Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 368
Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått lite virkat och sett på Once upon a time. Lungorna trycker, kliar och är allmänt ur funktion. Funderar på att ge upp för idag och gå och lägga oss.

Har jobbat med ljudbok i öronen större delen av dagen. Nu är den färdiglyssnad. Älskar ljudböcker som gör att det tom är kul att mocka etc..
Har slukat middag och kollat lite inredningsprylar och kontorsgrejer.
Börjat planera julen också. :arghh:
Älskar julen förvisso. Men inte vinter! Vill ha sol och varmt igen!

Hyrt en lägenhet i Melbourne iaf inför resan dit. DET känns bra!

Kvar i Sthlm tills imorgon. Har haft några tuffa dagar känslomässigt nu men jag reser mig, det gör jag alltid för mina barn :heart

Lyckats åka och köpa det sista till badrummet med tvålkorg, toarullshängare m.m. så nu blir badrummet klart på fredag :)
Hantverkaren fixar det allra sista imorgon. Ska bli spännande att se hur det kommer se ut :nailbiting: men jag hoppas :love:

Two down, one to go... Efter att det är fixat måste jag röja i den katastrofzon som är min lägenhet. Eftersom jag ska vara i Stockholm hela dagen imorgon och sedan åker till Roslagen torsdag morgon måste det vara städat ikväll/natt. För en gångs skull hoppas jag att JB inte infinner sig för tidigt. :crazy:

Har lite dåligt samvete över att fröken ponny inte får röra på sig så mycket. Hon är visserligen ute 12h per dag och har plats att springa i hagen, men den är ju rätt lerig. Önskar att vi haft staket på ridbanan så jag hade kunnat låta henne springa lös där (att ha henne i lina gör ont om hon brallar, så det gör jag bara på bra dagar).
Samtidigt är hon ju bara tre, så hon mår snarare bra av att ha perioder att smälta allt. Måste bara få in det i mitt huvud också :cautious:

Valpen har ätit upp lite av en leksak och kräkts typ 15 gånger. Allt kom upp första gången, sedan var det bara slem. Är kräkvakt nu i minst 30 minuter, hon får inte sova i sängen förren hon varit kräkfri ett tag.
Ska göra fet utgallring av leksaker imorgon.

Undrar hur svårt det är att göra apfelstrudel egentligen.... :confused: Jag är lite sugen på att prova, men det där med att sträcka degen verkar liiiiiite besvärligt... Den ska vara så tunn att man kan läsa en tidning igenom den....hmmm....

Dottern är hemma igen. Hon har provat sina vinterkläder, vinterskor och sommarskor. Förutom två par överdragsbyxor och en overall så passade allting :up:
Jag har bäddat om båda sängarna och ska om en liten stund städa båda badrummen, föna håret och laga mat. Äta ska jag också hinna med :d
Fusk. Min har dragit 2-3 skostorlekar och 1-2 klädstorlekar det här året. Hon är typ 128 cm lång nu...

Nu har valpen somnat. Får se om hon kräkt klart för ikväll. Ligger kvar med henne på soffan en stund till. Mitt lilla :heart Hädanefter får hon tegelstenar som leksaker...

Sjukt irriterad! Har tid för vaxning imorgon och nu bestämmer sig mensen för att komma. Skickade iväg ett sms men antar att jag får betala för något som inte blir gjort. Jaja, benen kan hon ta iaf så man får väl vara glad för det lilla o sådär.

Idag vill jag bara att dagen ska vara över. För förmodligen får I sitt svar om överklagan han gjorde på asylansökan som blev avslagen. Jag vill inte att det ska bli ännu ett nej. Hur själviskt det än låter så vet jag inte vad jag tar mig till om han försvinner :cry:

Ni kan inte gifta er? En nära anhörig gjorde så med sin väldigt nya partner av bland annat liknande skäl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
528
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
101 609
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
518
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka