Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte klara men väl skolpolitiker med kost som ansvarsområde.@Klara - du som jobbar med det, är det ok om jag frågar om skolmat? Är nämligen lite fundersam på att det serveras mannagrynspudding med sylt till lunch på A's skola på torsdag. Det känns som en efterrätt för mig? Enda alternativet är pastasallad, vilket inte heller känns optimalt? Jag är van vid närproducerat, ekologiskt och rejält från fsk. Är jag bortskämd bara? Det är kanske helt normalt? Jag kommer iaf ha en tokhungrig dotter på torsdag em...
Huvva, krya på dig!Mår skit, legat och kräkts halva natten..
Hon var jättekonstig när jag kom hem och verkade skygg och rädd.Ok. Men katten är försäkra så borde väll inte bli så enorma summor? Vad är hon/han för sjuk?
http://maltidsservice.uppsala.se/mat-och-menyer/grundskolans-meny/Inte klara men väl skolpolitiker med kost som ansvarsområde.
Nej det är inte OK. Framförallt för att sylt innehållere mer socker än rekommendationerna. Samt att proteinet saknas?
Vår kostchef berättar att hon räknar de gånger som det serveras ketchup för att en msk ketshup innehålelr x gram socker och inte bör serveras mer än en gång i veckan. De byter dessutom ut sylt mot bär och grönsaker.
Om mannapuddingen är ren lunch så känns det onekligen märkligt. Jag hade ringt kommunens (?) kostenhet och frågat!
@Klara får fortsätta komplettera med rekommendationerna![]()
*kram*Jag blir tokig på mig själv! Saknar och tänker på M dygnet runt nu. Jag trodde det skulle bli bättre med tiden men det känns värre och värre för varje dag. Blä!