Vi som letar häst II

Jag har köpesannons ute, tycker det är bättre. De två jag ska titta på ligger inte ute på annons utan de har svarat på min annons, är nog många gånger enklare även som säljare att kunna välja person som verkar passa ens häst istället för att sålla ut någon bland massa svar.. Nu fick jag ett svar om en superfin fjording som inte heller ligger på annons.
Snygg, ädel modell och väldigt välutbildad.
Den vill jag titta på om jag inte fastnar för någon av de andra två 😊
Jag sålde en häst på det sättet. Väldigt skönt för mig att slippa svara på en massa som bara ville ha bilder och sedan hör man inte ett ljud.

Köparen jag fick kontakt med var helt rätt och allt blev så bra!
 
Jag vill inte ha känslig som i reaktiv och explosiv 😅
Mer känslig för hjälperna, känslig i munnen. het utan att bli stark.
Molnet, min irländare var precis så. Kunde galoppera ute i full sula och aldrig vara rädd för att han skulle sticka eller flyga iväg. Gick fram överallt, helt orädd, trafiksäker och världens enklaste i all hantering. Men väldigt känslig att rida. Han såg nog rätt till enkel ut från marken när jag haft honom några år, inte lika enkel när man satt på men väldigt rolig 😁
Den jag red igår var precis så.
Ha ha jag vet en ;)
 
Ska prova den första en gång till. Är osäker på om jag kommer tycka den är för tråkig för mig i längden. Samtidigt är den väldigt fin att rida och har en riktigt härlig galopp 😍
Så nu ska jag dit och galoppera ute i skogen och sen se vad jag tycker efter det 😁
 
Ska prova den första en gång till. Är osäker på om jag kommer tycka den är för tråkig för mig i längden. Samtidigt är den väldigt fin att rida och har en riktigt härlig galopp 😍
Så nu ska jag dit och galoppera ute i skogen och sen se vad jag tycker efter det 😁

Är det stoet? 😍
 
Ibland blir jag så trött på folk.
Provred en häst som jag tackade nej till pga ofräsch.
Nu ligger den på annons som promenadhäst och ej till hoppning pga gammal skada och röntgenförändring.
Inget som togs upp med mig, då hade jag aldrig ens åkt dit 😑
Men fy! 👿
 
Ibland blir jag så trött på folk.
Provred en häst som jag tackade nej till pga ofräsch.
Nu ligger den på annons som promenadhäst och ej till hoppning pga gammal skada och röntgenförändring.
Inget som togs upp med mig, då hade jag aldrig ens åkt dit 😑
Hm.

Det kan ju varit så att de tog hästen till klinik efter ditt besök och fick svart på vitt?
 
Provat den första igen, uteritt denna gång. Superfin! Framåt, orädd och galoppen är 🤩
Sen är den väldigt rar och trevlig att hantera.
Jag tror faktiskt det kan vara hästen för mig trots allt. Inte lika flashiga och med samma utstrålning som Vegas och Molnet men den är söt, stabil och välriden, har otroligt snälla ögon och hade inga problem med min hund som var halvt hysterisk 😆 Han blir gärna lite lätt exalterad på nya platser 🙄
Den är e. Wynton och sen mycket fullblod på mammas sida. Såg att han lämnat en del som tävlat hoppning trots att han är en dressyrhingst.
Denna hoppar trevligt, är modig, gillar vatten och bra galopp, perfekt för fälttävlan mao 😁
 
Provat den första igen, uteritt denna gång. Superfin! Framåt, orädd och galoppen är 🤩
Sen är den väldigt rar och trevlig att hantera.
Jag tror faktiskt det kan vara hästen för mig trots allt. Inte lika flashiga och med samma utstrålning som Vegas och Molnet men den är söt, stabil och välriden, har otroligt snälla ögon och hade inga problem med min hund som var halvt hysterisk 😆 Han blir gärna lite lätt exalterad på nya platser 🙄
Den är e. Wynton och sen mycket fullblod på mammas sida. Såg att han lämnat en del som tävlat hoppning trots att han är en dressyrhingst.
Denna hoppar trevligt, är modig, gillar vatten och bra galopp, perfekt för fälttävlan mao 😁
Låter helt perfekt😍
 
Provat den första igen, uteritt denna gång. Superfin! Framåt, orädd och galoppen är 🤩
Sen är den väldigt rar och trevlig att hantera.
Jag tror faktiskt det kan vara hästen för mig trots allt. Inte lika flashiga och med samma utstrålning som Vegas och Molnet men den är söt, stabil och välriden, har otroligt snälla ögon och hade inga problem med min hund som var halvt hysterisk 😆 Han blir gärna lite lätt exalterad på nya platser 🙄
Den är e. Wynton och sen mycket fullblod på mammas sida. Såg att han lämnat en del som tävlat hoppning trots att han är en dressyrhingst.
Denna hoppar trevligt, är modig, gillar vatten och bra galopp, perfekt för fälttävlan mao 😁
Det är mycket sprak i farfar, men det har du säkert koll på.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 328
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 816
Senast: bobbbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 596
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 493
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp