Vi som är ensamma i jul

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare MJLee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 117
  • Visningar Visningar 5 583

Bukefalos 30 år!

Det är ett enormt drev mot alla Wahlgrens, speciellt äldre damer verkar avsky dem alla kraftigt. Skrattade högt när Benjamin kom in då många skrev när Siv blev vald; skönt att slippa de där Wahlgrens iaf.
Mycket konstigt.
Det är ju superlätt att slippa den familjen. Bara att låta bli att titta.
Jag har inte TV utan streaamar det jag vill se. Har inte ramlat in i ett enda avsnitt av deras show.

Trots saknaden av mamma som gick bort i januari har jag haft en underbar dag.
Började med god frukost, red sen ut båda hästarna och fixade stallet, preppade julmat och åt den till Kalle. Sen blev det långt samtal med syster där vi öppnade julklapparna vi bytte i helgen. Efter det tog jag ett varmt bad och har nu tittat på första Harry Potter-filmen.

Snart dags för sängen. :love:

I min föräldrageneration, så det fanns när jag var barn, men jag har själv aldrig fixat det. Hos barnens farmor och farfar är det vad jag vet fortfarande ett stående inslag.

Glömde ju svara, det var ett svar på inlägget ovan alltså :p

Idag kan f.ö. bli en dag som jag inte pratar med någon människa. Jag har varit ute på promenad nu, ska fixa lite hemma och sen läsa tror jag.

Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
Ja, vi hade det och jag skulle kunna ge min högra arm för att få äta det igen, men det var med mormors hembakade "tjockkakun", ett tjockt, mjukt kavlat bröd som gräddades i vedspis. Höll ihop även när det var blött och funkade till allt. Nygräddade och varma så smöret rann nerför små fingrar, ostmackor som doppades i varm choklad, smörrebröd med en massa godsaker på om man ville bjuda gäster. :d:d:d

Idag har jag varit och fodrat i hästens förra stall, sen svängt förbi hästen och mockat. Han blev så besviken igår när jag inte tog in honom, så jag kollade inte ens till honom idag. 💔

Hemma nu för att försöka få i mig lite lunch innan jag åker till ponnyn.

Har fortfarande inte gjort rödbetssallad. :(

Vaknade 5 idag, det kändes onödigt tidigt så slumrade till kl 6, steg upp. Gjorde nåt, minns inte vad. Blev trött så tog en PN 9:30, vaknade vid 12 … :sleep: O_o Somnade igen och vaknade 12:45. Nu är kl 14:30 och jag skulle nog kunna ta en till lur. Hjälp vad trött jag är! Fattar inte vad det är med mig. Ska gå ut och ta lite luft.

Liknande trådar

• Är julfesten död?
  • Egen tråd-myror.
  • utedass
  • När berätta att jag vill separera?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat