Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där var lödningen klar också :bump: Gjorde klart alla jag hade med mig istället för minimum vilket kändes bra.

Nu är det 3 timmar kvar innan jag måste ta bussen till vännens vandrarhem så jag tänker gå och sortera tvätten, köpa en kaffe från Starbucks och sen bege mig till poolen för att skriva lite (och för att slappna av, det gör ont i käk musklerna för att jag är för stressad och kniper ihop käkarna).

Allt detta prat om mannagrynsgröt gör att min kropp skriker efter det ^^ har dock varken tillräckligt med mjölk hemma för att koka, eller någon sylt..

@tanten - fick ett i mitt tycke mesigt svar från kommunen...
Hej!

De dagar vi har soppa på menyn så serverar vi, förutom mjukt bröd, även pannkaka eller mannagrynspudding som tillbehör för att göra måltiden mer mättande. Vi har uppfattat att denna kombination är populär hos eleverna.

Vår hemlagade mannagrynspudding serveras några gånger per år men innehåller i princip samma ingredienser som pannkaka dvs spannmål, mjölk och ägg. Proteinet kommer från ägg och mjölk.

Även sylten är hemlagad.

I pastasalladen finns protein i form av bönor och salladsost.

Imorgon kommer Almtunaskolan även att servera Ugnspannkaka som ett fjärde alternativ.
:meh:

Obeskrivligt trött idag. Bebis har velat ära 1gång/timmen i natt och däremellan har 5åriga bonusbarnet skrikit och gråtit och rantat uppe... :down:

Jag har världens uppslag på stycket om kultur och lärande på gång och så ska jobbdatorn uppdateras. Jippie :arghh::cautious::turd:

Det verkar som Wi-Fi:et på modemet slutat fungera! :arghh: :arghh: :arghh: Internet är skitsegt och försvinner hela tiden :rage: och det funkar perfekt om man använder nätverkskabeln :cautious:

Sitter och väntar på Tele2 nu men det lutar ju åt ett nytt modem *har inte råd* och garantitiden har naturligtvis gått ut :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 759
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 128
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 457
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur