Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på musik. Nån lista som Spotify plockat ihop automagiskt. Inte så bra låtar, funderar på att byta till nån annan lista.

Vilka morgonritualer man har..... Kliv ur sängen vid kl 5. Sätt på kaffe med halvslutna ögon.... ;) På med mysbyxor och jacka och ut och ge frukost till hästarna. In igen för kaffe och lite lätt frukost tillsammans med buke och fb :) . Snart dusch, packa lunch, mata hunden och iväg. Jag gör nästan PRECIS likadant varje morgon, och jag gillar att ha mycket tid på mig på morgonen.
Hehe, det har inte jag gjort heller och jag är betydligt längre norrut :D Fast jag ska lämna in jobbilen imorgon. Volvon får jag fixa själv, särbon har gjort så att jag inte kan komma undan med att lämna in den för han har köpt en mutterknack och en ordentlig domkraft som är här nere... :cautious:
Inte en TANKE på att byta ännu. Vi har inte haft något kallt väder alls här nere i söder hittills. Förra vintern var likadant - då tror jag inte att jag bytte förrän till ca 1 december.....

Jag har perioder då jag inte kan läsa, får ingen ro alls och fastnar inte i böckerna trots att de många gånger är bra. Men ibland fungerar det att läsa någon älskad bok som är lättläst och sen kommer man igång igen.
Just nu har jag svårt att orka läsa böcker för min egen skull, men jag plöjer rätt mycket litteratur för skolans skull, även om jag slarvläser den för att ens ha en möjlighet att hinna med.

Ska testa en lättläst bok som redan är läst och se om jag lyckas hålla fokus i boken. Saknar att sitta och läsa. Gärna framför brasan meden kopp glögg eller te :).

Vilka morgonritualer man har..... Kliv ur sängen vid kl 5. Sätt på kaffe med halvslutna ögon.... ;) På med mysbyxor och jacka och ut och ge frukost till hästarna. In igen för kaffe och lite lätt frukost tillsammans med buke och fb :) . Snart dusch, packa lunch, mata hunden och iväg. Jag gör nästan PRECIS likadant varje morgon, och jag gillar att ha mycket tid på mig på morgonen.

Inte en TANKE på att byta ännu. Vi har inte haft något kallt väder alls här nere i söder hittills. Förra vintern var likadant - då tror jag inte att jag bytte förrän till ca 1 december.....
Mina rutiner är:
Stänga av alla klockorna. Gå och kissa. Gå ner och trycka på kaffemasinken. Öppna ytterdörren (så hunden kan kissa). Sen vill han snart in och få sin frukost. Sen kattens frukost.
2 rostade mackor med smör och ost (till mig). Sitta och äta utan att somna. Kollar nyheter på telefonen.
Ta på mig mer kläder och sen gå ut till stallet. Utsläpp, fodra, mockar samtidigt om någon äter inne. Antingen rida eller tömköra alternativt longera en häst.
In igen till min andra frukost som ser lite olika ut.
Ibland gröt, äggmackor eller fil. Kaffe såklart. Borstar tänderna.
Duschar på kvällen alternativt eftermiddag, aldrig på morgonen.

Ligger på terassen och steker fläsket. 32 grader i skuggan så i solen är det det perfekt temperatur för "well done" eller "knaperstekt".
Igår delade vi på en flaska mumsigt israeliskt rödvin och åt till det en himmelsk måltid bestående av havets läckerheter. An ngn anledning ville även den tvålfagre 20- nånting kyparen dricka shots med oss. Men det blev ej alltför kaozzz och formen idag är under kontroll.

I fjol bytte vi den 6e dec :angel: men vi hade ändå typ 5 plusgrader i princip hela vintern :cautious:

Ligger på terassen och steker fläsket. 32 grader i skuggan så i solen är det det perfekt temperatur för "well done" eller "knaperstekt".
Igår delade vi på en flaska mumsigt israeliskt rödvin och åt till det en himmelsk måltid bestående av havets läckerheter. An ngn anledning ville även den tvålfagre 20- nånting kyparen dricka shots med oss. Men det blev ej alltför kaozzz och formen idag är under kontroll.
Har all förståelse om du längtar hem. För vem vill ligga i solen och bli brun, dricka vin, äta skaldjur och bli bjuden på shots av nån snygging :cool:

Ingen Uzi då? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 609
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 458
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Eurovision 2025
  • Butros eller Dyngpeter?

Hund, Katt, Andra Djur