Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonen bjöd på spöregn med inslag av snö och 2 grader "varmt". Blev nästan dränkt när jag var förbi macken och pumpade däcken :meh: Vart en vända till huset och gett fåglarna mat och plockat med mig loppis grejer sen åkte jag och fyllde på min hylla på loppisen. Nu är jag på marknaden igen. Snöar lite nu.

Dagens mat var vidrig. Tänk er att någon stekt på nötgrytbitar utan krydda, så dom får en sån där unken nötköttslukt, till det har någon gjort en fullkomligt smaklös vit sås (den smakar alltså inte ens mjölk/mjöl) och kokt ris.

Köttet smakade ungefär som det luktade, där fick jag i mig en och en halv bit. Såsen smakar ingenting som sagt, så den får jag inte i mig. Det enda ätbara var riset (efter att ha saltat det själv). Idag skulle jag kunna ge bra mycket för en pizza alltså, men sambon har fullt upp hela dagen och har inte möjlighet att komma hit bara för att förse mig med en godare lunch. Tack gode gud för att jag har frukt som kan ta mig fram till middagen (som i lådan såg ännu mer smaklös ut än den här). Hade jag bara fått gå lite mer så hade jag gladeligen skuttat iväg till Pressbyrån och försett mig med baguett och bullar, men nu får jag mest gilla läget.

Dagens mat var vidrig. Tänk er att någon stekt på nötgrytbitar utan krydda, så dom får en sån där unken nötköttslukt, till det har någon gjort en fullkomligt smaklös vit sås (den smakar alltså inte ens mjölk/mjöl) och kokt ris.

Köttet smakade ungefär som det luktade, där fick jag i mig en och en halv bit. Såsen smakar ingenting som sagt, så den får jag inte i mig. Det enda ätbara var riset (efter att ha saltat det själv). Idag skulle jag kunna ge bra mycket för en pizza alltså, men sambon har fullt upp hela dagen och har inte möjlighet att komma hit bara för att förse mig med en godare lunch. Tack gode gud för att jag har frukt som kan ta mig fram till middagen (som i lådan såg ännu mer smaklös ut än den här). Hade jag bara fått gå lite mer så hade jag gladeligen skuttat iväg till Pressbyrån och försett mig med baguett och bullar, men nu får jag mest gilla läget.
Det är ju flera som har erbjudit sin hjälp! Någon stockholmare kanske har möjlighet att fixa lite mat åt dig!
@Hyacinth @Reykjavik

Dagens cliffhanger. Får ut Gucci-paketet på utlämningsstället. Då ringer det från butiken, måste akut in och jobba pga ingen personal på plats. Kastar in kartongen i lägenheten och rusar därefter till jobbet. Har alltså hämtat men inte öppnat lådjäveln #gucci #kaos #cliffhanger

Det är ju flera som har erbjudit sin hjälp! Någon stockholmare kanske har möjlighet att fixa lite mat åt dig!
@Hyacinth @Reykjavik
Fast det är ju en sak att erbjuda sig att komma förbi med nån tidning (vilket kan göras när som), och en annan att ordna fram mat (som ska komma vid lämplig tid, hållas varm etc) tänker jag. Middagen kan jag be att få in vid 16, så det är ju inte jättelång tid det rör sig om.

Gode Gud, exakt det där fick jag när jag var nysnittad. Vi kallar det ”utskrivningsmat”. Så sjukt äckligt. Tyvärr är jag ute med BARN på aktivitet hela dagen innan jag ska på teater. Mitt snabbtips är att be personalen springa ner åt dig. På SöS sålde de riktigt bra lunchlådor utanför pressbyrån, för 50-lappen.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 011
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka