Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 364
Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade i soffan med Harry och Julius. Vaknade av att grannen skickade meddelande om att översta tråden i hagen blåst av. Ut, flytta hästar, blanda mat, fixa stängsel, fylla vatten och blanda tillskottsburkar.

Nu är jag alldeles vaken och funderar på att gå ut och gå en promenad, det blåser rejält så jag tror inte det blir någon ridning med granndottern idag. Vi får ta det imorgon istället.

Städat åt hönsen tillsammans med sambon. Nu blir det till att pusta lite i soffan framför 'leila bakar'.

Beklagar @hastflicka . Det värsta beslutet som finns att ta som djurägare, men så viktigt för djuren att vi orkar. Stor kram :heart.

Lämpade av lite saker hos Erikshjälpen så nu har jag en fikabiljett.
Killen med fiskarna kom efter lunch. Så nu har jag ett gäng fiskbebisar. Av platy guppy och malar. Jätte små men de växer väl.
Städar i hallen. Har en massa halsband som inte passar Lady.
Bakar chokladkaka som står i ugnen nu

Klockan ar nastan 3 am och jag kan inte sova.:meh: I gar bokade jag att vetten kommer hem till oss pa Mondag for att ge Mandy sista sprutan.:cry:
Det ar dags.
Hon lider inte annu, men nu har hon slutat hoppa over sista trappsteget och i Torsdags nar vi var ute och hon fick spara ett kort IPO spar (mycket kort) var hon pigg de fa minuter hon sparade med klart trott resten av dagen. Hon alskar att spara men hon var markbart trott och var inte sa pigg pa att hoppa in pa golvet i bilen, 30-40 cm over marken.
Det ar dags.
Och jag ar "crushed". :cry:
Min basta van. Min partner och "sidekick" i 10 ar.
:heart

Klockan ar nastan 3 am och jag kan inte sova.:meh: I gar bokade jag att vetten kommer hem till oss pa Mondag for att ge Mandy sista sprutan.:cry:
Det ar dags.
Hon lider inte annu, men nu har hon slutat hoppa over sista trappsteget och i Torsdags nar vi var ute och hon fick spara ett kort IPO spar (mycket kort) var hon pigg de fa minuter hon sparade med klart trott resten av dagen. Hon alskar att spara men hon var markbart trott och var inte sa pigg pa att hoppa in pa golvet i bilen, 30-40 cm over marken.
Det ar dags.
Och jag ar "crushed". :cry:
Min basta van. Min partner och "sidekick" i 10 ar.

:heart:heart:heart

Sitter och lyssnar på en föreläsning. Zzzz.... 1 timme och 15 minuter kvar :arghh: Så tradigt att behöva göra det på helgen, men är det tenta på en måndag så är det...

Det finns ingen åldersgräns ;)
Förvisso men mitt hår har blivit mörkare och mörkare nu för varje år. Var tidigare ljust blond och är numer mer brunett. Har hår ner till svanken så vill inte slita ut i onödan genom att börja blondera. Men hade jag varit ljusare (och yngre då jag ofta färgade det) hade det varit roligt med rosa hår. Nu har jag något att se fram emot istället när håret blir såpass grått så får det bli rosa då istället :)

Senaste gången Missia vägdes låg hon på 5,8 eller 5,6, jag kommer inte ihåg. Då ansåg veterinären att hon var i bra hull men skulle inte gå upp. Hon är en stabil dam! :love:

Nikita vägde 3 kg som fertil, var uppe på 3.5 - då var hon tjock - hon ska egentligen ligga på mellan 3.1 och 3.2 så kan jag få ner henne 150 g är det finemang. Hon är liten, tom för att vara burma - men kompakt. För alla som hänger i kattforum så är vikt och mat och ffa hur man ska få katten att äta vad som är bra för den, en mycket central del och många inlägg ägnas åt denna never ending story. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 93 94 95
Svar
1 886
· Visningar
96 920
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka