Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar närma sig slutet av denna arbetsdag. Sisådär 1,5 timme kvar. Därefter ska jag till stallet och sen hem och äta något. Tyvärr inget gott men ändå :p

Sååååå....jag blev också sugen på risgrynsgröt idag, och var HELT säker på att jag hade grötris hemma. Men, nja, typ en deciliter utgånget grötris i en påse i skafferiet... :mad: Vad göra???? Google is your friend :) ! Enligt källor går det att koka risgrynsgröt på "vanligt" ris också, så nu testar vi gröt på basmatiris....:D Spännande! Enligt källan skulle det inte bli någon skillnad på smak eller konsistens, så vi får se om några timmar hur sant detta är. Nervkittlande.....:p

Då var det städat i potatislådan .En smart lösning med lutande golv och en liten låda som potatisen rullar ner på men den hade ett lager på två dm med blandat råttskit och piss och en massan annat som dom hittat och tuggat sönder .Verkar ha kalasat på fågelmaten då det var massor med solrosfrön där .Fick tömma industridammsugaren 8 gånger och en sopsäck blev full .Hittade några råttlik där åxo .Tur jag hade mask annars är nog risken att man blivit sjuk och det luktade vedervärdigt

Överlevde det obligatoriska firandet av svärfar på fars dag. Så obeskrivligt tråkigt :yuck: min far firas inte, vi har aldrig uppmärksammat de dagarna i min släkt. Sen är min far inget vidare att fira heller :meh:

Suck :meh:
Folk diskuterar metoo/timellhysterin. På den nivån där man allvarligt funderar på om man är den enda i rummet med vettiga värderingar. Mitt i samtalet drogs homosexualitetens vara eller icke vara in i det hela också :confused: Vad nu det hade med saken att göra. När man sedan inte har samma åsikt som övriga ska man såklart motbevisas också :meh:

Hon är faktiskt riktigt fin i den rosa grimman med strasshjärtan på nosryggen :p :love:

23519393_10155993134674066_4660916000043572575_n.jpg

Och nu vet jag varför en 500kr rullen tapet kostar under halva priset,alla rullar är felrullade så man måste rulla om dom innan man kan sätta upp dom :banghead:
Och dom är lika mesiga som dom såg ut på rullen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 563
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka