Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Vilket spännande projekt ni har framför er!! Håller själv på med en lägenhetsrenovering, dock inte alls så omfattande som er :D Dock ska även vårt badrum renoveras till sommaren eftersom det är fuktskador i det och det ska även ske stambyte. Så vi kan ju peppe varandra genom det projektet, som nog kommer vara ganska omfattande..

Ha det så bra och lycka till!
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

verkligen förändring till det bättre. O lägenheten (det man ser) gillar jag.. roligt med lite snedtak o sånt.
dock är jag "allergisk" mot väv på väggarna :crazy::o
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Fast vi väver med en slät väv, så det är inget mönster.

Annars går det inte att måla ovanpå för pappen släpper så småningom.

Men tack:D
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

NoNoNo:D Även fast min far tyckte att vi kunde hittat det på nån andrasortering så fick det räcka med besparingen där. Det kallas målarväv, kruxet är att undelaget måste vara väldigt jämnt, men vi tror vi fick till det;)
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Uppdaterar lite:

Denna helgen har vi inte hunnit så mycket som vi borde, men det har iaf blivit vävt i vardagsrummet och jag har grundat sovrummet. Ska försöka grunda vardagsrummet i veckan, det tar ju en hel evighet eftersom väven suger så mycket färg...

Sen nästa helg blir det den riktiga färgen på som sambon får sköta eftersom jag ska på kortresa till Huvudstaden. Hoppas de hinner måla lite lister också, men det kan ju dra ut på tiden ändå...

Har försökt få lite koll på det här med toaletten, hur vi ska göra, vad vi ska göra och vad det får kosta....? Vi gav ju 320' för lägenheten och tror att vi minst kan få 400' med förändringarna som är gjorda (när det är bättre tider såklart) och har varit beredda att lägga lite på toan, men inte hur mycket som helst... Vi vill ju fortfarande gå plus i slutändan...
Vi vill ju flytta i stort sett allt eftersom det är så dåligt planerat, men då får man bila upp golvet och greja och det blir dyyyyrt.
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Måste bara fråga, var i Skåne finns lägenheten? Funderar rent prismässigt, vad ni gav för den och vad den kan tänkas bli värd vid försäljning och vid bättre tider. Nyfiken bara och svara inte om du inte vill :D
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Kom på en sak gällande ert badrum, det är ju möjligt att göra rot-avdrag på renoveringar där man kan dra av halva arbetskostnaden, kolla upp det och hur länge det gäller så ni kan få lite bidrag med badrumsrenoveringen!! Man ska ju ha någon nytta av lågkonjunkturen ;)
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Kruxet är väl att det blir billigare att göra så mycket som möjligt själva ändå. Men typ fixa tätskiktet och fixa med rör får ju en yrkesman göra och då tänkte vi på rotavdraget:)
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Utanför K-stad (vill inte skriva ut exakt, men du kan PMa så kan jag berätta:D vet ju att bi också har köpt här nånstans), men just här finns inte så många lägenheter, därav kommer de aldrig störtsjunka i värde. Dessutom en av få ställen där inflyttningen hela tiden går uppåt, så det är ju positivt för oss.
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Utanför K-stad (vill inte skriva ut exakt, men du kan PMa så kan jag berätta:D vet ju att bi också har köpt här nånstans), men just här finns inte så många lägenheter, därav kommer de aldrig störtsjunka i värde. Dessutom en av få ställen där inflyttningen hela tiden går uppåt, så det är ju positivt för oss.

Då vet jag ungefär var du befinner dig, eller iallafall i vilken del av Skåne :D
Lycka till med all renovering!
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Ja det var lite det jag var inne på med, klart man kan göra mycket själv men en hel del i badrum får man ju faktiskt inte göra själv om man inte då själv är yrkesman vill säga.
Det blir himla snyggt, jag är så flyttsugen så jag döööör själv!
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

hemskt valv och hemska rum.. och hemskt synd att badrummet är fuktskadat -jag älskar inbyggda, äldre badkar! Tyvärr får man (väl?) inte kakla in dem längre.. blir nog superfint när ni målat och tapetserat som ni vill!
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Jo, jag tror det, det finns iaf massor av badkar som tillverkas för att kaklas in...?

Men jag har inte kollat så nogrannt än eftersom vi i första hand vill ha dusch, men det blir väl badkar ändå...
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

hemskt valv och hemska rum.. och hemskt synd att badrummet är fuktskadat -jag älskar inbyggda, äldre badkar! Tyvärr får man (väl?) inte kakla in dem längre.. blir nog superfint när ni målat och tapetserat som ni vill!

Varför skulle man inte få kakla in badkar längre? har jag inte hört något om :confused:
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Jo, jag tror det, det finns iaf massor av badkar som tillverkas för att kaklas in...?

Men jag har inte kollat så nogrannt än eftersom vi i första hand vill ha dusch, men det blir väl badkar ändå...

I ett badkar kan också duscha. Två flugor i en smäll du vet ;)
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

mmm, men det är ju snedtak, min sambo är 190 så han kan inte stå och duscha...
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

Idag har jag målat fondväggarna i sovrummet, det blev väldigt bra. Kan tyvärr inte ladda upp den bilden eftersom tangentbordet är pajj på andra datorn, men så snart som möjligt kommer det upp:)
 
Sv: Vi renoverar lägenhet: Bilder!

lgenheten024.jpg


Den ena fondväggen i sovrummet, vi har en på motsatt sida också, men den försvann i överföringen. Har målat garderoberna 2 gånger nu, får nog bli minst 1 lager till.

Färgen heter Moe och är från Nordsjö, typ grafitgrå kan man säga, sambons önskemål:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 011
Senast: Yeah but
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 565
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Vi har sagt upp vår hyresrätt och fick igår en bekräftelse på uppsägningen. Det är så trist, en hel sida med enbart "du är skyldig...
2
Svar
26
· Visningar
4 564
Senast: Voeux
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp