ju så irriterande!! Som när de byter ut röster i disneyfilmer och sådär![]()
Då förstår jag. Har ni en officiel procedur så skall det givetvis skötas enligt den.Egentligen är det ju smidigt och inte helt fel, men det finns vissa som alltid väljer den vägen istället för att ta sina elever via Elevhälsoteamet och det gör att dessa elever går under radarn så att säga. Visst, jag dokumenterar såklart det jag gör, men helheten försvinner och jag får en mängd sidoärenden samtidigt som "resten" går den andra vägen och ja - då är det plötsligt kö, och det finns det liten förståelse för eftersom DERAS elev ju faktiskt behöver samtal nu.
Sen i ärlighetens namn är det lika mycket mitt eget fel som någon annans för att jag är "snäll" och mån om att lösa tider snabbt, och i vissa perioder funkar det och i andra fungerar det sämre. Men eftersom jag ofta löser tider snabbt så är det den förväntan som finns.
Idag var jag bara ganska stressad då jag har mycket att göra och då blev det extra störigt när jag inte ens får äta ifred.
Jag ÄLSKAR Tack för insläpp-gruppen. En hel grupp dedikerad till den frasen. Underbar satir.Stör mig på folk som skriver "Tack för insläpp" i köp- och säljgrupper på facebook. Eller i alla grupper egentligen. Låt bli!
Jag är INTE vän med henneMin faster är "kändis" och hon tillåter alla att bli "vän" med henne på Facebook. Hur mycket gubbar och tanter som helst som skriver: Tack för att du vill bli min vän..Jag tänker mer att hon använder FB till att få ut sitt budskap, berätta om boken hon släppt och så. Inte så mkt för att skaffa vänner direkt.
.... så jag stör mig på de som tror att de är hennes vän. Inte på henne, för hon är bäst!![]()
Pratar brandskydd och vad man ska göra när det brinner i en kastrull i köket.
en deltagare säger att man kan lägga i en tomat, då slocknar det.
Berättar om det i fikarummet. En kollega säger intresserat - oj, det måste jag testa.
![]()
![]()
![]()