Vi som inte möblerar med sprillans nytt

DAEB8553-3D6D-42C8-B3A5-C49E272A7AF3.jpeg
 
Svärföräldrarnas Zorntavlor, husets bouppteckningskarta från 1886, husets flygfoto 1953, makens farfars akvarell från deras sommarstuga. Min farmors (eller kanske farfars mors) Jesustavla. Televerkets låda som jag fått i födelsedagspresent av en ljudtekniker. Makens ärvda piedestal med räkakvarie. Svärföräldrarnas gamla soffbord. Blå skinnsoffa köpt begagnad för några år sedan.
20201010_233141.jpg
 
Till skillnad från vissa så gillar jag teak 🤪

Visa bifogad fil 83182
Dottern 15 år i förrgår:
"Mamma, du vet sådan där bokhylla med snören, trådar på sidorna?"
Jag, förvirrad men tänker direkt på stringhylla...
"Njaäe...?"
Dottern, suckar och försöker igen:
"Jo du vet, sådan med, ja kanske galler eller trådar och så är det hyllplan och så sätter man typ böcker eller bara saker där"
Jag, säker på stringhylla nu, men...
"Man sätter böcker på bokhyllor, men...Menar du stringhylla...?"
"JA!!! Ja!!! Sån! Sån vill jag ha, De är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ snygga alltså, har du sett en sån?!"
Jag, hämtar chockat hakan från golvet, ungen är 15 och skyr allt "gammalt..."
"Jag googlar, är osäker på om du menar den..."
Dottern, exalterad vid bild:
"SÅN!!!!!"
Jag
"WTF?!?! Har du en aning om hur gamla de är? Har du feber i dag?"
:D :D
 
Jag instämmer till viss del med @Fruentimber, jag placerar den tidigt till mitten av 1800-talet men som sagt, utan målningar är det svårt att veta mer exakt. Gammal (dvs antik) är den utan tvekan.
Vad tror du om min? Framför allt kanske, vilken färg har den haft från början eller är den bara avflagen? Kanske någon som börjat skrapa av den för vitmålning (hujeda mig!!)? Den är tung som ett as (och full med barnspel och sådant kul!), men jobbig som soffbord eftersom locket inte är helt plant tyvärr. Även om den har agerat soffbord här också.
 
Åh wow! Jag vill också ha ett ägg nu!

Hur får man tag på ett sådant? Den är ju skitcool!
Kompisen fick det av sin pappa. Han hade köpt två men de levererades i omgångar och är så svåra att få in iom att de är 97 breda behöver man ta ner dörrkarmar. Det orkade han bara göra en gång, så när ägg nr 2 kom hamnade det hos kompis eller snarast i hennes garage för de fick inte heller in det. Så hon frågade om jag ville ha det och jag sa givetvis ja. Jag har dubbeldörr vid altanen så det gick in där. Det har 5 högtalare i sig

Oklart var pappan hittat dom
 
Kompisen fick det av sin pappa. Han hade köpt två men de levererades i omgångar och är så svåra att få in iom att de är 97 breda behöver man ta ner dörrkarmar. Det orkade han bara göra en gång, så när ägg nr 2 kom hamnade det hos kompis eller snarast i hennes garage för de fick inte heller in det. Så hon frågade om jag ville ha det och jag sa givetvis ja. Jag har dubbeldörr vid altanen så det gick in där. Det har 5 högtalare i sig

Oklart var pappan hittat dom
Men så häftigt det är! De borde verkligen göras nu!
 
Slänger in en bild på den ena av mina fåtöljer. Mina föräldrar skaffade dem nån gång på tidigt 50-tal. De kläddes om en gång och när jag tog över fem var de slitna. Min kompis tapetseraren tog hand om dem och jag valde Karl-Axrl Perhsons tyg delfinisk rörelse
DSC_0118.JPG
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
622
Senast: Piaff
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
713
Senast: ptr
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
481
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp