Vi ska köpa släp! Tips?

Bufera

Trådstartare
Hej

Gubben här hemma har nu börjat fundera mer på släp efter helgens akuta trip till kliniken och vi inte hade ett ända släp hemma utan fick ringa en kompis som hade sitt släp hemma.

Men jag tycker det är en jätte stor röra, älskar Boj men de ligger lite högt i beg pris för oss. Runt 20-30k kanske vi kan lägga.
Viktigt att det ligger bra på vägen, har en stor häst på ca 163cm/600kg

Det jag vill ha:
Boggie
Panikbommar
Lucka och ej gardin!
Fronturlastning stort plus men absolut inget krav, hästen kan backa
Jätte stort plus för dörrar bak, men gubben kan göra dörrar också.
Bra ljus och ventilation!

Vad ska man ha för väggar/golv? 1 1/2 hästars jämfört med 2 hästars?
Ångar man sig om man väljer ett 1 1/2 hästars? Gillar 2 hästars för man får en hel spilta att packa i
Vad ska vi leta efter och vad ska man kolla efter när vi tittar på släp?
Gillar Ume men de har inga små fönster framtill vad jag sett utan bara baktill.
Böckman och värmlandsvagnen har jag också tittat lite lätt på.
 
Kylinge eller Star trailer.
Då får du en bra kvalitetstransport för liten budget som uppfyller alla dina punkter.
 
Umesläp finns med små fönster fram dock har de en modell där hästarna åker baklänges och då är fönsterna baktill. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 331
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: fio
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: Bluefish
·
Utrustning Har läst forum om olika hästtransporter i flera dagar nu och jag blir inte riktigt klok på det. Jag har en KIA som får dra 2000 kg med...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 143
Senast: Djuranna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp