Bukefalos 28 år!

Vi som har ett sovrum för lite

Mina delade rum länge och jag hade det minsta sovrummet, men nu känns det som att det skulle vara svårt. En kille på 11 år och en tjej på 8, och de vill ju ha kompisarna ifred osv. Fint du har!
Kan de inte gå in i olika rum när de har kompisar? Typ att den ena är med sin kompis i deras rum, och den andra är med sin kompis i vardagsrummet? Eller i ditt rum, om inte du är hemma.
 
Kan de inte gå in i olika rum när de har kompisar? Typ att den ena är med sin kompis i deras rum, och den andra är med sin kompis i vardagsrummet? Eller i ditt rum, om inte du är hemma.
Jo så kan man ju såklart lösa det, men jag tycker att min lösning fungerar bra utifrån våra förutsättningar.
 
Jag har också en sån byrå som nattduksbord. Har tre stora byråer i samma serie också, gillar dem.
Jag har det nattduksbordet samt en byrå med tre lådor i samma färg. Båda köpta på Erikshjälpen, 35 kr för nattduksbordet och 125 för byrån har jag för mig :) Typ alla mina prylar, nästan, är second hand, för jag är inte speciellt kräsen eller har behov av nytt. Mitt köksbord i ek är köpt nytt inklusive stolar men stolarna har gått hädan så jag ska i fatt fyra ekstolar, just nu har jag fyra furustolar... bra att sitta på men osnygga ;) Och ett annat soffbord kanske, det jag har skadades och skavdes en del i flytten, å andra sidan har jag mest det som fotstöd så frågan är om jag ska slösa energi på det ;)
 
Det går bra, även om jag såklart jobbar mot något annat.
Fast kommentarer som den känns ju inte superroliga får jag väl erkänna. Jag bjuder inte hem folk så ofta om man säger så.
Ser verkligen inte ut som en skrubb! Min första tanke när jag såg det var "undra om jag skulle kunna göra något i mitt sovrum för att få det lika mysigt?". Har alltid önskat krypin när det gäller sovplatser. Vill ha väggar trångt och nära. Mitt sovrum nu känns nästan lite för stort!
 
Ser verkligen inte ut som en skrubb! Min första tanke när jag såg det var "undra om jag skulle kunna göra något i mitt sovrum för att få det lika mysigt?". Har alltid önskat krypin när det gäller sovplatser. Vill ha väggar trångt och nära. Mitt sovrum nu känns nästan lite för stort!
Jag gillar små sovrum! Mysigt och tryggt på något vis! Jag sover ju nu i klädkammaren, har ännu inte fått den som jag vill ha har prioriterat de andra rummen, men det är ändå mysigt där, speciellt med tanke på att det kan bli bättre ju. En stor fördel för mig där är just att fönstret där är är frostat så när jag har migrän stänger jag dörren och har det släckt. Det kommer ju in ljus men i det riktiga sovrummet är två stora fönster som vardera vetter ut mot en gång och en cykel-/gångbana+ dörr in till klädkammare + dörr till vardagsrummet så svårmöblerat och svårt att få tyst och lugn.

Men jag fnular på hur jag ska få det trevligare i min "garderob".
Till vänster direkt är dörren så man kan öppna den helt precis :)
336180203_1280394289563359_1325640814402501118_n.jpg
 
Det går bra, även om jag såklart jobbar mot något annat.
Fast kommentarer som den känns ju inte superroliga får jag väl erkänna. Jag bjuder inte hem folk så ofta om man säger så.
Tycker också att det ser ut som ett ombonat kryp in, inte som någon skrubb. Hade jag fått välja tyger jag gillar till väggarna hade jag trivts på ett sådant ställe.
 
Med proppskåp bredvid spegeln. :)
Snygg sänggavel.
Ja ser inte så snyggt ut men bättre i en klädkammare tänkte de väl när de valde placering av det när lägenheten byggdes för några år sedan. Den är ju inte byggd för att användas som rum direkt, utan jag gör ju det ändå. Finns ventilation, fönster och dörr även om jag aldrig stänger dörren dock, finns inget behov av det när det bara är jag och hunden nu.

Jag ska göra lite mer i ordning på hyllan ovanför klädhängarna (och funderar på om och i så fall hur man kan dölja kläderna, eller om det inte stör), sätta upp två lackhyllor (sådana små fyrkantiga), några bilder/tavlor, snurra ljusslinga runt ventilationsröret och kanske sätta en blomma i fönstret. Det kanske piffar upp det lite mer.

Tack så mycket! Såg en i en grupp på FB som behövde förvaring till sina flyttlådor, tog en bit tyg och satte det fint om de platta lådorna med säkerhetsnålar och -tadaa- en sänggavel! :) Men blev inte lika fin, hade inte säkerthetsnålar så sydde några stygn, är ett gammalt påslakan. Men nu har jag ju sänggavel och kan i lugn och ro leta efter ett snyggt tyg att använda till det sedan. :) Såg ett jättefint tyg för en tid sedan men det kostar verkligen mer än skjortan hahaha, men kanske ska den vara enfärgad eftersom jag inte har enfärgade örngott och påslakan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Jag påbörjar nu till hösten äntligen min utbildning. Jag och min dotter bor bra, i ett område jag känner till väl, nära till...
2
Svar
28
· Visningar
3 531
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 029
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 732
Senast: AlmostEasy
·
Hemmet ... för jag har verkligen kört fast nu, i mina tafatta försök att fräscha upp min lägenhet. Faktum är att jag verkligen har lyckats...
Svar
10
· Visningar
1 617
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp