Vi med isländska fårhundar!

Sv: Vi med isländska fårhundar!

Pretty-Pruds är inte aktiva numera. Den drevs av paret Jan och Birgitta Eriksson, och Birgitta gick bort alldeles för tidigt för några år sedan.

Jan är fortfarande aktiv inom Sydskånska kennelklubben.
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Enligt min lärare så var hon med och tog in den isländska fårhunden till Sverige, vette tusan hur bra de stämmer dock :D
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Läste att du använde din hund till det mesta, agility, vallning lydnad, något du kan visa på bild eller film??:)
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Läste att du använde din hund till det mesta, agility, vallning lydnad, något du kan visa på bild eller film??:)

Vallningen blev det inget av, har inte hittat ngt ställe. Har tyvärr inga filmer när jag tränar.
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Men då får du ta och skaffa det :)! Inga bilder heller?
Jag ska nog tävla lydnad med min om det går vägen, agility är något jag också vill testa på.

Nu vet jag vad han ska heta... Elmo.
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Neee nu börjar tråden försvinna bakåt, det gillar jag inte ;) Måtte väl vara fler med denna underbara hundras som har några ord att ge?
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Men då får du ta och skaffa det :)! Inga bilder heller?
Jag ska nog tävla lydnad med min om det går vägen, agility är något jag också vill testa på.

Nu vet jag vad han ska heta... Elmo.

Inga bilder heller... :o
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Du har ingen hemsida?
Hur aktiv är du med din hund? Jag tycker det bara är roligt att få höra vad ni andra gör och hur det går..:)
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Du har ingen hemsida?
Hur aktiv är du med din hund? Jag tycker det bara är roligt att få höra vad ni andra gör och hur det går..:)

Du har PM.

Aktiv är jag inte förtillfället, har ingen motivation till träning, så han får motion och hjärngympa för han inte ska krypa på väggarna...
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Ang. namn; ta INTE Kirby!!!! Tänker bara på dammsugare då!! :p Röstar på Link, det lät bra. Låg bra i munnen också

Nu har ju inte jag någon isländsk fårhund längre eftersom min styvmor ville behålla honom själv när jag flyttade hemifrån :p Lägger in bilder lite ändå på världens finaste Roj (Dugur)

27284655.jpg

27284656.jpg

24440836.jpg

24440838.jpg

24440840.jpg
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jag gillar verkligen Roy!!

kl*
Ja imorgon då beger jag mig iväg till Norge för att hämta min bäbis! Så förhoppningsvis kan jag visa lite bilder på söndag eller måndag. Söndag hämtar vi honom.. ELMO, jag längtar så!!! Ska bli kul med en tripp till Norge, dock ska det vara skitväder i helgen..suck.. men jag ska ju få hem en valp för sjutton!!!!:laugh::laugh::laugh:
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Jag gillar verkligen Roy!!

kl*
Ja imorgon då beger jag mig iväg till Norge för att hämta min bäbis! Så förhoppningsvis kan jag visa lite bilder på söndag eller måndag. Söndag hämtar vi honom.. ELMO, jag längtar så!!! Ska bli kul med en tripp till Norge, dock ska det vara skitväder i helgen..suck.. men jag ska ju få hem en valp för sjutton!!!!:laugh::laugh::laugh:

Lycka Till!
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Är lite seg med och redigera bilder... Lite vinter mitt i sommaren...

IMG_7792.jpg


IMG_7778.jpg
 
Sv: Vi med isländska fårhundar!

Ååh vad fin han/hon är!! Vilka härliga färger. Men lite sommarbilder måste du väl ha ;)?
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 786
Senast: Elektron
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 255
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp