Vi som inte möblerar med sprillans nytt

Lite mer närbild på högaffeln
Visa bifogad fil 83925

Jag har ju en massa gamla redskap här som inte används längre. Dock tog det emot att slänga dem för... ja. Första året efter pappas bortgång hjälpte särbon mig att röja och bygga om lite i ladorna och då hängde han upp en del av redskapen som dekoration på ladorna :love: Det känns jättebra att de fortfarande är här och syns, som en liten hälsning till de som bott här tidigare.

I samma veva hängde han upp mammas drakar i taket på stora ladan... jag grinade när jag såg det, det var så fint. Nu tänker jag alltid på mamma när jag ser dem, hon älskade att flyga med drakar :heart
 
Jag har ju en massa gamla redskap här som inte används längre. Dock tog det emot att slänga dem för... ja. Första året efter pappas bortgång hjälpte särbon mig att röja och bygga om lite i ladorna och då hängde han upp en del av redskapen som dekoration på ladorna :love: Det känns jättebra att de fortfarande är här och syns, som en liten hälsning till de som bott här tidigare.

I samma veva hängde han upp mammas drakar i taket på stora ladan... jag grinade när jag såg det, det var så fint. Nu tänker jag alltid på mamma när jag ser dem, hon älskade att flyga med drakar :heart
Vad mysigt!

Jag ska ställa resten av redskapen i stallet skyddat men synligt :D
 
Ja i Skåne, precis i mitten av Skåne enligt vad "folk" säger ;)
Då borde du bo väldigt nära mitt Skåne hus (mellan linderöd o tollarp) :idea: men jag misstänker att du siktade lite mera öster ut.
jag frågade för att jag har 3 kassar böcker om du vill ha, dock ska jag inte ner än på några veckor
 
Då borde du bo väldigt nära mitt Skåne hus (mellan linderöd o tollarp) :idea: men jag misstänker att du siktade lite mera öster ut.
jag frågade för att jag har 3 kassar böcker om du vill ha, dock ska jag inte ner än på några veckor
Siktade lite mer österut?
Jag bor i Höör så det är ju en bit från ditt Skånehus, men hur långt har jag ingen större koll på egentligen, några mil?

Varför vill du inte ha böcker? :O Du har ju nu TVÅ hus du kan fylla!! Men absolut, jag kan absolut tänka mig dem. Om det inte är psalmböcker och Biblar förstås! ;) Det är dock ingen brådska, har du vägarna förbi vid tillfälle så är jag tacksam, känns det helt på avvägar så finns det fler bokmalar som är tacksamma gissar jag :)
 
Siktade lite mer österut?
Jag bor i Höör så det är ju en bit från ditt Skånehus, men hur långt har jag ingen större koll på egentligen, några mil?

Varför vill du inte ha böcker? :O Du har ju nu TVÅ hus du kan fylla!! Men absolut, jag kan absolut tänka mig dem. Om det inte är psalmböcker och Biblar förstås! ;) Det är dock ingen brådska, har du vägarna förbi vid tillfälle så är jag tacksam, känns det helt på avvägar så finns det fler bokmalar som är tacksamma gissar jag :)
Jag kör genom Höör på vägen ner,så jag kan handla på CG, så det kan vi lösa.
har inga bokhyllor o läser inte om, det är mest bundna men även pocket,deckare,kriminalromaner o tantsnusk :D

Ps för mig blir Höör norr ut
 
Siktade lite mer österut?
Jag bor i Höör så det är ju en bit från ditt Skånehus, men hur långt har jag ingen större koll på egentligen, några mil?

Varför vill du inte ha böcker? :O Du har ju nu TVÅ hus du kan fylla!! Men absolut, jag kan absolut tänka mig dem. Om det inte är psalmböcker och Biblar förstås! ;) Det är dock ingen brådska, har du vägarna förbi vid tillfälle så är jag tacksam, känns det helt på avvägar så finns det fler bokmalar som är tacksamma gissar jag :)
Nä inte öster,jag menade ju väster annars hamnar man i drickat vid kusten, lika dålig på vädersträck som som hö o vä :o
 
Jag kör genom Höör på vägen ner,så jag kan handla på CG, så det kan vi lösa.
har inga bokhyllor o läser inte om, det är mest bundna men även pocket,deckare,kriminalromaner o tantsnusk :D

Ps för mig blir Höör norr ut
Tack! Vad trevligt! :)

Jag har alltid tyckt det ligger lite norr i Skåne men tydligen skryter kommunen om att det är Skånes mittpunkt! Märkligt det där, det är norr när det kommer till väder i alla fall!
 
Ska möblera om och ta bort tvbänken och ställa två skåp som tvn ska stå på.
Hoppas det blir bra.
Ska bara böka ut skåpen från förrådet
 
Har fått upp en "ny" (Tradera-fynd) plafond i sovrumstaket :) . Tycker att den blev rätt fin där.... :up: Skulle vara kul att veta ålder. Själv gissar jag 60/70-tal? Vad tror ni? Lamphållaren är av porslin - och inte plast - så det får mig att tänka att den nog har några år på nacken?
plafond.jpg
 
Kul tråd, tänkte vid första tanken att vi nog mest har nytt, sedan började jag titta mig omkring och inser att vi nog har en blandning av nytt och gammalt.

I denna bild är fåtöljen ett sk containerfynd, och bordet är köpt beggat av en jobbarkompis, det är stort runt och har en snurrskiva av Sten i mitten 🤩( när jobbarkompisen skulle flytta var det första jag frågade om de skulle sälja bordet och visst skulle de det😀)

3DE0DB49-17DA-4E61-82BF-F9F4AF0FCED1.jpeg
 
Vilken rolig tråd. Tittar in och slår ett slag för dean Jenner (osäker på stavningen). Finns ofta på loppisar eller stående hos nån man känner i bästa fall. Dessa fick jag av mina barns farmor. Och jag älskar dom.
 

Bifogade filer

  • 20220125_084932.jpg
    20220125_084932.jpg
    202,4 KB · Visningar: 101
Hittade också den här tråden nu, vad roligt!

Vi försöker handla mkt begagnat och lära barnen att allt inte måste vara nytt :)

Senaste fyndet var ett gräsligt fult skrivbord som fick ny färg och tapet på sidorna och blev min syhörna. Ursäkta röran och det ganska dåliga ljuset på bilden

32CACF0D-C8D1-4071-808F-5B925173F4CE.jpeg
 
Kul tråd, tänkte vid första tanken att vi nog mest har nytt, sedan började jag titta mig omkring och inser att vi nog har en blandning av nytt och gammalt.

I denna bild är fåtöljen ett sk containerfynd, och bordet är köpt beggat av en jobbarkompis, det är stort runt och har en snurrskiva av Sten i mitten 🤩( när jobbarkompisen skulle flytta var det första jag frågade om de skulle sälja bordet och visst skulle de det😀)

Visa bifogad fil 84145
Kan man få se en närbild på bordet? Låter ju tokhäftigt!
 
Jag har ju en massa gamla redskap här som inte används längre. Dock tog det emot att slänga dem för... ja. Första året efter pappas bortgång hjälpte särbon mig att röja och bygga om lite i ladorna och då hängde han upp en del av redskapen som dekoration på ladorna :love: Det känns jättebra att de fortfarande är här och syns, som en liten hälsning till de som bott här tidigare.

I samma veva hängde han upp mammas drakar i taket på stora ladan... jag grinade när jag såg det, det var så fint. Nu tänker jag alltid på mamma när jag ser dem, hon älskade att flyga med drakar :heart
Kan vi få se drakarna i taket?
 
Hittade också den här tråden nu, vad roligt!

Vi försöker handla mkt begagnat och lära barnen att allt inte måste vara nytt :)

Senaste fyndet var ett gräsligt fult skrivbord som fick ny färg och tapet på sidorna och blev min syhörna. Ursäkta röran och det ganska dåliga ljuset på bilden

Visa bifogad fil 84610
Jag har behov av ytterligare ett bord i mitt sy-/arbetsrum nu när jag måste jobba hemifrån mest hela tiden. Skärmen stör min symaskin :D Letar begagnat men har inte riktigt hittat nåt än.
 
Vill ha ett nytt vardagsrumsbord men vet inte vad.
Vad svårt det blev.
Vill möblera om lite med men vet inte hur.
 
Jag har behov av ytterligare ett bord i mitt sy-/arbetsrum nu när jag måste jobba hemifrån mest hela tiden. Skärmen stör min symaskin :D Letar begagnat men har inte riktigt hittat nåt än.
I feel you! Har tidigare haft kombinerat sy- och arbetsrum men funkar inte när jag jobbar hemma. Har sytt i vardagsrummet en period men det blir så jobbigt att behöva plocka fram och bort hela tiden. Nu blev det en hörna nere i vårt TV-rum så får väl se hur det funkar med den kombinationen!

Skrivbordet skänktes bort från ett dödsbo. Var svart med grönt lack på 🙈
 
Efter att ha hittat den här tråden inser jag att det flesta möblerna är begagnade/eller så har dom hängt med länge, hemma hos mig.

I köket står en byrå som jag haft kläder mm i sen jag var liten. Nu är den för tillfället fylld med garner och annat pysselmaterial.
Köksbordet och två stolar till det fick jag från en arbetskamrat till pappa när jag skulle flytta och studera på annan ort efter studenten.(2008) Min lilla röda träsoffa som står där, fick jag efter att min farbror gick bort för några år sedan. Då ingen annan i släkten hade plats och för att den är röd. :p

Min soffa fick jag också när jag skulle flytta efter studenten. Inte den vackraste, men skön. Jag har lagt över ett överkast för att "gömma" lite och för att få lite omväxling. Ska jag göra mig av med den står exet först i kön av intressenter. :D
Soffbordet har pappa byggt en gång i tiden som jag senare tog över.
Tvn tog jag från farmor efter att hon köpte ny för ett ex antal år sedan. Fullt fungerande, men jag saknar vissa funktioner som finns på nyare. Dock inget som jag inte har löst på annat sätt.
Jag har också lite bänkar och bokhyllor som jag antingen köpt eller fått begagnade.

Sen har jag en radio-musikbänk?? Har helt glömt bor vad det heter.:angel:
Den agerar avlastningsyta och har varit blombänk så är lite ful på ytan. Många som kommer på besök är nyfikna över vad det är.
Den fick jag efter att dom hade rensning på en arbetsplats. Den blev inte såld på en loppis dom hade, så jag tog den istället för att den skulle hamna på tippen/okänt ställe. Vet inte om den fungerar, har inte själv vågat sätta i kontakten i uttaget ifall en säkring går. Men kanske är dags efter alla dessa år jag haft den. ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
920
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
628
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: ptr
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
486
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp