R
Raderad medlem 6459
Internetfeministers jävla lingo. Ser jag ett till "privvad" imploderar jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
You don´t say. Jag blev utslängd ur gruppen jag tror att du ser det oftast hos.Internetfeministers jävla lingo. Ser jag ett till "privvad" imploderar jag.
Åh, du skulle ha sagt det! "Men för mig betyder det all moderators are bastards"Haha är det sant! Oh you!
Jag känner mig en gnutta mindre feministisk varje gång jag ser nån använda det där urtöntiga vokabuläret. Och så blir folk SÅ sura om man inte fattar vad som menas - såg en gång en person som skrev AMAB flera gånger i löpande text och så frågade någon vad det betydde och fick såklart det sura "men googla! Det är inte vårt jobb att utbilda dig!" till svar. Jag fattade inte heller så jag googlade och fick bara upp träffar som sa "all moderators are bastards".
Visade sig senare i diskussionen att det betydde "assigned male at birth" vilket jag fan aldrig hade kunnat räkna ut.
Jag åkte ut när jag frågat om poc inte förstärker vithetsnormen, eftersom vit också skulle kunna vara en färg i stället för normen som allt annat avviker från.
DET FÅR DU INTE FRÅGA!Vad betyder poc?
DET FÅR DU INTE FRÅGA!
People of color. Det var I en tråd med just den frågan som jag ställde min fråga. Gissar att även den TS åkte ut, men hon hann bli slaktad först.
Åh nej, kommer jag bli slaktad av bukemaffian nu och sen aldrig mer synas till här?
Googla! Det är inte vår sak att utbilda dig.(Precis det som niffe fick höra fick den stackars trådskaparen i vars tråd jag skrev gnuggat i nyllet. Hon pudlade en hel kennel men det hjälpte inte)
Jag menade att du skulle googla bukemaffianJag googlade faktiskt innan jag frågade men min hjärna hade inte kapacitet att lista ut vad det var från wikis lista av möjliga betydelser.
Jag är obildbar.
Jag menade att du skulle googla bukemaffian![]()
Just när man äntligen lärt sig ditt nick för att du förklarat det?Haha nu ryker jag ju garanterat oavsett. Jag ÄR verkligen obildbar. Adjö.
Just när man äntligen lärt sig ditt nick för att du förklarat det?![]()
Det är lättare hänt än vad man tror! Jag testade min dykmask på Fyrishov igår och hittade ett örhänge i bassängen. Man såg jättebra i maskenLyckades förlora både ett örhänge och en vante under gårdagens (stillsamma) aktiviteter i Göteborg. Fasen också!![]()
Privvad?Internetfeministers jävla lingo. Ser jag ett till "privvad" imploderar jag.
Priviligerad. De säger privvs/privs också (privilegier).Privvad?Betyder?