Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju en sak att erbjuda sig att komma förbi med nån tidning (vilket kan göras när som), och en annan att ordna fram mat (som ska komma vid lämplig tid, hållas varm etc) tänker jag. Middagen kan jag be att få in vid 16, så det är ju inte jättelång tid det rör sig om.

Och skulle det vara en annan dag kan jag faktiskt komma med mat, beroende på hur specifika önskemål du har.

FUCK skulle just göra baba ganoush och upptäcker att varenda jävla aubergine jag köpte var dålig. Affären har redan stängt och om jag går tillbaka på måndag kan de naturligtvis hävda att de blivit dåliga sedan i onsdags. :meh: Vågar inte använda dom eftersom skalet är fläckigt och missfärgat och insidan är inte helvit utan har bruna ränder och prickar. Dubbel fuck.

FUCK skulle just göra baba ganoush och upptäcker att varenda jävla aubergine jag köpte var dålig. Affären har redan stängt och om jag går tillbaka på måndag kan de naturligtvis hävda att de blivit dåliga sedan i onsdags. :meh: Vågar inte använda dom eftersom skalet är fläckigt och missfärgat och insidan är inte helvit utan har bruna ränder och prickar. Dubbel fuck.

Det är ingen fara alls. De går hur bra som helst att använda, det är bara stöt - och/eller köldskador.

Gode Gud, exakt det där fick jag när jag var nysnittad. Vi kallar det ”utskrivningsmat”. Så sjukt äckligt. Tyvärr är jag ute med BARN på aktivitet hela dagen innan jag ska på teater. Mitt snabbstopp är att be personalen springa ner åt dig. På SöS sålde de riktigt bra lunchlådor utanför pressbyrån, för 50-lappen.
Dom har alltså tillagat den här rätten förut?! Jösses. Det måste vara någon som inte känner minsta stolthet inför sin arbetsinsats som jobbar i köket...
Jag kan säkert be personalen rulla mig bort till pressbyrån, men dom känns väldigt stressade idag. Så jag kör på äpple och banan tills jag vet hur middagen smakar, alternativt ber någon hämta in ett glas yoghurt om det krisar (jag har redan utfört två av mina tre tillåtna promenader till köket :cautious:)

Dom har alltså tillagat den här rätten förut?! Jösses. Det måste vara någon som inte känner minsta stolthet inför sin arbetsinsats som jobbar i köket...
Jag kan säkert be personalen rulla mig bort till pressbyrån, men dom känns väldigt stressade idag. Så jag kör på äpple och banan tills jag vet hur middagen smakar, alternativt ber någon hämta in ett glas yoghurt om det krisar (jag har redan utfört två av mina tre tillåtna promenader till köket :cautious:)

Fast hur stressade de än är kommer de förstå att du är hungrig. Du kan ju skicka med pengar eller be att få swisha. Sen bör du ha ett kexförråd och lite annat så du har reserver. Har ni inte en patientkyl där du kan ha lite ok färdigrätter?

Jomen, det låter som samma, men MIN sås var halv genomskinlig med små lökbitar. Tämligen slemmigt. Till och med min soptunna till partner som en gång ätit en 6 timmar gammal skagenbaguette i Indien ratade den.

Fast hur stressade de än är kommer de förstå att du är hungrig. Du kan ju skicka med pengar eller be att få swisha. Sen bör du ha ett kexförråd och lite annat så du har reserver. Har ni inte en patientkyl där du kan ha lite ok färdigrätter?

Jomen, det låter som samma, men MIN sås var halv genomskinlig med små lökbitar. Tämligen slemmigt. Till och med min soptunna till partner som en gång ätit en 6 timmar gammal skagenbaguette i Indien ratade den.
Räknas kexchoklad? :angel:
Får be sambon handla med mer grejer imorgon. Patientkyl finns, den lär jag börja utnyttja efter den här dagen. Innan har det liksom gått att tvinga i sig mat som inte smakar så gott, men det här var en helt ny nivå av äckligt.
Hade kvar ett ägg från frukosten, så det tog jag nu också. Sen finns det som sagt yoghurt och mackor i köket, så jag dör inte.

Jag har svårt att se att någon skulle sätta i sig den här rätten utan att rynka på näsan. Om det inte vore någon som svälter då.

Personalen var precis inne och konstaterade att maten inte såg så god ut. Hon frågade om jag ville ha en annan matlåda direkt :up:, men nu har jag ju satt i mig ris, ägg och äpple så då kan det lika gärna vänta lite innan nästa försök

På tal om sjukhusmat serverades det dagen efter min äldstas födelse en tallrik med vad jag tyckte såg ut som spyor. Efter att själv ha fått upp allt maginnehåll och lite till dagen innan fanns det inte på kartan att jag ens skulle prova det där så sambon skickades ut illa kvickt för att köpa något ätbart. Fy för :yuck: Däremot var frukosten god :p

@cili jag var ju inlagd på ks ett par veckor i våras. Jag levde på vegetariskt. Mycket var rätt vidrigt men mycket hellre det än sjukhusfisk, torra köttbitar och sånt äckel faktiskt :p

Här steker jag pannkakor innan jag ska till sängen igen. Mår inget vidare, blött 1.5-2 dl pga mens men det är ju helt normalt, som vanligt. Så länge man inte blir väldigt dålig. Att svettas, vara trött och tung i huvudet är heeeelt normalt. Så det blir horisontalläge här. Märkligt det där med kroppen...

@cili jag var ju inlagd på ks ett par veckor i våras. Jag levde på vegetariskt. Mycket var rätt vidrigt men mycket hellre det än sjukhusfisk, torra köttbitar och sånt äckel faktiskt :p

Här steker jag pannkakor innan jag ska till sängen igen. Mår inget vidare, blött 1.5-2 dl pga mens men det är ju helt normalt, som vanligt. Så länge man inte blir väldigt dålig. Att svettas, vara trött och tung i huvudet är heeeelt normalt. Så det blir horisontalläge här. Märkligt det där med kroppen...
Jag har kommit på att så länge det är korv/köttbullar/liknande som det liksom ingår kryddning i så är det ätbart. Men det mesta andra köttet ligger okryddat för sig självt (och blir inte gott med salt/peppar som jag själv kan ha på i efterhand), och matchas gärna med smaklös potatis.
Försöker tänka att det är mindre än två veckor kvar för mig här (även om det skulle sätta igång, för då är det ju inte jag som är den inlagda och har inte längre rörelseförbud), det är ändå genomförbart trots icke-god mat. Kan sambon dessutom leverera hit lite till kylen (risifrutti och plättar t.ex.), samt hämtmat de dagar han är här så är det absolut genomförbart.
Tackar gudarna för att frukosten är väldigt bra i alla fall. Då blir det desto större portioner :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 422
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 518
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka