Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 63 366
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det regnar och det är ruggigt, mörkt och jag är genomfrusen efter att bara rökt.
Usch! det borde vara sommar, varmt, ljust året om helst över +20° året runt.

Skicka hit lite regn? Jag diffar från den stora majoriteten bukefalister eftersom jag älskar regn! More rain to the people! :D

OT: Vaknade för en halvtimme sedan. Glömt bort hur däckad man blir av en ångestdämpande. :crazy: Gosar med älsklingskatten och försöker avhålla mig från att beställa RC njurfoder innan blodprovet kommer tillbaka på måndag. Ja och så spammar jag buke :up:

Skicka hit lite regn? Jag diffar från den stora majoriteten bukefalister eftersom jag älskar regn! More rain to the people! :D

OT: Vaknade för en halvtimme sedan. Glömt bort hur däckad man blir av en ångestdämpande. :crazy: Gosar med älsklingskatten och försöker avhålla mig från att beställa RC njurfoder innan blodprovet kommer tillbaka på måndag. Ja och så spammar jag buke :up:
jag skickar regnet som @hallonsaft skickade hit :idea:

Jag ska komma ihåg vem som vill ha regn @MJLee (jag lovar!! :devil:) risken är att jag får sponsra med simfötter och snorkel om ett tag för det regnar onödigt ofta, länge och mycket här men bara att du hojtar till isåfall, klart värt det :D

Dags att blunda en stund och hoppas på lite sömn.
Får se om Pälsfröken delar åsikten, hon är en riktig klängkatt just nu får se hur det blir när jag kryper ner då kanske det slår över och ska ut och springa istället för nu har hon legat i mitt knä och slöat ett antal gånger i natt så skulle inte bli förvånad precis.
Tar hon en joggingrunda ska jag be henne fånga JB om hon ser honom :p
God natt på er och morgon ni som vaknar snart.

Sitter i soffan och funderar på vad jag ska virka härnäst. Behöver göra av med småslattar garn så det får bli något randigt. Lutar åt ett randigt litet monster de är enkla att göra. Idéer och mönster på olika små varelser mottages tacksamt!

Jag ser SOL :D !! Uppe riktigt tidigt idag pga omställningen. Hästarna är ute. Jag har ätit frukost. Ska snart hoppa i duschen och sedan ska jag och hunden åka och hälsa på hos mamma och pappa en liten stund. Hunden ÄLSKAR att komma dit, för de skämmer bort honom ungefär lika mycket som de skämmer bort sina barnbarn....:p

Vaknade tidigt som vanligt och eftersom klockan blev vintertid inatt blev det väldigt tidigt. Men jag har fått mkt gjort redan nu :D

Var ut med Leo det ligger runt nollan och blåser nordanvind både Leo och jag höll på att frysa röven av oss så det blev en kort promenad med språng hem igen . Glömde att sätta på honom tröjan . Har alltid tyckt det sett löjligt ut när hundar har kläder men han är så söt i tröja. Köpte en liten burk med hundmat till honom igår när vi var ute och åkte. Blev halv kvar och hällde upp den på ett fat då jag kom hem och katten åt upp allt . Nu sitter han och väntar på mer och den vanlig kattmaten duger inte så nu är det Doggy paté som gäller

Sitter och grubblar över varför ångest (över katten) gör att jag måste ha chips och cola och choklad.

Inget utsläpp idag :banana:
Ska strax åka iväg med hundarna till ett gammalt militärområde och få dem ordentligt rastade. När vi kommer hem ska jag måla innerdörr och förbereda lite inför tentan imorgon.

Fick ett mindre psykbryt efter dagens utsläpp i stallet.
Vi har en helg var per period á 8 helger. Förmiddagar är vanligtvis då mitt bäcken funkar bäst, pga avlastning under natten. Men att då börja med att ta av och på massa täcken (värst är att lyfta saker och att böja sig framåt = sånt som definitivt görs flera gånger per täcke), på med boots runt om på en, ut med allihop och därefter mocka åt min och sopa hela stallet = döden, trots att det är klart på omkring en timme (och att sambon fixar allt annat + tar ut hälften av hästarna). Så när vi kom tillbaka till vår parkering strax efter kl 8 gjorde det så fruktansvärt ont att jag knappt kom ur bilen (det tog seriöst minst tre minuter att bara vrida sig för att få ut fötterna på marken, och sen ska man upp till stående också...). Har nog aldrig tidigare svurit så mycket och varit så arg, så tidigt på morgonen.

På vardagsmorgnar ingår bara ett täcke på, och så får man själv åka dit och ta av eventuellt innetäcke eller lägga på boots om man vill det. Förstår inte varför inte samma sak gäller även på helgerna, då har ju dom flesta dessutom möjlighet att åka till stallet på förmiddagen för att själva ta av det extra. Visst att man kan fråga om någon kan göra ett visst moment, men att det ska bli ett krav där man inte har något val känns inte helt toppen :( .
Har i alla fall lärt sambon hur man sätter på täcken idag, så han hjälper till efter bästa förmåga. Om jag någonsin ska ha eget stall med inhyrda så blir det definitivt enbart på lösdrift, helt utan täckesservice!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
522
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 201
Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
98 437
Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka