Vi som inte möblerar med sprillans nytt

Och en till från insidan (där låset syns):
20160820_120733.jpg
 
Jag blandar nytt och gammalt.
Här ett syskrin. Letade länge efter ett syskrin och hade turen att hitta det här som är exakt likadant som det min gammelmormor hade, samma motiv och årtal och allt, det är bara namnet på insidan som skiljer :heart
 

Bifogade filer

  • 20211231_213527.jpg
    20211231_213527.jpg
    256,2 KB · Visningar: 66
I köket är varenda möbel begagnad. Det mesta har jag hittat i annonser men stolarna är från min farmor och farfar. Jag har fler stolar och ett matchande furubord från de också men det står i förrådet pga platsbrist just nu, ihop med deras gröna pinnstol som jag hoppas få plats för en vacker dag.
 

Bifogade filer

  • 20211231_213706.jpg
    20211231_213706.jpg
    301,8 KB · Visningar: 78
Jag instämmer till viss del med @Fruentimber, jag placerar den tidigt till mitten av 1800-talet men som sagt, utan målningar är det svårt att veta mer exakt. Gammal (dvs antik) är den utan tvekan.
Jag undrar om det är ungefär samma ålder på min med, om det nu går att avgöra på de lite dåliga bilderna från min mörka vind? Jag tänker t.ex. att järnet runt nyckelhålet har ungefär samma form som vissa av beslagen på @TantAgda s kista? Får väl försöka ta mig upp där någon dag och kolla på den lite noggrannare. Det är "lite" bökigt bara för det krävs en stege för att komma upp i luckan. Bara trappstegen räcker inte till.....
 
Har möblerat om
Håller på att städa så det är stökigt
Blir värre när man är en extra person föera dagar per vecka
 

Bifogade filer

  • 20220101_114748.jpg
    20220101_114748.jpg
    153,5 KB · Visningar: 49

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
621
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
711
Senast: ptr
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp