Jag är fortfarande lite skärrad efter något som hände mig tidigt imorse - jag vaknade av dörrklockan (bor i lägenhetshus, 27 lägenheter i min uppgång) och flög ur sängen, tittade i dörrhålet där det stod en ung person, väl påbyltad. Tänkte att det väl var tidningsbudet, de kommer ju med paket ibland så jag öppnade. Då är det en påtänd (eller på annat vis påverkad) person som säger "Kan jag få något att äta?" - jag blev helt ställd och sa att jag inte har något hemma (vilket var sant) och "hemskt ledsen" och stängde och låste. Hörde hur hen ringde på hos grannarna efteråt, måste ha skrämt livet ur dem.
Har mailat föreningen och bett dem påminna om att vi inte ska släppa in folk i huset som vi inte känner igen eller väntar. Riktigt obehagligt - jag är inte så himla nervös av mig men hen kunde ju faktiskt ha haft kniv eller vad som helst. Brrr!
Har mailat föreningen och bett dem påminna om att vi inte ska släppa in folk i huset som vi inte känner igen eller väntar. Riktigt obehagligt - jag är inte så himla nervös av mig men hen kunde ju faktiskt ha haft kniv eller vad som helst. Brrr!