Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cyklar du på övergångsstället räknas du som vägtrafikant och har inte företräde.
Kör nån på dig så går du inte fri. Övergångsställen är till för gångtrafikanter, inte fordonsförsedda sådana, vill du vara säker så hoppar du av cykeln och leder den över.
Då räknas du som gående.
Jag syftade på dom med rödljus och då finns det även för cykeltrafik. Så då räknar jag med att reglerna är att jag som ska rakt fram har företrädde framför den som svänger.

Cyklar du på övergångsstället räknas du som vägtrafikant och har inte företräde.
Kör nån på dig så går du inte fri. Övergångsställen är till för gångtrafikanter, inte fordonsförsedda sådana, vill du vara säker så hoppar du av cykeln och leder den över.
Då räknas du som gående.
Fast om bilen svänger över övergångsstället så ska ju hen lämna företräde till annan trafik enligt svängningsregeln.

Edit: Tvåa på bollen :)

Och så ringde det väl en :devil: telefonförsäljare igen från samma j-la företag :banghead:
Jag svarade ju för fyra dagar sedan att NEJ jag har inga krediter inga billån inga andra smålån punkt slut :mad: Sluta tjata :arghh:
Nästa gång kan du be dem ta bort dig från deras ringlista. Det kanske fungerar.

Tycker det låter som de bara är till besvär dina kollegor, varför får de vara kvar? Eller det är kanske inte upp till dig att bestämma förstås... jobbigt!
Inte upp till mig, tyvärr. Sen tror jag mina ag inte tycker det är nåt större problem, för jag får ju allt gjort ändå, med eller utan deras hjälp. Visst det är jättesvårt att hitta vettigt folk i den här branschen men det här börjar bli lite tröttsamt. Att jag inte är nån people person hjälper ju såklart inte till men jag personligen känner mest att det är skitsamma om jag inte gillar dem, men när jag inte kan lita på att nåt blir gjort om inte jag är hemma, samt att de inte kan jobba självständigt öht så blir jag väldigt frustrerad och stressad.

Inte upp till mig, tyvärr. Sen tror jag mina ag inte tycker det är nåt större problem, för jag får ju allt gjort ändå, med eller utan deras hjälp. Visst det är jättesvårt att hitta vettigt folk i den här branschen men det här börjar bli lite tröttsamt. Att jag inte är nån people person hjälper ju såklart inte till men jag personligen känner mest att det är skitsamma om jag inte gillar dem, men när jag inte kan lita på att nåt blir gjort om inte jag är hemma, samt att de inte kan jobba självständigt öht så blir jag väldigt frustrerad och stressad.
Förstår det, hoppas ag uppskattar dig för allt du gör iaf!

Normsmala som gnäller över hur feta de är eller känner sig, samt normsmala som ska se fula ut på bild och då i typ 100% av fallen försöker se tjocka ut :meh:
Åh, flera av mina arbetskamrater är sådär! Speciellt en kvinna som är lång, smal och ser bra ut. Hela tiden tjatar hon om att hon är tjock :banghead:

Granndöttrarnas kompisar och pojkvänner som parkerar idiotiskt. Det finns typ 20 lediga platser men puckona envisas med att stå precis utanför huset = jag kan inte köra rakt in på min plats. Istället måste jag köra förbi min plats för att antingen backa in eller vända bilen och köra in med fronten först.
Deras agerande är så hjärndött att jag en vacker dag kommer flippa ut och skälla ut snorungarna ordentligt :mad:

Folk som inte kan sätta nosgrimmor korrekt :arghh: är fullkomligt allergisk mot sådant. Särskilt om det dessutom är folk som ska vara lite duktiga och kunniga. Hur svårt kan det då vara att lära sig att sätta nosgrimman korrekt? O_o

Eller folk som har träns som inte passar hästens huvudform bara för att de tycker att själva tränset är snyggt. Kanske det är, men inte på den hästen

Just nu är jag lite trött på min häst som på nått vänster alltid spränger sömmarna på sina täcken och på nått sätt ser till att fodret över ryggen på täcken försvinner :arghh::meh:

Jag stör mig på oärliga människor. Ibland blir det fel för att människor handlar utifrån den info de har, och den är inte komplett/felaktig. Men när man har alla fakta och medvetet struntar i dem :rage:

Stallkompisen har köpt ny häst. 1½ år efter förra fick tas bort, vilket nästan knäckte henne. Hon har hittat en, för henne, perfekt häst. Lagom mycket häst, lagom mycket kapacitet, lugn och okomplicerad.

Tre gånger under ridning har hästen hoppat till och sedan stegrat, till synes helt oprovocerat. Men, ny häst, nya rutiner osv.

Tjejen hittade en föredetta ägare till hästen via instagram. Tydligen hade hästen grava förändringar på några av facettlederna i halskotorna och även något i nån nackkota. Den tjejen hade lämnat tillbaka hästen till den de köpt den av, som sa att den skulle sälja hästen till avel istället. Nepp. Hästen blev såld som tävlingshäst till stallkompisen, de har nu varit hos vetten och ja. Förändringar i halsen och nacken. :cry:

Jag stör mig på oärliga människor. Ibland blir det fel för att människor handlar utifrån den info de har, och den är inte komplett/felaktig. Men när man har alla fakta och medvetet struntar i dem :rage:

Stallkompisen har köpt ny häst. 1½ år efter förra fick tas bort, vilket nästan knäckte henne. Hon har hittat en, för henne, perfekt häst. Lagom mycket häst, lagom mycket kapacitet, lugn och okomplicerad.

Tre gånger under ridning har hästen hoppat till och sedan stegrat, till synes helt oprovocerat. Men, ny häst, nya rutiner osv.

Tjejen hittade en föredetta ägare till hästen via instagram. Tydligen hade hästen grava förändringar på några av facettlederna i halskotorna och även något i nån nackkota. Den tjejen hade lämnat tillbaka hästen till den de köpt den av, som sa att den skulle sälja hästen till avel istället. Nepp. Hästen blev såld som tävlingshäst till stallkompisen, de har nu varit hos vetten och ja. Förändringar i halsen och nacken. :cry:
:rage::rage::rage:

Och det är den stackars hästen som får lida mest :(

Jag stör mig som alltid på rovdjurshatare och i synnerhet varghatare, låt vargarna vara i fred! Den varg som passerade här igår är på väg norrut, antagligen har partnern blivit tjuvskjuten redan. :rage:

Jag har hundar, katter, höns och hästar på lösdrift, jag är inte orolig för varg annat än för vargen själv. :cry:

:cry: och :rage:
jävla folk alltså.

Jag vaknade nyss av att jag hörde att ett av mina barn ropade "mamma, mamma!"
Som av en mardröm eller något.

Problemet är att mina barn är hos sin pappa. Men jag har hjärtklappning och en olustig känsla och vill bara krama. Kan inte somna om.

Det stör jag mig på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 229
Senast: Lilla
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 154
Senast: Shpongle
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 638
Senast: Lilla
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 019
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur