Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens mat var vidrig. Tänk er att någon stekt på nötgrytbitar utan krydda, så dom får en sån där unken nötköttslukt, till det har någon gjort en fullkomligt smaklös vit sås (den smakar alltså inte ens mjölk/mjöl) och kokt ris.

Köttet smakade ungefär som det luktade, där fick jag i mig en och en halv bit. Såsen smakar ingenting som sagt, så den får jag inte i mig. Det enda ätbara var riset (efter att ha saltat det själv). Idag skulle jag kunna ge bra mycket för en pizza alltså, men sambon har fullt upp hela dagen och har inte möjlighet att komma hit bara för att förse mig med en godare lunch. Tack gode gud för att jag har frukt som kan ta mig fram till middagen (som i lådan såg ännu mer smaklös ut än den här). Hade jag bara fått gå lite mer så hade jag gladeligen skuttat iväg till Pressbyrån och försett mig med baguett och bullar, men nu får jag mest gilla läget.
Har du omt i armarna? Rulla dit,skitkul att köra rullstol.:idea:

Jag har kommit på att så länge det är korv/köttbullar/liknande som det liksom ingår kryddning i så är det ätbart. Men det mesta andra köttet ligger okryddat för sig självt (och blir inte gott med salt/peppar som jag själv kan ha på i efterhand), och matchas gärna med smaklös potatis.
Försöker tänka att det är mindre än två veckor kvar för mig här (även om det skulle sätta igång, för då är det ju inte jag som är den inlagda och har inte längre rörelseförbud), det är ändå genomförbart trots icke-god mat. Kan sambon dessutom leverera hit lite till kylen (risifrutti och plättar t.ex.), samt hämtmat de dagar han är här så är det absolut genomförbart.
Tackar gudarna för att frukosten är väldigt bra i alla fall. Då blir det desto större portioner :bow:
Knorr har sina snack pot som är helt okej att äta, de är ju inte en hel måltid men åtminstone något att få i magen, det krävs bara varmt vatten i dem! Jag som inte kommer mig för att göra lunch när jag är hemma själv älskar dem! :D De kan du ha på rummet och sen bara be någon av sköterskorna komma med hett vatten till dem! Fast de kanske inte fungerar ur allergisynvinkel?

Redan tänkt tanken :D, men det finns bara sånna med små hjul på :down:. Just nu har jag dessutom en smärtande infart i ena handen, gissar att jag blir så illa tvungen att ta bort den och sätta en ny :arghh:
Om du frågar och dom sätter om infarten på ett smärtfriare ställe så finns det säkert en med större hjul (personalleksaker) det finns ju en o annan handikappad patient också.

Knorr har sina snack pot som är helt okej att äta, de är ju inte en hel måltid men åtminstone något att få i magen, det krävs bara varmt vatten i dem! Jag som inte kommer mig för att göra lunch när jag är hemma själv älskar dem! :D De kan du ha på rummet och sen bara be någon av sköterskorna komma med hett vatten till dem! Fast de kanske inte fungerar ur allergisynvinkel?
Värt att kolla upp! Kan be honom ta med några varma koppen hemifrån också :up:

Om du frågar och dom sätter om infarten på ett smärtfriare ställe så finns det säkert en med större hjul (personalleksaker) det finns ju en o annan handikappad patient också.
Frågade precis angående infarten, dom vill inte sätta om den. Så jag får väl försöka att härda ut åtminstone tills imorgon

Värt att kolla upp! Kan be honom ta med några varma koppen hemifrån också :up:

Frågade precis angående infarten, dom vill inte sätta om den. Så jag får väl försöka att härda ut åtminstone tills imorgon
Ibland undrar men om dom säger o gör saker bara för att jävlas o plåga.

Jag har kommit på att så länge det är korv/köttbullar/liknande som det liksom ingår kryddning i så är det ätbart. Men det mesta andra köttet ligger okryddat för sig självt (och blir inte gott med salt/peppar som jag själv kan ha på i efterhand), och matchas gärna med smaklös potatis.
Försöker tänka att det är mindre än två veckor kvar för mig här (även om det skulle sätta igång, för då är det ju inte jag som är den inlagda och har inte längre rörelseförbud), det är ändå genomförbart trots icke-god mat. Kan sambon dessutom leverera hit lite till kylen (risifrutti och plättar t.ex.), samt hämtmat de dagar han är här så är det absolut genomförbart.
Tackar gudarna för att frukosten är väldigt bra i alla fall. Då blir det desto större portioner :bow:
Ja frukosten är ju riktigt bra på ks i alla fall. Lyxfrukost :)

23334320_10155330206207762_6910059163602640882_o.jpg

Ska den svarta vara Svart, silver, guld, röd, grön, grå, vit eller blå?
Jag känner mig som kärringen mot strömmen men jag säger silver, för då blir den inte så tydlig så besökare vill titta noggrannare/närmare för att se och tänker att det blir närmare detaljstuderat och intressant grund till diskussion.

Räknas kexchoklad? :angel:
Får be sambon handla med mer grejer imorgon. Patientkyl finns, den lär jag börja utnyttja efter den här dagen. Innan har det liksom gått att tvinga i sig mat som inte smakar så gott, men det här var en helt ny nivå av äckligt.
Hade kvar ett ägg från frukosten, så det tog jag nu också. Sen finns det som sagt yoghurt och mackor i köket, så jag dör inte.

Jag har svårt att se att någon skulle sätta i sig den här rätten utan att rynka på näsan. Om det inte vore någon som svälter då.
Be honom ta med halva kryddskåpet hemifrån med.
Fyyy lider med dig :heart

Kom hem från affären för en liten stund sen, varit och hämtat ett paket.
Nu är det kaffe på gång så man tinar upp.
Burr vad kyligt det var ute.

Hade precis in en jättegullig undersköterska som bäddade med nya lakan och sa att jag ska ringa direkt när jag vill se vad det finns för mat tillgänglig i kylskåpet :up:. Vet ju dock vilken låda som ligger där med mitt rumsnummer på, och den såg inte rolig ut så jag behöver inte kasta mig över den.

Hoppas nu bara att nån av mina favoritbarnmorskor jobbar inatt så infarten kan fixas om det onda inte gett sig tills dess. Sen är situationen hanterbar igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 422
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 518
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka