Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 367
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är visst halloween idag. :meh:
Direkt när jag kom hem från stallet i em satte jag upp en skylt på dörren "Ej intresserad av bus eller godis, gå någon annanstans!"
Men ungj-vlarna är visst inte läskunniga! :arghh:
Har försökt plugga, men ideligen blivit störd av dessa j-vlar som verkar aspirera på att både sparka in dörren och slå in fönsterna! :arghh:
Med några få korta uppehåll har det hållit på i 2.5 h nu. Vad f-n tar man sig till, är så less, och måste verkligen plugga! :arghh: :rage:
Tillägg: Har några gånger öppnat dörren och bett ungj-vlarna fara åt helvetet, men det har bara gjort det ännu värre.

Gud vad drygt. Här brukar de bara komma och knacka på där det är pyntat, och de är ute med sina föräldrar som kan ta hand om dem och se till att de inte stör de som inte vill bli störda.

Kanske borde vuxna ta tillfället i akt, knacka dörr sträcka fram ett lagom stort vinglas och tjoa?: halloooo viiiiin.

Jag kan förstå att ungarna tycker det är skoj men jag kan inte dela den åsikten alls.
För mig är det mer minnas och sakna förlorade älskade människor och djur inte ett tillfälle att leka och klä ut som diverse läskiga saker och att butikerna hejjar på så mycket dom kan för att få ett extra tillfälle att öka sin försäljning, gör mig ännu mera anti.

Kanske borde vuxna ta tillfället i akt, knacka dörr sträcka fram ett lagom stort vinglas och tjoa?: halloooo viiiiin.

Jag kan förstå att ungarna tycker det är skoj men jag kan inte dela den åsikten alls.
För mig är det mer minnas och sakna förlorade älskade människor och djur inte ett tillfälle att leka och klä ut som diverse läskiga saker och att butikerna hejjar på så mycket dom kan för att få ett extra tillfälle att öka sin försäljning, gör mig ännu mera anti.

Nu är iofs Halloween idag och Allhelgona till kommande helg.

Dom är ena riktiga tuffingar takkillarna,hade inte taket varit noga insprekterat av mig o mitt,så hade jag inte satt min fot på det taket utan att noga ha kollat det, jag har tänt upp både uppe o nere o bett dom kolla var dom kan/bör trampa runt men dom är som små apor och om dom inte rammlar igenom taket så faller dom ner i en traktorvagn halvfull med vassa trasiga tegelpannor :nailbiting:
Orolig! Jag? näääääää:nailbiting:O_o

Jag tror mer på din vuxna variant :up: än på ungjävlar.:devil:

Dottern är hemma igen. Hon har provat sina vinterkläder, vinterskor och sommarskor. Förutom två par överdragsbyxor och en overall så passade allting :up:
Jag har bäddat om båda sängarna och ska om en liten stund städa båda badrummen, föna håret och laga mat. Äta ska jag också hinna med :d

Tentapluggar så jag håller på att bli knäpp... Det är jättekul när de eftersom vi ska bli lärare slänger in en didaktisk fråga, fast läraren vägrar att ens diskutera didaktik eftersom hon inte är pedagog... Fast vi fick frågan i förväg, frågan är om det är bra eller dåligt, vi ska utgå ifrån tre artiklar som vi inte har diskuterat och som är väldigt luddiga... :meh: Nåja, jag har badat lite med barnen och nu ska jag dricka te och sen fortsätta plugga lite till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
528
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
101 540
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
518
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka