Vi med isländska fårhundar!

Tibra

Trådstartare
Den här rasen är rätt så sällsyn. Hittar den aldrig i tidningar, knappt någon valpannonser o.s.v. Men den är otroligt fin och jag tycker därför att vi ska ta och göra en egen tråd för de små trollen.

Jag ska få hem min valp i Juli, längtar så in i!

Kan ni inte berätta lite om era hundar? Hur dom var som valp och i uppväxten. Både gott och ont.

P.s MASSA bilder!
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jag har funderat lite namn till min hanvalp.

Link
Niak
Chico
Spoy
Kirby

Äh jag vet inte, pojkvännen hejjar på Link, rätt lätt namn att ropa iaf. Vad tycker ni? Tips?
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

*röstar på chico* ;) det tyckte jag var fint...

kan tyvärr inte berätta om "min" hund.. eftersom jag inte har en islänning.. :) ville bara lägga en röst på namn å säga...

kan du inte kasta in lite bilder? *nyfiken i en struuuuut*
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Äppledalens Ganti, 2 år

DSC00084.jpg

Typiskt islänningstil :D

IMG_9150.jpg

Jag, Kippo & Ganti

bad_15maj.jpg

Gillar och bada med...

2009_04_24059.jpg

Ganti tyckte man skulle sitta i knäet...
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jag har funderat lite namn till min hanvalp.

Link
Niak
Chico
Spoy
Kirby

Äh jag vet inte, pojkvännen hejjar på Link, rätt lätt namn att ropa iaf. Vad tycker ni? Tips?

Namn som är så svårt. :) Link var lite fräck och inte vanligt (gillar ovanliga namn, som inte alla heter)... Kirby var också fint.

Mina namnförslag...
Leo
Sarek
Phoenix
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

*röstar på chico* ;) det tyckte jag var fint...

kan tyvärr inte berätta om "min" hund.. eftersom jag inte har en islänning.. :) ville bara lägga en röst på namn å säga...

kan du inte kasta in lite bilder? *nyfiken i en struuuuut*

Hehe hmm chico som jag nästan lagt sist ;)

hmm ja jag har inga egna bilder och vill gärna inte lägga ut bilder på honom fören han är min, kan bli lite fel då. Men gud vad jag ska fota då jag får hem den lilla sötnosen!
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Haha söt hund du har, jo jag tror min plutt får din hunds färger alltså! Nästan säker, kanske lite mörkare kring ögonen.

Ja jag vill också ha ovanliga namn, vännen min ska skaffa en valp samtidigt som mig, dock en aussie, den ska heta Zelda. Då vore ju Link rätt passande haha.

Link och Kirby var mina favoritnamn, fast Kirby tyckte jag var lite svårare att ropa. Haha här sitter jag och testar hur man säger namnen på olika vis:rofl:
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

:rofl: underbart!! :D *älskar bildbomber* å så är jag notoriskt nyfiken på andras hundar å deras raser ;)
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

en schäfer :) som är bara min, kommer dock stanna i sverige i några månader medan jag flyttar över till Kanada.. sen får vi se om jag skänker honom till den familj som passar honom eller om jag är så egoistisk att jag utsätter honom för flygresan över...

sen.. eh well, har "vi" ranchhundar. Uhm, dom kom lite på köpet med pojkvännen, fem greyhounds, en korsning, två catahoulas... :angel:
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Haha söt hund du har, jo jag tror min plutt får din hunds färger alltså! Nästan säker, kanske lite mörkare kring ögonen.

Ja jag vill också ha ovanliga namn, vännen min ska skaffa en valp samtidigt som mig, dock en aussie, den ska heta Zelda. Då vore ju Link rätt passande haha.

Link och Kirby var mina favoritnamn, fast Kirby tyckte jag var lite svårare att ropa. Haha här sitter jag och testar hur man säger namnen på olika vis:rofl:

Tack :) När han var valp så var han mkt svartare på nosen...
Av någon anledning så gillar jag isländska namn :laugh: Vissa är lite svåra och uttala bara...
Jag valde mellan Ganti, Berllir båda betyder busfrö, vilket stämmer in på Ganti...

Link som du säger är lättare och säga.

Ska bli kul och få se din pojke sen :D
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jo jag vet det bör vara ett isländskt namn men jag vill ändå ha ett udda oisländskt haha. Som är lätt att säga, tycker inte de isländska namnen alltid är de lättaste att uttala ;) Ne jag ska vara udda jag!

Gud vad fin han är, har du ingen bild på Ganti då han bara var en liten korv? Så får jag se om han är lik min :)

För som det ser ut så verkar de ha nästan exakt samma teckning också.
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Aaah!
Men om ni nu flyttar vad händer då med pojkvännens hundar? Eller är det bara du som flyttar.

Ne var egoistisk, jag hade aldrig hett iväg min älskling, annat med att sälja hästar, men en hund blir som sitt eget barn. :p

Kanske blir en isländsk fårhund nästa!!?
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

haha nejnej, det är Jag som flyttar - till honom ;) och hans hundar... :love:

mjom.. vi får se hur det känns där över utan min lille B... och nästa jycke blir något vi kan ha nytta av där borta. Vet inte hur en isländsk fårhund är med boskap :angel:
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jo jag vet det bör vara ett isländskt namn men jag vill ändå ha ett udda oisländskt haha. Som är lätt att säga, tycker inte de isländska namnen alltid är de lättaste att uttala ;) Ne jag ska vara udda jag!

Gud vad fin han är, har du ingen bild på Ganti då han bara var en liten korv? Så får jag se om han är lik min :)

För som det ser ut så verkar de ha nästan exakt samma teckning också.

Hade tydligen bara denna på Photobucket, har fler på min data, kan återkomma med fler valpisbilder...

ganti.jpg
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Okej :)

Ne men isländskt fårhund kan väl inte bli bättre än tillsammans med boskap ;) Det är ju en vallhund så det vore väl toppen, fast du kanske vill det motsatta- icke vallning!

Ta med dig hunden vettja! Inte kan du lämna ifrån dig din lilla fis!
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

:rofl: nej vallning ska det vara, och ställande med... ^^ får väl se, lutar mer och mer åt ytterligare en catahoula... :rofl::rofl:

Mjom, jag vill hemskt gärna ha med honom.. men.. du vet.. har man Rätt att utsätta sin plutt för det? ;)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 786
Senast: Elektron
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 263
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp