Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att folk är så jävla ..... jag vet inte. Fel. Dumma. Mesiga. Nyfikna och samtidigt inte står för något.

Ena sekunden snokar de järnet och är så jävla nyfikna och ställer en miljard frågor - nästa stund så ska de minsann hjälpa till och stötta och de hade minsann aaaaldrig låtit det bli så illa de hade minsann satt ner foten. Så när man ber om hjälp i samma fråga är det inte en jävel som finns där för de vill minsann inte lägga sig i. FY Fan!

Jag har nån blockering som gör att jag KAN inte hålla isär introna till Indiana Jones och Star Wars :rofl::banghead: Hör jag dem i direkt följd kan jag såklart höra skillnad, men nynnar min sambo (som givetvis tycker det här är roligt och "testar" mig nästintill dagligen) på en av dem så tvärstannar min hjärna.

Åh jag med! Jag vet inte hur många gånger jag har börjat nynna på en som jag tror är den andra och förvirrat folk som bara den.

Jag stör mig på att jag ska ta en massa prover i morgon bitti och att de ska göras fastande.
Jag kan gå utan mat, det är lugnt. Att vara utan vatten däremot... Jag klarade 7 minuter innan humöret dippade och jag skulle så jävla gärna gå och hälla upp en flaska av det kranvatten jag har stående i kylen just nu :arghh:

Till råga på allt måste jag duscha innan jag går och lägger mig också! :banghead:

Jag stör mig på att jag ska ta en massa prover i morgon bitti och att de ska göras fastande.
Jag kan gå utan mat, det är lugnt. Att vara utan vatten däremot... Jag klarade 7 minuter innan humöret dippade och jag skulle så jävla gärna gå och hälla upp en flaska av det kranvatten jag har stående i kylen just nu :arghh:

Till råga på allt måste jag duscha innan jag går och lägger mig också! :banghead:
Fastande betyder inte att du inte får dricka vatten inför blodprover.

På att jag just fått läsa en väns dotters skolmatsedel och att varenda jäkla måltid innehåller antingen något friterat eller något genomsockrigt. Oftast båda delar. Efterrätt varenda dag. Vad tror ni om pizza med pommes och sallad till lunch, följt av morotskaka med vaniljsås? Vem äter ens vaniljsås till morotskaka?!

Det är som att skolan tycker att det är en bra matsedel bara för att den innehåller lite grönsaker varje dag. Och folk undrar varför man har problem med fetma i det här landet... Stackars barn! :cry:
DET DÄR är en fråga att tag upp med politikerna!!

Skolmåltider ska näringsberäknas och det finns riktlinjer för socker t.ex. Samt fett. Våra skolbarn får mellanmjölk och lättmargarin för att fettet vill kostchefen istället ha som smakförhöjare i maten.

Om det är alldeles galet så bör politikerna larmas. Om det finns medborgarförslag i din kommun så skriv ett!

(vår fantastiska kostchef har redovisat exakt hur många gram socker de maximalt vill servera. T.ex att en msk ketchup innehåller x g socker och därför serveras max så många gånger)

Skolmåltider ska näringsberäknas och det finns riktlinjer för socker t.ex. Samt fett. Våra skolbarn får mellanmjölk och lättmargarin för att fettet vill kostchefen istället ha som smakförhöjare i maten.

Om det är alldeles galet så bör politikerna larmas. Om det finns medborgarförslag i din kommun så skriv ett!

(vår fantastiska kostchef har redovisat exakt hur många gram socker de maximalt vill servera. T.ex att en msk ketchup innehåller x g socker och därför serveras max så många gånger)
Det är inte i Sverige.

Förlåt, jag borde ha betonat att det inte är en skola i Sverige det rör sig om! Oavsett vilket så har du ju rätt, men jag vet ärligt talat inte hur sådant fungerar i Skottland. Det är dessutom en privat skola det rör sig om här, vet inte om det gör saken bättre eller sämre egentligen... Men min väninna är minst lika upprörd som jag och hon skulle försöka få ett möte med styrelsen - problemet lär dock vara att en ganska stor del av styrelsen samt övriga föräldrar inte ser problemet då man är så van vid att äta på detta sätt här. :meh:

Förlåt, jag borde ha betonat att det inte är en skola i Sverige det rör sig om! Oavsett vilket så har du ju rätt, men jag vet ärligt talat inte hur sådant fungerar i Skottland. Det är dessutom en privat skola det rör sig om här, vet inte om det gör saken bättre eller sämre egentligen... Men min väninna är minst lika upprörd som jag och hon skulle försöka få ett möte med styrelsen - problemet lär dock vara att en ganska stor del av styrelsen samt övriga föräldrar inte ser problemet då man är så van vid att äta på detta sätt här. :meh:
Oki. :)

Men då kanske det kan vara ett argument att använda svenska livsmedelsverkets rekommendationer? Dvs visa vilka nationella riktlinjer vi har här. Att det inte är åsikter utan vetenskap. Att man vet genom forskning vad barn behöver och vad de inte behöver. Eftersom Livsmedelsverket är en myndighet.

Det finns sannolikt massor att googla sig fram till.

Oki. :)

Men då kanske det kan vara ett argument att använda svenska livsmedelsverkets rekommendationer? Dvs visa vilka nationella riktlinjer vi har här. Att det inte är åsikter utan vetenskap. Att man vet genom forskning vad barn behöver och vad de inte behöver. Eftersom Livsmedelsverket är en myndighet.

Det finns sannolikt massor att googla sig fram till.
Ja, det finns ju sådana officiella riktlinjer här också som man definitivt kan använda som krut. Skulle vara mycket intressant att höra hur de försvarar sig när man tar upp det... Jag skickar vidare tipset till min vän!

Stör mig på att när en sitter i väntrummet hos läkaren här i Hamburg, och en ny patient kommer in, då hejar hen på alla som redan sitter där. Och alla som redan sitter där, de hejar tillbaka. Vilt främmande människor. Det kryper i hela mitt introverta väsen varje gång detta händer. Hu.

Stör mig på att när en sitter i väntrummet hos läkaren här i Hamburg, och en ny patient kommer in, då hejar hen på alla som redan sitter där. Och alla som redan sitter där, de hejar tillbaka. Vilt främmande människor. Det kryper i hela mitt introverta väsen varje gång detta händer. Hu.
Är samma hos en del privata läkare i Madrid. Min introverta make känner precis som du i frågan :D.

Haha, så har det varit på två olika ställen där jag gått hos privatpraktiserande psykolog. Jag är superintrovert men t.o.m jag tyckte det var lite trevligt, lite lustigt liksom.

Är samma hos en del privata läkare i Madrid. Min introverta make känner precis som du i frågan :D.

Din make har mitt medlidande! Varje gång någon kom in och hejade, ryckte jag till och, utan att kunna hejda mig, blängde orimligt sårat på den hejande. :o

Haha, så har det varit på två olika ställen där jag gått hos privatpraktiserande psykolog. Jag är superintrovert men t.o.m jag tyckte det var lite trevligt, lite lustigt liksom.

Alltså, egentligen är det kanske till och med lite avdramatiserande att heja på främlingar som är i samma sits som en själv, hos doktorn eller psykologen. Men jag känner mig ändå aningens kränkt när någon brölar "hallå" i väntrummet. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 227
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 114
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 474
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 977
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Sängproblem...
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur