Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kollat på hus idag. Gillar huset. Dock finns det massor att göra. Några klant aslen som har försökt och renovera... Tex sågat golvet snett och fult utan att först ta bort golvlister. Satt upp köksskåp utan sockel under osv..

Skönt jag är hos vännen inatt. Har varit sjukt nära ett återfall gältande den självdestruktiva delen. Blev inte bättre av ett meddelande ena kusinen skrev.. orkar inte med mitt liv mer. Blä.

För 2 månader sedan funderade min förra chef på att omorganisera lite i företaget och erbjöd mig en halvtidstjänst fr o m 1 September.
Det visade sig dock att mitt arbetstillstånd inte skulle kicka in förren nästan 2 månader senare (i morgon) så det hela lades på is.

Har inte hört något om planerna under dessa månader men har även ett annat jobb på g, deltid/halvtid med kanske möjlighet till mer.

Nu sitter jag här och är för feg för att fråga min gamla chef om hon fortf funderar på omorganisationen eller om hon valt att skippa det?

Jag älskar gamla jobbet samtidigt som jag verkligen inte vill jobba där mer än deltid/max halvtid då det är utomhus och här i Norra Australien blir det ju väääldigt varmt nu när vi går mot sommar....

Ok. Pepp pepp. "Ibland måste man göra sånt man inte törs, annars är man ingen människa utan bara en liten lort"

Hade svårt att somna igår men fyra timmar lyckades jag få iaf. 0-gradigt när jag skulle åka så jag fick skrapa rutorna för första gången för säsongen, kändes sådär.

Nyvaken och så sjukt galet trött. Jag är så less på att vakna tidigt osv. Men, idag är sista dagen för från och med imorgon har jag semester fram tills anställningen tar slut på det där jobbet :D Det spelar ingen roll att arbetsuppgifter m.m. egentligen passar bra när hela kroppen protesterar mot tiderna och lite annat. Snart kan jag ta hand om mig själv igen. Snart.

Det är snorkallt inomhus, eller så är det förkylningen som tar nya tag. Sitter under en filt och inväntar att sambons väckarklocka ska ringa så jag kan värma en mugg oboy sen :d (annars får jag skulden för att ha väckt honom för tidigt :p )

Besikta bilen idag. Ska ju försöka sälja den så fort den nya anländer.
Bra att den är besiktad annars kommer ev.köpare haka upp sig på det.

Jaha bra start på dagen. Mitt tankkort funkar inte, chefen svarar inte i telefon och jag har inte råd att göra eget utlägg. Så nu sitter jag här, 9 mil från första jobb och inget bränsle i tanken. Lyckat!

Nyss hemkommen från att ha skjutsat sambon till båten. Äter frukost i soffan och stör mig oproportionerligt mycket på att folk inte kan acceptera när de gör fatala misstag på nördiga saker som man själv har stenkoll på. Och sen snäser av en med ”jag har koll!” NEJ lilla människa det HAR du INTE! Då hade inte Leonardo fått en röd mask och Rafael en GRÖN?!. :banghead:

Universitetet, snabbläst det vi ska ha läst till idag, men jag har lärt mig att det är lika bra för läraren går igenom det hon tycker är viktigt så kan man kolla upp det istället sen. Nästa vecka är det tenta och det känns som en katastrof... Men helgen ska gå till att plugga så sen kanske det känns bättre.

Problemet är att jag helst inte vill ha någonting i min kropp, speciellt inte *där* ^^
Okej. Jag hade ju hellre provat med p-ring än sätta i spiral men det är ju jag :p P-ring ger ju ett jämnare flöde av det som ska verka och det sitter där det ska göra nytta, så funktionen är ju lite som spiral men ingen operation eller nått. För mig funkar det trevar med ring, jag vill inte äta piller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit... 26 27 28
Svar
554
· Visningar
18 761
Senast: Shpongle
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 621
Senast: qitis
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går... 7 8 9
Svar
170
· Visningar
16 137
Senast: mrkarisma
·
Hundavel & Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när... 2
Svar
23
· Visningar
3 459
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka