Bukefalos 28 år!

Vi som letar häst II

Provat den första igen, uteritt denna gång. Superfin! Framåt, orädd och galoppen är 🤩
Sen är den väldigt rar och trevlig att hantera.
Jag tror faktiskt det kan vara hästen för mig trots allt. Inte lika flashiga och med samma utstrålning som Vegas och Molnet men den är söt, stabil och välriden, har otroligt snälla ögon och hade inga problem med min hund som var halvt hysterisk 😆 Han blir gärna lite lätt exalterad på nya platser 🙄
Den är e. Wynton och sen mycket fullblod på mammas sida. Såg att han lämnat en del som tävlat hoppning trots att han är en dressyrhingst.
Denna hoppar trevligt, är modig, gillar vatten och bra galopp, perfekt för fälttävlan mao 😁

Jag känner ju inte dig, men blir ändå så glad för din skull efter det tråkiga du råkat ut för. Hoppas du har hittat DIN häst ♥️
 
Provat den första igen, uteritt denna gång. Superfin! Framåt, orädd och galoppen är 🤩
Sen är den väldigt rar och trevlig att hantera.
Jag tror faktiskt det kan vara hästen för mig trots allt. Inte lika flashiga och med samma utstrålning som Vegas och Molnet men den är söt, stabil och välriden, har otroligt snälla ögon och hade inga problem med min hund som var halvt hysterisk 😆 Han blir gärna lite lätt exalterad på nya platser 🙄
Den är e. Wynton och sen mycket fullblod på mammas sida. Såg att han lämnat en del som tävlat hoppning trots att han är en dressyrhingst.
Denna hoppar trevligt, är modig, gillar vatten och bra galopp, perfekt för fälttävlan mao 😁
Men va roligt :heart håller tummarna att det blir ni
 
Jag förvånas ständigt när folk i min närhet köper ny häst. De vet exakt vad de vill ha och sen kommer de hem med nåt helt annat. O_o

En skulle ha en lite mindre (155?) brun valack och kom tillbaka med ett skimmelsto som var d-ponny.

En annan skulle ha en c-ponny läromästare i hoppning som förstahäst till sitt barn. Köper en ponny (som visade sig vara b-ponny) som hoppat några gånger hemmavid men aldrig ens varit iväg på p&j.

Kan fortsätta med minst fem exempel till…
 
Jag förvånas ständigt när folk i min närhet köper ny häst. De vet exakt vad de vill ha och sen kommer de hem med nåt helt annat. O_o

En skulle ha en lite mindre (155?) brun valack och kom tillbaka med ett skimmelsto som var d-ponny.

En annan skulle ha en c-ponny läromästare i hoppning som förstahäst till sitt barn. Köper en ponny (som visade sig vara b-ponny) som hoppat några gånger hemmavid men aldrig ens varit iväg på p&j.

Kan fortsätta med minst fem exempel till…
Jag har gjort så. Jag skulle vilja ha en läromästare.

Och har stallet fullt av unghästar.

Jag tror egentligen att jag är ganska nöjd med unghästar och egentligen vill jag nog gärna ha det.


:angel:
 
Jag förvånas ständigt när folk i min närhet köper ny häst. De vet exakt vad de vill ha och sen kommer de hem med nåt helt annat. O_o

En skulle ha en lite mindre (155?) brun valack och kom tillbaka med ett skimmelsto som var d-ponny.

En annan skulle ha en c-ponny läromästare i hoppning som förstahäst till sitt barn. Köper en ponny (som visade sig vara b-ponny) som hoppat några gånger hemmavid men aldrig ens varit iväg på p&j.

Kan fortsätta med minst fem exempel till…
Jag har också gjort så!
Jag skulle ha en fjordvalack, gärna större än c-ponny. Köpte ett 4-årigt sto från Litauen. Det var inte rätt så jag sålde och hade hunnit ändra mig till att jag ville ha ett halvblod av lite mindre modell, läromästare som skulle hjälpa mig att komma över min hopprädsla. Tja, ett halvblod (eller varmblod som det heter men min 50+ hjärna tycker det heter halvblod och att varmblod är travare) blev det ju, men modell 173 cm (eller 175 som jag tror) och för pigg (eller springig) i hoppningen. Numera vet jag ju att han hade ont av artros, annars var han nog en bra läromästare i hoppning. Hoppade allt man styrde på (utom på slutet då han inte ens ville hoppa över en galoppbom i ena varvet). Så tillbaka till den där fjordvalacken då, som blev ett sto med c-ponnymått!
 
Jag har gjort så. Jag skulle vilja ha en läromästare.

Och har stallet fullt av unghästar.

Jag tror egentligen att jag är ganska nöjd med unghästar och egentligen vill jag nog gärna ha det.


:angel:

Jo, man får såklart ändra sig! Men just när man har en så uttalad bild på vad man vill ha och så dyker det upp nåt helt annat. ;)

Sen är vissa av personerna så nöjda med sina köp och andra gnäller över att hästen inte är si eller så. Det är nog det värsta, att man köper nåt man egentligen inte skulle ha och sen gnäller för att hästen inte motsvarar det. Ungefär som att jag skulle gnälla för att min fjording inte kan gå 1,40-hoppning. :banghead:
 
Jo, man får såklart ändra sig! Men just när man har en så uttalad bild på vad man vill ha och så dyker det upp nåt helt annat. ;)

Sen är vissa av personerna så nöjda med sina köp och andra gnäller över att hästen inte är si eller så. Det är nog det värsta, att man köper nåt man egentligen inte skulle ha och sen gnäller för att hästen inte motsvarar det. Ungefär som att jag skulle gnälla för att min fjording inte kan gå 1,40-hoppning. :banghead:
Det har du rätt i! I mitt fall så är det också så att jag inte riktigt har tiden att hålla igång en vuxen ridhäst.

Sedan är jag väldigt svag för unghästar och allt det tålmodiga arbete som krävs. Så, tja, det är nog så att jag tycker mig vilja ha en läromästare i teorin.

Förhoppningsvis så kommer jag en bit på väg med det som skall bli min ridhäst denna gång. Åren går trots allt ganska fort!
 
Jag förvånas ständigt när folk i min närhet köper ny häst. De vet exakt vad de vill ha och sen kommer de hem med nåt helt annat. O_o

En skulle ha en lite mindre (155?) brun valack och kom tillbaka med ett skimmelsto som var d-ponny.

En annan skulle ha en c-ponny läromästare i hoppning som förstahäst till sitt barn. Köper en ponny (som visade sig vara b-ponny) som hoppat några gånger hemmavid men aldrig ens varit iväg på p&j.

Kan fortsätta med minst fem exempel till…
Så länge man är vuxen tänker jag att spannet kanske var bredare än man från början trodde 😆
Men när man handlar åt barn tycker jag det är en god idé att hålla sig till grundplanen 👍🏻
 
Jag förvånas ständigt när folk i min närhet köper ny häst. De vet exakt vad de vill ha och sen kommer de hem med nåt helt annat. O_o

En skulle ha en lite mindre (155?) brun valack och kom tillbaka med ett skimmelsto som var d-ponny.

En annan skulle ha en c-ponny läromästare i hoppning som förstahäst till sitt barn. Köper en ponny (som visade sig vara b-ponny) som hoppat några gånger hemmavid men aldrig ens varit iväg på p&j.

Kan fortsätta med minst fem exempel till…
-Låtsats som att jag inte har ett litet tinkersto där det var planerat att vara en större nordsvensk valack 😅-
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 373
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 846
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 370
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp