Vi som letar häst III

Bukefalos 30 år!

En välriden shettis till dottern och ett litet russinsto till mig ❤️

Är helt ofattbart att jag inte ruckat på ett enda önskemål utan de tickar precis alla boxar 😲
Nåja det är väll aldrig en nackdel om de varit billigare men har definitivt inte betalat överpris.

Så himla härligt! :heart

Är som tidigare sagt lite i valet å kvalet på äldre hästen, blev en ridtur förra veckan, för att se om han skulle tycka de va trevligt, och det gjorde han.
Tanken på att behöva lära känna en ny häst känns oxå drygt, fast jobbigast är ju tanken på att ta bort honon.
Men.
Man kan ju inte låta bli att spana på nytt.
Dykt upp 2st som på papperet låter bra, lite för unga kanske, hade ju gärna haft nån i 10års åldern iaf.
Men ffa.
Bägge ser typ exakt likadana ut som min 😭 samma jäkla vita baktass, lång man på samma sida, och hint av vitt i pannan.
Går ju lixom inte "byta ut" mot en där jag kommer behöva kolla datum på bilderna för klocka vem det är 🤨
Är väl straffet för att man spanar på v.bl.travare 😆 är de för mycke begärt att de kan komma ut en fux lr nått 🙈

Såg för övrigt nån som letade fodervärd i andra änden landet, till en kallis på 170 😱 man fick ju lagom habegär...

Är som tidigare sagt lite i valet å kvalet på äldre hästen, blev en ridtur förra veckan, för att se om han skulle tycka de va trevligt, och det gjorde han.
Tanken på att behöva lära känna en ny häst känns oxå drygt, fast jobbigast är ju tanken på att ta bort honon.
Men.
Man kan ju inte låta bli att spana på nytt.
Dykt upp 2st som på papperet låter bra, lite för unga kanske, hade ju gärna haft nån i 10års åldern iaf.
Men ffa.
Bägge ser typ exakt likadana ut som min 😭 samma jäkla vita baktass, lång man på samma sida, och hint av vitt i pannan.
Går ju lixom inte "byta ut" mot en där jag kommer behöva kolla datum på bilderna för klocka vem det är 🤨
Är väl straffet för att man spanar på v.bl.travare 😆 är de för mycke begärt att de kan komma ut en fux lr nått 🙈

Såg för övrigt nån som letade fodervärd i andra änden landet, till en kallis på 170 😱 man fick ju lagom habegär...
Du får tänka som en granne när jag var ung - köper man en ny bil som ser ungefär ut som den gamla slipper nyfikna grannar bekymra sig.

Du får tänka som en granne när jag var ung - köper man en ny bil som ser ungefär ut som den gamla slipper nyfikna grannar bekymra sig.
Lite så kanske xD Skitstörande när det helt plötsligt är nya bilar som kör förbi 😆Närmar sig egentligen att byta bil oxå (farsan har precis fått hem ny kardanaxel å krängningshämmare så ska vi byta) men jag vill ju ha precis samma bil då oxå ju 🙈

Men, ska börja med att se om jag kan peta i hästen nått (tänkte börja med Mytelix blandingen från tråden här) för att se om han får tillbaka lite rörlighet. Eller iaf håller sig bekväm med tillvaron :)

Lite så kanske xD Skitstörande när det helt plötsligt är nya bilar som kör förbi 😆Närmar sig egentligen att byta bil oxå (farsan har precis fått hem ny kardanaxel å krängningshämmare så ska vi byta) men jag vill ju ha precis samma bil då oxå ju 🙈

Men, ska börja med att se om jag kan peta i hästen nått (tänkte börja med Mytelix blandingen från tråden här) för att se om han får tillbaka lite rörlighet. Eller iaf håller sig bekväm med tillvaron :)

Jag såg en jättefin 11 årig fux vbl travar valack till salu i dag! Nästan så jag blev sugen på att skaffa en sådan igen! :love: (tills jag kom på hur mycket jag gillar att rida dressyr....)

Om du vill kan jag försöka leta upp den igen, den dök upp nånstans i mitt Facebook flöde...

Jag såg en jättefin 11 årig fux vbl travar valack till salu i dag! Nästan så jag blev sugen på att skaffa en sådan igen! :love: (tills jag kom på hur mycket jag gillar att rida dressyr....)

Om du vill kan jag försöka leta upp den igen, den dök upp nånstans i mitt Facebook flöde...
Haha, de är lugnt :) kanske inte borde fresta mig 🙈 fast kanske ändå 😬🙃 tänkte att första steget borde egentligen vara att höra med bekanta i travvärlden, som dom jag köpte gubben av. Dom verkar ju hitta finfina hästar här å där som typ ges bort 😅 alternativt hitta nån som vill ha sin häst uppstallad av nån anledning. Va så vi (modern) fick kontakt. Vi ville ha betat då vi va hästlös, dom ville ha färre hästar hemma just då. Så blev flera år som dom hade hästar hos oss, sen blev en kvar och en kom tillbaka till mig.

Men även om de vore nice att bars ha en egen att fokusera på så har jag ju blivit van att bestämma allt själv 🙈

Sen så verkar varmblodsbörsen gruppen försvunnit på fb, som dom har en tendens att göra (kallis är på 3.0 nu) men har inte hittat nån ersättare än? 🤔

😍
IMG_1312.webp

Min fantastiska unghäst är utdömd, inte ens 7 år fyllda. Jag gjorde nog alla misstag man kunde när jag köpte henne - köpte osedd, obesiktigad och oförsäkrad. Det har stått mig dyrt både ekonomiskt och känslomässigt men någonstans tror jag ändå det var menat att hon skulle hamna hos mig.

Jag vill såklart fortsätta med hästarna, eftersom att det inte blev som det var tänkt med min nuvarande. Men vad ska jag titta på? I vilken prisklass?
Kraven jag har är inte många, ett varmblod av något slag. En unghäst att forma själv, 3-6 år gammal, frisk och sund. Helst en spansk eftersom det är de som ligger mig varmt om hjärtat.

Vilken prisklass är vettig? Det är bara på hobbynivå så inget snordyrt om jag säger så.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka