Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jag lyckats skriva 200 ord och skickat dem till min handledare för kommentar för en ansökan om ett fellowship som precis blev utlyst, verkar väldigt tufft men jag har förhoppningsvis en chans. Kvalificerar iaf :) Det här är föransökan, sen bestämmer sig universitetet vilka kandidater de vill nominera.

Får jag en till kaffe och en choklad nu eller?

Eller måste jag göra klart ansökan nummer två eller fixa manuskriptet först?

Jag jag lyckats skriva 200 ord och skickat dem till min handledare för kommentar för en ansökan om ett fellowship som precis blev utlyst, verkar väldigt tufft men jag har förhoppningsvis en chans. Kvalificerar iaf :) Det här är föransökan, sen bestämmer sig universitetet vilka kandidater de vill nominera.

Får jag en till kaffe och en choklad nu eller?

Eller måste jag göra klart ansökan nummer två eller fixa manuskriptet först?

En halv kaffe och en halv choklad tycker jag :p :D

I morse då jag vaknade var jag torr i munnen som ett läskpapper som jag brukar bli då jag är småtäppt i näsa av masken men det visade sig att jag var svullen i halsen och har svettas och fryst om vart annat idag så nu har man blivit förkyld åxo :turd: Hoppas jag mår bättre i morgon då jag ska till kiron och få en omgång

I morse då jag vaknade var jag torr i munnen som ett läskpapper som jag brukar bli då jag är småtäppt i näsa av masken men det visade sig att jag var svullen i halsen och har svettas och fryst om vart annat idag så nu har man blivit förkyld åxo :turd: Hoppas jag mår bättre i morgon då jag ska till kiron och få en omgång
Krya på dig.
Köra en C-vitaminboost kanske? Färsk frukt i mängder brukar jag ta även om förkylningen inte drar sig tillbaka så är det gott iaf.
Melon, vindruvor och päron :d

Vad gor ni som tar cellgifter nar ni far smasar? Laker de nagonsin?
Jag tar nu bade cellgifter och andra mediciner som trycker ner immunsystemet och det minsta lilla sar laker inte. Inte alls. Jag har nu en "paper cut" och ett par till smasar som har hangt med i flera veckor ... och ar infekterade. Tva lite grann, ett mycket litet sar, men ganska rejalt infekterat. Ska jag verkligen behova aka till ER for att fa till det? :arghh:
@athena_arabians och @tanten , till exempel. Jag vet att ni har erfarenhet av det.

Vad gor ni som tar cellgifter nar ni far smasar? Laker de nagonsin?
Jag tar nu bade cellgifter och andra mediciner som trycker ner immunsystemet och det minsta lilla sar laker inte. Inte alls. Jag har nu en "paper cut" och ett par till smasar som har hangt med i flera veckor ... och ar infekterade. Tva lite grann, ett mycket litet sar, men ganska rejalt infekterat. Ska jag verkligen behova aka till ER for att fa till det? :arghh:
@athena_arabians och @tanten , till exempel. Jag vet att ni har erfarenhet av det.

Jag har fått lov att äta antibiotika två gånger pga sår som blivit infekterade sedan jag började med medicinerna. Så fort jag får minsta sår rengör jag ordentligt och har sluppit få infektioner de senaste åren. Jag är också noga med att använda handskar om jag gör något i en skitig miljö (mitt jobb är ju inte direkt rent). Det är verkligen inte roligt men det finns ju liksom inget alternativ. Även om såren inte blivit infekterade upplever jag att de tar längre tid på sig att läka också.

Krya på dig.
Köra en C-vitaminboost kanske? Färsk frukt i mängder brukar jag ta även om förkylningen inte drar sig tillbaka så är det gott iaf.
Melon, vindruvor och päron :d
Är det inte så att studier visat att just kombinationen Vitamin C och Zink minskar förkylningsbesvär? Men om jag minns rätt blir man väldigt trött av för mycket zink.

Fast färsk frukt är alltid bra :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 191
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 568
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 127
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Sytråden del 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur