Nu är jag sugen på att skära ut namn att sätta på julkulor (länk till googlat bildexempel), men mina julkulor ligger ju någonstans långt in i förrådet så då får jag ju inte se resultatet på evigheter 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför komplicera med 4 foder? Jag har kört 1 skopa havre och 3 nävar betfor och 1 fång hö och mina hästar har aldrig klagat.Det fick bli pellets ändå. Får göra om den dagen jag byter till något annat helt enkelt![]()
För att vi har jättedåligt proteininnehåll i årets hö (smb rp/MJ-kvot på 3).Varför komplicera med 4 foder? Jag har kört 1 skopa havre och 3 nävar betfor och 1 fång hö och mina hästar har aldrig klagat.
När grannen första gången skulle vara hästvakt och jag sa "ett fång hö" stod hon som ett frågetecken, hon ville veta på hektot.Mina hästar har alltid haft fri tillgång till stall och hö dygnet runt, det har bara blivit så och dom har trivts med detta och varit kärnfriska och i bra hull.
Jag varnade grannen för att hon kommer att bli "biten" i arslet när hon lägger ner höfånget och när hon tar av täcket och viker ihop det, hon var VÄLDIGT skeptisk till att vara hästvakt första gången, sen nästan tjatade hon om att få vara hästskötare för dom fann varann och busade tydligen rejält med varann.Mina hästar har alla varit lite fulla i fan, men på ett snällt sätt och aldrig skadat någon.
![]()
Jo, jag förstår, jag har hört fler som säger att höet är "sådär" näringsmässigt i år. Jag gav 3 nävar uppblött betfor för magen varje dag och havren behövdes egentligen inte men jag hade ju bra näringsvärden i höet varje år också men med årets torka blir det ju som det blir också. Saltsten och mineralsten fanns också i stallet bredvid vattenkoppen.För att vi har jättedåligt proteininnehåll i årets hö (smb rp/MJ-kvot på 3).
Hon behöver därför soja för att höja proteinet, och lite betfor för att äta sojan. Mineraler för att väga upp lite dåligt innehåll även där. Proteinpellets för att få ytterligare protein samtidigt som hela givan blir mer smaklig enligt hästen.
Skulle hon bara få hö och havre så skulle hon få en ordentlig brist på protein, eller dubbelt så mycket energi som hon behöver (vilket då skulle ge fetma).
Äta lunch? Gå en promenad? Gå i affär(er)?Jag kommer sitta fast i Örebro i 2 timmar till i alla fall. Några förslag på vad man kan göra om man inte sitter på biblioteket? Jag är trött och vill bara hem.
Felsökningen blir dessutom dyr.
Jag är inte hungrig och för trött för att både gå en promenad eller glo i affärer. Och när jag blir hungrig så tänkte jag bara tugga i mig måltidsbaren jag har i väskan.Äta lunch? Gå en promenad? Gå i affär(er)?
Hästar lunchade, hundar promenerade och nu blir det lunch. Tänkte gå till macken och köpa godis, men VAD för godis?![]()
Jag är inte hungrig och för trött för att både gå en promenad eller glo i affärer. Och när jag blir hungrig så tänkte jag bara tugga i mig måltidsbaren jag har i väskan.
Gå och sätt dig på något mysigt fik då, och sitt där och surfa? Eller bara sitt där och titta på folk. Tycker jag brukar kunna vara rätt underhållande....Jag är inte hungrig och för trött för att både gå en promenad eller glo i affärer. Och när jag blir hungrig så tänkte jag bara tugga i mig måltidsbaren jag har i väskan.
Brukar vara min inställningAllt?![]()
Åk till en djuraffär och titta på djuren?Jag är inte hungrig och för trött för att både gå en promenad eller glo i affärer. Och när jag blir hungrig så tänkte jag bara tugga i mig måltidsbaren jag har i väskan.
Jag går nog tillbaka till biblioteket. Där fryser jag inte i alla fall.Sitt på en bänk och räkna löv.
Sitter på bussen hem och gråter. Har ångestattack...
Pga knäppa chefen på jobbet mm