Bo litet med barn

Beroende på hur ditt kök ser ut, så kan du (kanske) dela av köket till ett sovrum som en Stockholmstvåa. Dvs. gör om matplatsdelen vid fönstret till sängplats. Sätt upp vägg med ljusinsläpp mot gången med diskbänk/spis för att dela av. Sen ha matplatsen i vardagsrummet istället.

Loftsäng i vardagsrummet med arbetsplats under, och dela av med draperi/skärmvägg el. liknande är kanske enklast annars.
 
Det har jag också funderat på men kruxet med sovrummet är att där är tre dörrar. En till vår klädkammare, en ut till hallen och en till en liten gång som leder till badrummet. (som sagt, otroligt dålig planlösning), alla dörrar behöver vi ju. Har eventuellt tänkt offra klädkammaren men den är guldvärd för det är den enda förvaringsmöjligheten vi har i lägenheten. Så på alla väggar finns en dörr utom på en vägg för där är ett stort fönster. Det är också på grund av alla dörrars dumma placering det är svårt att hitta bra sätt att dela av sovrummet så jag får en sovhörna. Och inte nog med att hela sovrummet är fullt med dörrar så är dörrarna placerade ungefär i mitten på varje vägg.

Oj, hur tänkte arkitekten egentligen??
 
Beroende på hur ditt kök ser ut, så kan du (kanske) dela av köket till ett sovrum som en Stockholmstvåa. Dvs. gör om matplatsdelen vid fönstret till sängplats. Sätt upp vägg med ljusinsläpp mot gången med diskbänk/spis för att dela av. Sen ha matplatsen i vardagsrummet istället.

Loftsäng i vardagsrummet med arbetsplats under, och dela av med draperi/skärmvägg el. liknande är kanske enklast annars.

En jag kände hade en liten soffa under loftsängen i sitt studentboende. Det funkade.
 
Kolla programmet 1/2 rum och kök på SVT Play. Där bygger de om trånga lägenheter så att de blir större på budget under 10000. I den ingår dock inte arbetet (som utförs av teamet) men som inspiration är programmet toppen.
 
Jag bor med min dotter (på halvtid) i en tvåa där hon har sovrummet och jag sover i vardagsrummet. Vårt vardagsrum är dock stort nog att dela av med en bokhylla, så det får plats en sovdel åt mig och en vardagsrumsdel med TV och soffa. Dottern är 20 nu, vi har bott såhär sedan hon var 14.
 
Min kollega flyttade till en trea med sina två barn varannan vecka när han och sambon gick isär. Barnen har varsitt eget rum och han sover på bäddsoffa i vardagsrummet. Funkar finfint tycker han! :up:
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Crossline
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 912
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 857
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp