Bukefalos 28 år!

Vi med valpar

Sv: Vi med valpar

Naw vilken söt jappe!
Har oxå en jappe, en tik på 1½ år! :love:



Med min lilla boxer tjej går de väldigt bra! :D
Hon har bara gjort två olyckor inne sen ja hämta henne fö 3½ vecka sedan, båda två små bajsolyckor då hon blev risig i magen.

Hon kan sitt, ligg, tass och inkallningen funkar för de mesta, ÄN så länge!! :p
Ska iväg å få sin 12-veckors spruta idag även om hon bara är 11½ vecka! :angel:


ÄN så länge inga gråa hår eller hes röst men helt klart ser ja att Buffa besitter mycket potensial för att hela håret ska bli grått!! :D;)
 
Sv: Vi med valpar

Vad avundsjuk jag blir! Arwen är fortfarande inte rumsren, och hon närmar sig 9 månader... :crazy:. Har varit jätteduktig ett par veckor men så häromdagen kissade hon flera gånger rakt framför ögonen på oss, trots att hon varit ute innan. Vi VET att hon kan hålla sig, hon kan vara ensam 5-6 timmar utan att göra något alls! Vi gissar att det är lite protestkissning mot nya regeln, att inte få vara i säng/soffa...

Vad tyckte din första tik om valpen då? Har du inga nya bilder på din lilla trubbnäsa? :love:
 
Sv: Vi med valpar

Herregud, jag bara måste vara med här!

Min lilla fröken är en renrasig jakt- labrador retriever på drygt 9 ½ veckor, vi hämtade hem henne när hon just fyllt 8 veckor.
Bilfärden hem var väldigt besvärlig för henne, hon gnydde i stor sätt hela resan och försökte intensivt komma på hur hon skulle kunna 'ta sig tillbaks till mamma och syskonen', genom att slita och klättra.

Dock när vi anlände hem blev hon till våran stora förvåning väldigt positiv och nyfiken, hon blev hemmastad på bara någon timme.
Även första natten gick ovanligt bra, hon gav inte ifrån sig ett pip. Så har det fortsatt nu de (snart) två veckorna vi haft henne, man märker på hela hennes inställning och beteende att hon trivs.

Hon kan sitt helt utantill, vi finslipar för fullt just nu på ligg. Inkallningen är sådär, hon lyssnar däremot fullt ut till sitt namn; 'Cilla' :)
Rumsren är hon inte, vi tränar. Vi har börjat avvänja henne vid bitandet, det är inte acceptablet att hon biter i oss, hon har faktiskt leksaker och tuggben av en anledning! ;)

29450714.jpg
29451390.jpg

29451388.jpg

29451392.jpg


Jag har en liten fundering...
Hon blir väldigt aktiv då hon märker att någon i familjen äter, hon blir väldigt skällig och lyssnar inte alls till 'nej' (vilket hon annars gör). Finns det någon som har ett någorlunda bra tips om vad jag kan testa att göra åt detta problem?
Vi vill verkligen inte att det ska utvecklas till en dålig ovana mer än vad det redan är.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi med valpar

Självklart är du det, jättetråkigt att din tråd blev förstörd. Men in med massa bilder och uppdateringar på din snygga lurvboll! :love: Så kan vi följa hans utveckling och du kan vara lycklig över att inte vara den enda med valpproblem när den dagen kommer... :D

Åhh vad glad jag blev :bump:
Nya bilder lär komma på honom men så länge kan jag alltid lägga in de "gamla" bilderna så ni få se hur han ser ut :)
84559_1253603624.jpg

70002_1253559274.jpg


Detta är då Atlas. En collievalp på 8 veckor, hane såklart då ^^
Fick hem honom i måndags och det har gått jättebra! Sovit hela nätterna och inatt hade han bara kissat en gång, ingen bajs. Så himla duktig.
Min första, helt egna hund. De andra har man ju liksom delat med mamma. Så jag är så glad och stolt över denna lilla kille och jag ska göra så gott jag kan så han trivs och få vara en lycklig hund:laugh:
 
Sv: Vi med valpar

Åh, herrejissesihelahimmelen vad gudasöt man kan vara då!!! :love::love::love:
Hade jag vetat att labbarna var så söta som valpar hade det nog blivit en sån!!

Angående när de blir väldigt överaktiva så brukar vi bara parkera den lille i valphagen. Då varvar han ner direkt och somnar så fint.
 
Sv: Vi med valpar

Vilken sööötis! En riktigt liten tjockis ser han ut som :love: men det är kanske pälsen?


Vår lilla cockerpoo har blivit 13 veckor nu, har fått träffa ett par större hundar och det har gått jättebra, är väldigt noga med hundmötena såhär i början.
Är väl bra nära rumsren nu, har börjat säga till när han vill ut, men ibland händer det inne ändå. Mest nr 2 verkar det, om han är för busig ute kan han visst glömma att han är nödig, och när han sen kommer in och varvar ner så kommer det en plutt :angel:
Kan sitt, nästan ligg, ibland, kommer ganska bra på inkallning om han inte hittat svamp eller tuggummin, då finns inget annat som det verkar :cool:
Vi har börjat klickerträna så smått, är själv nybörjare på det så det går säkert lite långsamt framåt pga mig.. I oktober ska vi på en superbra valpkurs, kostar lite mer men det kan det vara värt.

När vi fick honom var han ganska mjällig och kliade mycket. Veterinären ska "mjällkvalster" så han fick en kur för det, blev bättre men alls inte bra.
Från uppfödaren hade han fått Doggy, och vi blev rek att inte byta de två första veckorna. Men sedan bytte vi till RC mini, märkte direkt stor skillnad på bajsandet samt att kliet minskade rejält. Av annan anledning köpte jag Probimin till hästarna, och säljaren sa då att det är bra både för hund och människa. Testade på valpen och på två dagar vart han helt mjäll och kli-fri :bump::bow:

Förresten är vi nu vaccinerade och vill gärna träffa andra småvalpar att leka med i stockholmsområdet :bump: kanske ska skapa en egen tråd för det?
 
Sv: Vi med valpar

tack ^^ han är hur söt som helst. Han har rätt mycket päls så det är det som gör att han ser tjock ut:D
 
Sv: Vi med valpar

Ja, han är helt bedårande! Även han är fantastiskt duktig! Inget söndertuggat, bara bajsat inne en gång när han var riktigt dålig i magen och kissat inne två gånger (bägge gångerna gjorde jag annat och missade helt att han ville ut). Lyssnar otroligt bra på mig. Kan sitt, ligg, sitt upp, stå, kom och stanna (för det mesta iaf) och dessutom är han ganska duktig på att gå i koppel och det tycker jag är kanon eftersom han bara är 10 veckor och vi inte ens haft honom i två veckor än! :love:
 
Sv: Vi med valpar

Nu har min lilla kille blivit hemmastadd märkte jag nu på morgonen. Halv sju väckte han mig och tyckte att nu matte är det dags att leka, haha. I vanliga fall har han sovit fram till åtta. Trött som jag va, somnade sent på kvällen så orkade jag inte gå upp med en gång. Vid sju hade jag vaknat till och steg upp. Lilla Atlas blev överlycklig och när jag började ta på mig byxorna tyckte han det va perfekt att leka och dra i byxbenen. Trots att jag försökte distrahera honom med någon av hans leksaker så tyckte han att byxorna va roligare. Så då fick jag använda "nej-metoden" haha. Då slutade han.
Vi gick ner och han fick sin frukost, sen ut. Väl ute tyckte han det va jätteroligt och började jaga mina fötter. Men så kom han på vad han egentligen skulle göra. Och på morgonen är vi inte ute så länge, bara så han gör det han ska och leka en liten stund.
Nu ligger han åter och sover vid mina fötter efter en stunds lekande i sin egna lilla värld. Jag har slängt i mig två mackor för att försöka bli pigg, men icke. Känns som att jag sitter och halv sover, haha. Fundera på att sova någon timma till medans Atlas ändå är trött...
 
Sv: Vi med valpar

Lite nya bilder på Atlas. Var ute och lekte idag på ängen. Jätte kul tyckte han :)

På väg bort till ängen
100_53061-224x300.jpg

En tjej ville klappa och det tyckte Atlas va jätte intressant.
100_53081-300x225.jpg

Andreas och Atlas.
100_53143-225x300.jpg

Finns det något här i
100_53361-300x225.jpg
 
Sv: Vi med valpar

Å, ja är så stolt över Sigge idag!
Vi har varit på långpromenad, jag kunde ha honom lös vid möte med människor, cyklister och joggare utan problem, vi gick undan lite från gångvägen och han satt fint med ögonkontakt medan de tog sig förbi.
Hundmötena gick också kanon, vid ett tillfälle såg han hunden innan mig under ett fotgående och fortsatte gå fot (även om kontakten inte var den bästa men ändå). Aldrig blev han helt "blockerad" som han kan bli :)
 
Sv: Vi med valpar

Atlas har blivit tuffare och tuffare för varje dag som ha gått. Blivit 9½ vecka nu. Va med i stallet i går och det va inga problem. Lite försiktig bara då det va många nya lukter och ljud. Men va aldrig rädd för något. Fick åka buss hem sen och inte heller det va några problem. Somnade med en gång i mitt knä och sov de 10 min det tar för att åka hem.
Idag blev jag allt förvånad, stod och damsugade trappan längst upp. Atlas va på nedervåningen och helt plötsligt kommer han hoppandes uppför trappan. Har aldrig gått i en sån lång trappa utan bara såna små med ett trappsteg. Men här tog han hela trappan på ca 13-14 trappsteg utan några problem alls. Bärde ner honom igen och satte ner honom på golvet, och kvickt hoppade åter upp för trappan. Hahaha ingen rädsla där inte:p
Eftersom det inte är bra för valpar att gå i trappor så fick jag sätta in honom i sin hage så han inte sprang i trappan igen ^^

Och när vi va ute idag så va det en kille som startade i gång sin moppe nästan bredvid oss. Atlas travade iväg 1-2 m bort, överrumplad för ljudet. Men travade lika snabbt tillbaka till mig igen och kollade nyfiket på mopeden, ingen rädsla där heller:laugh:
Är så stolt över denna kille:love:
 
Sv: Vi med valpar

Härligt! :laugh:

Jag saknar det där modet när de är små, Arwen är inne i en rejäl spök-period just nu, ibland känner jag bara för att sätta fast henne i en lyktstolpe någonstans och hoppas att någon annan förbarmar sig över henne... :angel: men men, jag vet ju att det bara är att hålla ut!
 
Sv: Vi med valpar

Härligt! :laugh:

Jag saknar det där modet när de är små, Arwen är inne i en rejäl spök-period just nu, ibland känner jag bara för att sätta fast henne i en lyktstolpe någonstans och hoppas att någon annan förbarmar sig över henne... :angel: men men, jag vet ju att det bara är att hålla ut!

samma tanke slog mig idag, ,men förhoppningsvis så är det övergående.
 
Sv: Vi med valpar

Jag hämtade en schäfer och en rottweiler i somras. Det är bara nio dagar emellan dom så det är aldrig lugn och ro. Dom är snart 6månader. Men det är klart det bästa köpet jag gjort. Snart får jag hem en chihuahua också. Pust, lär jag mig aldrig! :D
 
Sv: Vi med valpar

Hej fröken General och alla andra!
Jag hade visst glömt av den här härliga tråden lite... :o
Men nu är vi här igen...
Häxa har hunnit bli 4 månader och är (peppar, peppar) fortfarande en underbar valp!
Visst har vi små maktkamper, och hon är fenomenal på att försöka utnyttja sitt utseende till max:D:angel:


Jag önskar att jag kunde lägga in fler bilder, men min blogg vill inte ladda upp och som jag fattat det hela måste man ha bilderna på en annan internet sida för att kunna använda dem på Buke, eller är jag helt ute och cyklar??
 
Sv: Vi med valpar

Helt korrekt :). Men du behöver inte ladda upp dem på en blogg, bara att skapa ett konto på photobucket eller liknande så laddar du upp dina bilder där!
 
Sv: Vi med valpar

Ett försök till en liten bildbomb...

Häxa 15 veckor in action, matte bakom kameran (försöker att hinna med i svängarna :angel:)

pic_show_id29539966.html

pic_show_id29539952.html

pic_show_id29540189.html

pic_show_id29540035.html


Bukeproffsen, HJÄÄÄÄÄÄLP, vad gör jag för fel??:confused::o
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 801
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 928
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 948
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp