Vi som bär i sjal och sele 2

Ja visst är den söt! Har letat efter den länge och hittade äntligen i vintras 😍

Barnet är 15 månader nu och har inte riktigt tålamod med att bli buren längre när han kan gå själv 🙄 Selen används fortfarande i affärer och när vi ska snabba ärenden där det tar för lång tid för honom att gå, typ. Eller om jag behöver ha honom någonstans där jag har koll på honom 😂
Och för mys såklart!😍

Nej det är klart, har man precis lärt sig gå vill man ju öva på det! :love: :D
 
Onbuhimo verkar spännande!
Jag hade så ont i magen (och fortfarande har) så sele funkade inte. Älskar att det finns onbuhimo att ta till istället. Jättesmidigt! Lätt att ta med, lätt att slänga upp, variationsmöjligheter. Jag klarar av att bära rätt så länge, bara jag spänner rätt.
 
Bär mest i sele, manduca. Har funderingar på att testa nån annan sele, bärtiden är inte obegränsat lång nu när sista (såvitt planerat) barnet snart fyller ett... Men trivs bra med den egentligen så har inte tagit mig råd/prioriterat.

Ringsjal gillade jag när barnen var mindre, sen har jag en vävd stl6 som jag leker med emellanåt då jag gärna vill använda sjal, så fint!

Bär mycket i skogen men för tillfället nästan mest för att söva hemma dagtid.
 
Idag har bebis sovit två av sina tupplurer i bärdon, först i trikåsjal på mig i morse, sen dryga timmen med mannen i ergobabyn runt lunch. Så skönt att det är så lätt att söva honom när man bär, det är ju bara att sätta i honom och gå runt o pyssla med grejer så somnar han :heart Inte att han är överdrivet svår annars heller men söva honom i soffan/vaggan dagtid om det inte faller sig så att han ammar till sömns tar alltid lite tid och lite skrik/gnäll om han inte är jättetrött verkligen.
 
Liten har varit så nöjd med att åka på promenad i vagnen ett tag så selen har varit vilande. Även vädret har såklart påverkat. Men har haft framme den en del i helgen och han var nästan mer nöjd nu.
Har ju en oanvänd ringsjal, skulle gärna använda den, känns smidigt, men har svårt att få till det. Eller provade när K var liten (inte för han är så stor nu) och gav upp. Kanske skulle ge dett ett försök till.
 
Jag bär fortfarande i sele trots att barnet snart är 3 år. Men det är så smidigt vid vissa uteaktiviteter och ibland vid sövning. Sen är det galet mysigt också! Använder mest tula toddler samt en en liknande tula fast i sjaltyg som är heeeelt underbar! Vann den i en dip och kommer aldrig göra mig av med den :)
 
Jag bär fortfarande i sele trots att barnet snart är 3 år. Men det är så smidigt vid vissa uteaktiviteter och ibland vid sövning. Sen är det galet mysigt också! Använder mest tula toddler samt en en liknande tula fast i sjaltyg som är heeeelt underbar! Vann den i en dip och kommer aldrig göra mig av med den :)

Jag har en 2-åring och inte heller jag har några planer på att sluta än. Visst vi bär kanske inte varje dag men iaf varannan.
 
Jag bär fortfarande i sele trots att barnet snart är 3 år. Men det är så smidigt vid vissa uteaktiviteter och ibland vid sövning. Sen är det galet mysigt också! Använder mest tula toddler samt en en liknande tula fast i sjaltyg som är heeeelt underbar! Vann den i en dip och kommer aldrig göra mig av med den :)
Jag har en 2-åring och inte heller jag har några planer på att sluta än. Visst vi bär kanske inte varje dag men iaf varannan.

Härligt att höra att man kan bära länge om man (och barnet! :D) vill!

I måndags fick jag hem min första långsjal! Det blev en Baie Nature Dark Matter i min basstorlek strl 6. 100% kammad bomull så easycare.
Jag har ju bara sjalat ett par dagar med den men gillar den redan! Mjuk och fin och känns stark!
 

Bifogade filer

  • MOV_2109_000034.jpg
    MOV_2109_000034.jpg
    140,2 KB · Visningar: 27
Jag köpte en begagnad Manduca på loppis för en femtiolapp, lite på vinst och förlust. Är det något jag ska tänka på när jag börjar använda den? Någon som har tips på bra instruktionsvideos?

Den har två snedställda resårband nedanför spädbarnsinsatsen, vad är de till för?

Än är mitt barn inte fött, men det är bara en fråga om dagar:)
 
Jag köpte en begagnad Manduca på loppis för en femtiolapp, lite på vinst och förlust. Är det något jag ska tänka på när jag börjar använda den? Någon som har tips på bra instruktionsvideos?

Den har två snedställda resårband nedanför spädbarnsinsatsen, vad är de till för?

Än är mitt barn inte fött, men det är bara en fråga om dagar:)

Spännande! Har du någon bild på resårbanden? Har ingen erfarenhet av Manduca men det kanske går att lista ut? :D
 
Min bebis är ett popcorn och jag får inte till det alls att bära henne i sjal :meh: Så använder bara selen nu och ev trikåsjalen ibland. Helt kört att få till det bra i vävd sjal eller ringsjal, är ju liksom omöjligt utan fungerande säte. Så jag har bestämt mig för att boka tid hos en bärabarn-coach och ta reda på om det är jag som är kass eller bebisensom är omöjlig :p Jag har ändå burit en hel del i vävd sjal med storasyster men nu är det helt omöjligt. Får se om det lyckas eller om det slutar med att jag säljer alla sjalarna och köper någon mer sele. För sele är ju visserligen sjukt smidigt men jag gillar att sjala...
 
Jag köpte en begagnad Manduca på loppis för en femtiolapp, lite på vinst och förlust. Är det något jag ska tänka på när jag börjar använda den? Någon som har tips på bra instruktionsvideos?

Den har två snedställda resårband nedanför spädbarnsinsatsen, vad är de till för?

Än är mitt barn inte fött, men det är bara en fråga om dagar:)
När spädbarnsinlägget inte används längre kan du rulla ihop det och stoppa in det i resårbanden så att det är mindre i vägen ☺👍
 
Jag köpte en begagnad Manduca på loppis för en femtiolapp, lite på vinst och förlust. Är det något jag ska tänka på när jag börjar använda den? Någon som har tips på bra instruktionsvideos?

Den har två snedställda resårband nedanför spädbarnsinsatsen, vad är de till för?

Än är mitt barn inte fött, men det är bara en fråga om dagar:)
Vi har en manduca som användes mycket till storasyster, ifall ni skulle behöva hjälp irl :)
 
Alltså, jag vill kunna bära i ringsjal men jag får tusan inte till det. Det är mest vid matlagning och sånt när bebis vill amma som det behövs, annars använder jag trikåsjal. Någon som har tips på hur jag ska ha ett spädbarn i ringsjal, eller videos? Nu måste jag ändå i princip hålla henne med ena armen och så fort hon ätit klart blir hon jättearg för att jag klämt ner henne där :o hon glider liksom bara ner jättelångt...
 
Alltså, jag vill kunna bära i ringsjal men jag får tusan inte till det. Det är mest vid matlagning och sånt när bebis vill amma som det behövs, annars använder jag trikåsjal. Någon som har tips på hur jag ska ha ett spädbarn i ringsjal, eller videos? Nu måste jag ändå i princip hålla henne med ena armen och så fort hon ätit klart blir hon jättearg för att jag klämt ner henne där :o hon glider liksom bara ner jättelångt...

Inga tips, har aldrig ammat i sjal än så länge! Men jag brukar kolla på Bära Näras-videor på YT och tycker de är bra.
 
Alltså, jag vill kunna bära i ringsjal men jag får tusan inte till det. Det är mest vid matlagning och sånt när bebis vill amma som det behövs, annars använder jag trikåsjal. Någon som har tips på hur jag ska ha ett spädbarn i ringsjal, eller videos? Nu måste jag ändå i princip hålla henne med ena armen och så fort hon ätit klart blir hon jättearg för att jag klämt ner henne där :o hon glider liksom bara ner jättelångt...
Babybaby har också många bra tips om att amma i sjal:up:
 
Vi har provat bära på rygg i vår ergobaby 360. Tycker det är skitsvårt få till en c-kurva på rygg, men det kanske inte är lika viktigt när de är nästan ett år?
Barnet har varit nöjd i alla fall, fast han vill nog upp lite högre för att kunna se. Sist pappan bar fick han vrida sig så barnet kunde se mig medan jag mockade :D.

Sjalen har jag inte burit i på evigheter. Funderar på att sälja den. Eller om jag ska prova bära på rygg i den. Vill dock ha en kortare i så fall, så man inte släpar i med ändarna när man är iväg och ska knyta. Det är en 6a, min bas.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 007
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 106
Senast: nullo-modo
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 841
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp