Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande lite skärrad efter något som hände mig tidigt imorse - jag vaknade av dörrklockan (bor i lägenhetshus, 27 lägenheter i min uppgång) och flög ur sängen, tittade i dörrhålet där det stod en ung person, väl påbyltad. Tänkte att det väl var tidningsbudet, de kommer ju med paket ibland så jag öppnade. Då är det en påtänd (eller på annat vis påverkad) person som säger "Kan jag få något att äta?" - jag blev helt ställd och sa att jag inte har något hemma (vilket var sant) och "hemskt ledsen" och stängde och låste. Hörde hur hen ringde på hos grannarna efteråt, måste ha skrämt livet ur dem.

Har mailat föreningen och bett dem påminna om att vi inte ska släppa in folk i huset som vi inte känner igen eller väntar. Riktigt obehagligt - jag är inte så himla nervös av mig men hen kunde ju faktiskt ha haft kniv eller vad som helst. Brrr!

Jag är fortfarande lite skärrad efter något som hände mig tidigt imorse - jag vaknade av dörrklockan (bor i lägenhetshus, 27 lägenheter i min uppgång) och flög ur sängen, tittade i dörrhålet där det stod en ung person, väl påbyltad. Tänkte att det väl var tidningsbudet, de kommer ju med paket ibland så jag öppnade. Då är det en påtänd (eller på annat vis påverkad) person som säger "Kan jag få något att äta?" - jag blev helt ställd och sa att jag inte har något hemma (vilket var sant) och "hemskt ledsen" och stängde och låste. Hörde hur hen ringde på hos grannarna efteråt, måste ha skrämt livet ur dem.

Har mailat föreningen och bett dem påminna om att vi inte ska släppa in folk i huset som vi inte känner igen eller väntar. Riktigt obehagligt - jag är inte så himla nervös av mig men hen kunde ju faktiskt ha haft kniv eller vad som helst. Brrr!

Herregud vad obehagligt!! Jag hade aldrig i livet öppnat dörren om jag inte väntade besök. Men förstår om du kanske var yrvaken. Så tur att inget hände dig!

Hade ätit ordentlig frukost och sen hade sambon med mat från McDonalds, samt att jag dricker ca 2 liter (mjölk, saft, juice) dagligen, så kalorimässigt var det nog lugnt. Han har även försett mig med två stora godispåsar, men jag är helt osugen.

Trist nog kan jag meddela att vattnet numera innehåller blod. Så det behövs ännu mer tumhållning framöver :(
Gillar att du får i dig näring. Ogillar läget på fostervattenfronten.

Herregud vad obehagligt!! Jag hade aldrig i livet öppnat dörren om jag inte väntade besök. Men förstår om du kanske var yrvaken. Så tur att inget hände dig!

Ja, yrvaken och på något vis övertygad om att det var en paketleverans. Annars öppnar jag aldrig ytterdörren om jag inte väntar besök, alla som kan tänkas komma förbi spontant har mitt mobilnummer och kan höra av sig, liksom...

Min bil tände lite felkodslampor i morse *suck*
Den ena kände jag igen från Peggan dvs fel på avgasreningen
Men den andra var en bilsymbol med ett stort kryss över :confused: så jag googlade nu
Visade sig vara symbolen för att startspärren var på men bilen var ju redan igång :confused::confused::confused:
Faan vad jag älskar fungerande bilar :cool:

Hade ätit ordentlig frukost och sen hade sambon med mat från McDonalds, samt att jag dricker ca 2 liter (mjölk, saft, juice) dagligen, så kalorimässigt var det nog lugnt. Han har även försett mig med två stora godispåsar, men jag är helt osugen.

Trist nog kan jag meddela att vattnet numera innehåller blod. Så det behövs ännu mer tumhållning framöver :(
Usch vilken tråkig utveckling. Håller tummarna att det börjar gå åt rätt håll.

Trafikverket och japp, så är det.
Hörde på radion idag att forskare med magnetkamera kunnat kartlägga exakt vad som händer i hjärnan vid sömnbrist och vad konsekvenserna blir. Om vi säger så här...kombinationen sömnbrist och säkerhetstjänst är inte direkt lyckad.

Jag är väldigt glad att vi fått 11h. Helt galet med bara 8 h (enligt mig). Tycker synd om dig. Måste vara tufft.

Försöker komma på hur jag ska påbörja ett blogginlägg om de senaste dagarna. Hade egentligen inte tänkt nämna någonting där, men känner att det är svårt att försöka förse alla med samma information över t.ex. messenger och telefon. Enklare att skriva ner, och kunna hänvisa dit. Okejade det hela med sambon förut, eftersom vi innan helgens händelser var överens om att inte skriva om det offentligt på fb eller så heller (av anledningen att jag hela tiden varit pessimistisk över att det ska gå vägen, så ironiskt).

Hörde på radion idag att forskare med magnetkamera kunnat kartlägga exakt vad som händer i hjärnan vid sömnbrist och vad konsekvenserna blir. Om vi säger så här...kombinationen sömnbrist och säkerhetstjänst är inte direkt lyckad.

Jag är väldigt glad att vi fått 11h. Helt galet med bara 8 h (enligt mig). Tycker synd om dig. Måste vara tufft.

Vi får ändrat schema från december och då kommer det bli riktigt jobbigt. Jobbar till tio på kvällen åtta mil bort och börjar sex på morgonen antingen 3,5 mil eller 9 mil bort dagen efter. Då är jag glad om jag får drygt tre timmars sömn mellan passen.

Nej, det är inte lyckat. Jag använder semesterdagar för att klara av schemat som det ligger. Tack!

Vi får ändrat schema från december och då kommer det bli riktigt jobbigt. Jobbar till tio på kvällen åtta mil bort och börjar sex på morgonen antingen 3,5 mil eller 9 mil bort dagen efter. Då är jag glad om jag får drygt tre timmars sömn mellan passen.

Nej, det är inte lyckat. Jag använder semesterdagar för att klara av schemat som det ligger. Tack!
Vad säger facket om det här? Med den forskningen som grund hade det klart varit intressant att anmäla bara 8 h nattvila arbetsmiljöverket.
Det är ju helt sjukt att du skall behöva använda semesterdagar till sådant.

Försöker fylla i Nikitas skadeanmälan. Känns just nu inte värt det för knappt 500 kr. Undrar hur kinkiga Agria är med förra gången hon hade UVI. Vet att det var på våren 2016 och får inte tag på kliniken för att kolla exakt datum. Suck, Nikitas premier blir bara dyrare och dyrare. Helt otroligt att de kostar en bra bit över hemförsäkringen.

Vad säger facket om det här? Med den forskningen som grund hade det klart varit intressant att anmäla bara 8 h nattvila arbetsmiljöverket.
Det är ju helt sjukt att du skall behöva använda semesterdagar till sådant.

Det är godkänt av facket. På något sätt får både de och chefer det till att det är upp till oss anställda att se till att vi är pigga och utvilade på jobbet.

Försöker komma på hur jag ska påbörja ett blogginlägg om de senaste dagarna. Hade egentligen inte tänkt nämna någonting där, men känner att det är svårt att försöka förse alla med samma information över t.ex. messenger och telefon. Enklare att skriva ner, och kunna hänvisa dit. Okejade det hela med sambon förut, eftersom vi innan helgens händelser var överens om att inte skriva om det offentligt på fb eller så heller (av anledningen att jag hela tiden varit pessimistisk över att det ska gå vägen, så ironiskt).
Jag tänker fortsätta vara positiv så att det räcker för oss båda!! :heart

Ligger du på Karolinska? Säg till om du behöver något, så kan jag hjälpa till om det behövs.

Ligger du på Karolinska? Säg till om du behöver något, så kan jag hjälpa till om det behövs.
Stämmer bra. Klarar mig fint så länge sambon kommer på regelbundna besök, han frågar hela tiden om det är något mer jag behöver och allt skrivs prydligt ner i en gemensam lista på mobilen :bow:.
Skulle det däremot hända något så han får förhinder så hojtar jag till vid behov :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka