Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 365
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma! Lite sur för att Grill&vitlök-chips inte fanns på Willys, Citygross eller Hemmakväll :mad:
Nu ska jag kolla på andra åket och para ihop nytumlade strumpor :)

What the everlasting fuck?!? Fick ett telefonmeddelande från vet att de hittat bakterier i urinen som det skrivits ut antibiotika för. FUCK. Blodprov får jag först på måndag. Något han kallade koolia (sp?) bakterier. Någon som vet vad han menade? Hur kan man vara så inkompetenta att meddela mig att allt såg bra ut och sedan få det här meddelandet?!? :arghh: :mad: :arghh: :crazy: :rage: :turd:

Var är mina gamla ångestdämpande som jag har någonstans? Får gräva igenom medicinkorgen. FUCK

What the everlasting fuck?!? Fick ett telefonmeddelande från vet att de hittat bakterier i urinen som det skrivits ut antibiotika för. FUCK. Blodprov får jag först på måndag. Något han kallade koolia (sp?) bakterier. Någon som vet vad han menade? Hur kan man vara så inkompetenta att meddela mig att allt såg bra ut och sedan få det här meddelandet?!? :arghh: :mad: :arghh: :crazy: :rage: :turd:

Var är mina gamla ångestdämpande som jag har någonstans? Får gräva igenom medicinkorgen. FUCK
Jag vet inte vad du testat för men;
Kan han ha sagt E.coli-bakterier? Dom orsakar (bland annat) urinvägsinfektion som behandlas med antibiotika.

Jag vet inte vad du testat för men;
Kan han ha sagt E.coli-bakterier? Dom orsakar (bland annat) urinvägsinfektion som behandlas med antibiotika.

Ja, jag googlade runt och det är definitivt e. coli-bakterier han menade. Nikita har ju haft UVI ett antal ggr. Av vilket några har varit helt asymptomatiska. Då i samband med skivig päls och njurproblem. Så jag misstänker att det är något liknande nu. Jag blir bara så förtvivlad att de först säger att allt är bra och sedan det här och att blodprovet inte kommer förrän på måndag. :cry: :( Jag vill bara döda någon på kliniken nu. Eller kanske mer lemlästa.

Sitter i bilen på väg till huvudstaden. Dags för minis 2-årskoll på karolinska nästa vecka.
Rätt så skönt ändå. När vi kommer hem är badrummet klart :bump:
Dom väntar med monteringen av möblerna tills vi kommer hem, vilket är väldigt tacksamt. Så man ser så dom inte sätter allt efter eget tycke :p
Så på fredag nästa vecka ska jag inviga nya toan :D
Det kommer kännas superkonstigt att ha ett nytt badrum . Kommer ju inte våga gå in där och förstöra nyhetskänslan :nailbiting:

Jag vill ha chips och cola men i förbannade Bollnäs finns ju ingenting öppet. Allt ligger utanför centrum. Dessutom tror jag inte jag orkar gå ut. Aldrig har jag önskat mig körkort som nu.

Ja, jag googlade runt och det är definitivt e. coli-bakterier han menade. Nikita har ju haft UVI ett antal ggr. Av vilket några har varit helt asymptomatiska. Då i samband med skivig päls och njurproblem. Så jag misstänker att det är något liknande nu. Jag blir bara så förtvivlad att de först säger att allt är bra och sedan det här och att blodprovet inte kommer förrän på måndag. :cry: :( Jag vill bara döda någon på kliniken nu. Eller kanske mer lemlästa.
Men nej åååh :heart

Febern verkar lugna sig så smått, förkylningen sitter envist kvar och då lyckas jag vrida till nacken riktigt dumt.
Jag borde göra ett diplom till mig själv "utsedd till årets pucko" :banghead:

Känner mig deppig. Fast jag har fått i ordning på akvariet, så känns det inget kul med det
Väntar på kallelse till Vuxenhab. Men det är inte förrän våren 2018...
Ska till husläkaren på måndag. Egentligen är det bokad tid för knät, men jag tänker ta upp det psykiska då. Så jag får remiss tillbaka till Psyk, eller åtminstone få gå och prata med en psykolog. Vilket jag aldrig har fått göra, fast jag har varit psykisk sjuk i nästan hela mitt liv

Fast det kan vara en väldigt liten mängd av sånna bakterier, så att man inte sett det först. Boll har haft det, och det är inte helt ovanligt (det är ju "bajsbakterier", dvs inget konstigt att dom råkar hamna fel ibland). Man behandlar smidigt med tabletter, tar sen ett nytt urinprov och sen är det vanligen borta, i värsta fall tar man en kur till :) .
Dvs inget att hetsa upp sig allt för mycket över. Inte värre än att bli diagnostiserad med UVI själv egentligen ;)

Fast det kan vara en väldigt liten mängd av sånna bakterier, så att man inte sett det först. Boll har haft det, och det är inte helt ovanligt (det är ju "bajsbakterier", dvs inget konstigt att dom råkar hamna fel ibland). Man behandlar smidigt med tabletter, tar sen ett nytt urinprov och sen är det vanligen borta, i värsta fall tar man en kur till :) .
Dvs inget att hetsa upp sig allt för mycket över. Inte värre än att bli diagnostiserad med UVI själv egentligen ;)

Hah! Om jag fick UVI skulle det verkligen inte bli någon panik. :)

Snart börjar Så mkt bättre! Något roligt i kväll iaf. Min ena favorit är ju med. Uno! :love: Hoppas på att det blir bra väder i morgon. I sådana fall ska morsan och jag gå en långpromenad till Lunsen torpet. Vi har pratat om det i flera veckor nu. Tycker det är skönt att promenera i skogen. Då försvinner min ångest.
Göra mackor, koka Oboy, ta med frukt i ryggsäcken och bara promenera till Lunsen torpet. Är runt 6-8 km enkel väg

Nu kan vintern komma - jag är redo. :up:
22788782_1819418601422311_2856284743352450393_n.jpg

Tur jag har snälla kollegor, som råkade vara i tvätthallen när jag var där. Bakhjulen satt som berget fast alla muttrar var väck, knappt det gick att sparka heller. Så vete tusan när däcken senast var av bilen innan jag köpte den....
Den ena kollegan var riktigt pedagogisk och förklarade lite saker. Det är första gången jag byter däck på en bil där det inte sticker ut "pinnar" så att säga, så det var lite klurigt att få dit däcket och få det i rätt läge för att kunna dra in muttrarna.

Nu är det gjort i alla fall, upptäckte dock att däcken bara klarar den här säsongen... men men då får jag köpa nya och kan passa på å byta till de andra fälgarna jag har, eftersom jag ändå ska köpa nya fälgar. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 196
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 93 94 95
Svar
1 888
· Visningar
97 079
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka