Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket konstigt.Det är ett enormt drev mot alla Wahlgrens, speciellt äldre damer verkar avsky dem alla kraftigt. Skrattade högt när Benjamin kom in då många skrev när Siv blev vald; skönt att slippa de där Wahlgrens iaf.
I vår familj har det inte varit tradition men vet att många hem hade det framförallt när jag var liten.Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
Det hade tant jag ingen aning om.
Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
Ja, vi hade det och jag skulle kunna ge min högra arm för att få äta det igen, men det var med mormors hembakade "tjockkakun", ett tjockt, mjukt kavlat bröd som gräddades i vedspis. Höll ihop även när det var blött och funkade till allt. Nygräddade och varma så smöret rann nerför små fingrar, ostmackor som doppades i varm choklad, smörrebröd med en massa godsaker på om man ville bjuda gäster.Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
NejHar ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
Mamma och pappa brukade köra dopp i grytan, nu har det nog rationaliserats bort. Tror min svågers familj har dopp i grytan med men de har också någon stekt julkorv till.Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.
På pappas sida av släkten har det alltid funnits. Vörtbröd som doppats.Har ni haft tradition med dopp i grytan? Pratade om det igår med morfar.