Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det kräver ju i och för sig sina förberedelser... :yuck:

Nej som jag minns det fick vi efterrätt max 2-3 gånger per termin, på fettisdagen och våffeldagen och sådär... Sockrad mjölkdryck vet jag inget om, men juice ska finnas varje dag enligt matsedeln i alla fall.

Ja, tack och lov! Ska se om jag kan be min vän att ta en bild som jag kan lägga upp här, så kan ni se precis hur illa det är!

Lite allmänt ska jag dock påpeka att det här inte är obligatorisk mat såsom i Sverige, många har med sig egen lunch hemifrån eller så kan man betala för att få skolans mat. Tveksamt om det gör saken bättre dock...
Såg i ett program om englands skolmat, sen kan det ha varit bara på den skolan eller att vissa skolor har så.

Om man nu betalar för skollunchen, varför bryr sig inte föräldrarna sig om att det ska vara vettig mat för pengarna?

Såg i ett program om englands skolmat, sen kan det ha varit bara på den skolan eller att vissa skolor har så.

Om man nu betalar för skollunchen, varför bryr sig inte föräldrarna sig om att det ska vara vettig mat för pengarna?
Ja, Jamie Oliver gjorde ju någon serie om det för några år sedan. Inte undra på, där finns mycket att jobba med!

Skolans mat är mest till för de som har det sämre ställt och således inte har råd att få med sig mat till skolan varje dag. De får det gratis. Men andra föräldrar kan också välja att låta sina barn äta av skolmaten, och då betala för det.

Ja, Jamie Oliver gjorde ju någon serie om det för några år sedan. Inte undra på, där finns mycket att jobba med!

Skolans mat är mest till för de som har det sämre ställt och således inte har råd att få med sig mat till skolan varje dag. De får det gratis. Men andra föräldrar kan också välja att låta sina barn äta av skolmaten, och då betala för det.
Låter bekant säkert det programmet jag kollade på.
Ja den svenska maten är iaf helt okej, även om man inte uppskattade alla rätter jämt.

På att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!

Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn! :cry:

O_o

På dotterns förskola ha det serverats fika några få gånger och då är det när det är jippo av något slag. Normalt sett är pannkakor eller våfflor till mellanmål det värsta som händer (och det är väl nån gång i månaden max, normalt sett är det frukt, grova mackor, yoghurt och liknande), och till lunch är det idel bra käk:

Måndag :
Pasta med tomatsås och grönsaker

Tisdag :
Kycklinggryta

Onsdag :
Chili con carne serveras med ris

Torsdag :
Potatislasagne

Fredag :
Ugnsstekt laxsida med gräslök/rödlökssås

Jag stör mig något enormt på att min nya kollega kallar mig för dear precis hela tiden. Det driver mig verkligen till vansinne men jag vet att jag inte kan säga det till henne utan att låta som en massive bitch.

O_o

På dotterns förskola ha det serverats fika några få gånger och då är det när det är jippo av något slag. Normalt sett är pannkakor eller våfflor till mellanmål det värsta som händer (och det är väl nån gång i månaden max, normalt sett är det frukt, grova mackor, yoghurt och liknande), och till lunch är det idel bra käk:

Måndag :
Pasta med tomatsås och grönsaker

Tisdag :
Kycklinggryta

Onsdag :
Chili con carne serveras med ris

Torsdag :
Potatislasagne

Fredag :
Ugnsstekt laxsida med gräslök/rödlökssås
Meh, det där kan man väl inte leva på?! Vad händer med de stackars barnens RDI av frityrsmet?

Jag stör mig något enormt på att min nya kollega kallar mig för dear precis hela tiden. Det driver mig verkligen till vansinne men jag vet att jag inte kan säga det till henne utan att låta som en massive bitch.
Jag förstår dig! En av mina (som tur är före detta) kollegor kallade mig "hen" och "pet". Jag tror aldrig att jag kommer att vänja mig vid det faktiskt.

Jag förstår dig! En av mina (som tur är före detta) kollegor kallade mig "hen" och "pet". Jag tror aldrig att jag kommer att vänja mig vid det faktiskt.
Nä precis. Och jag kan liksom leva med det om det är ibland, men det är seriöst hela tiden och så gillar jag henne inte heller så det gör det liksom ännu värre. Chefens brorsa kallar mig oxkså alltid det men honom gillar jag ju och det är inte så ofta jag träffar honom då han bor på andra sidan jordklotet..

Oh nej! Storbritannien!
*pust* höll nästan på att bli orolig. ja usch minns skolmaten i nordirland (universitet) fruktansvärt - mängder av friterat och väldigt oljigt och sött. tillochmed ketchupen var mycket sötare än i sverige. fy är glad att man inte har barn där. James oliver har mycket att jobba framför sig.

Stör mig på folk som stannar på spåret i ridhuset :rage:

åh minns när jag stod inhyrd och inte hade egen gård. Folk som inte kan högerregeln. som skrittar på spåret när man själv travar eller ännu värre övar halter på spåret. eller står och klär på sin häst eller sig själva eller pratar med instruktören halvägs in i ett hörn - sådär lagom långt ut men ändå nära sargen så de tar upp nästan en fjärdedel av banan.som verkar tycka att de alltid har förkörsrätt. sen när de tog med sina hundar i paddocken som sprang ivägen - ja då var jag nära på att antingen rida över dem (dvs hundarna- även om det var mattarna jag helst velat köra över) eller lämna paddocken. så skönt att ha egen paddock och nästan alltid vara själv :p ps satte upp en lapp med "allmänt kända ridregler" - men det blev aldrig nån förbättring.

På mega enormus spindeln som kröp in genom badrumsfönstret (!) imorse. Badrummet nu i karantän. Oklart hur vi ska lösa detta. Tur vi har ett badrum till och att skötväskan var laddad med blöjor etc :nailbiting:

Fortsättning följer ikväll när min (lika spindelrädda) sambo kommer hem... O_o

Sör mig hyfsat på att vedlasset som skulle komma idag på förmiddagen inte dök upp och när jag ringde och efterlyste när den skulle komma fick jag till svar att chauffören har åkt till Sundsvall med sin fru idag, så den kommer i morgonbitti..

Jaha......
Sorry, men det är fan i mig ingen godtagbar anledning till att inte hålla vad som avtalats enligt mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 114
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 486
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 977
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka