Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

KL.

Äntligen, efter en lång väntan, så har jag fått mitt uppsatsbetyg! Men den som väntar på något gott... "Din uppsats får betyget VG, så jag tycker att du ska vara nöjd med dig insats även om det inte ligger för dig : )" skrev examinatorn.

Jag är så glad! :banana:

Det som hjälpte mig är att jag helt enkelt såg det som ett tillfälle att sitta och dricka kaffe och njuta av att det är tyst och lugnt omkring mig.

Jag har inga större problem med tentanerver men det där tipset kan jag faktiskt rekommendera oavsett. Att unna sig att ta pauser under tentan och faktiskt släppa koncentrationen i tio minuter då och då. Speciellt under större skrivningar har det hjälpt mig något enormt.

KL.

Äntligen, efter en lång väntan, så har jag fått mitt uppsatsbetyg! Men den som väntar på något gott... "Din uppsats får betyget VG, så jag tycker att du ska vara nöjd med dig insats även om det inte ligger för dig : )" skrev examinatorn.

Grattis! :bump:

Fick själv tillbaka en rapport idag som jag skrev i oktober :cautious: Men det vägs upp av att det är första uppgiften jag faktiskt fått vettig feedback på. Att det var väldigt trevlig feedback gör inte saken sämre ;)

Tack så mkt, det är nog enda gången som jag producerat något vettigt, så jag är barnsligt glad :) Hoppas jag lyckas göra något ännu bättre när det är dags för magisteruppsatsen :D riktigt taggad och funderar redan nu på intressanta ämnen och ingångspunkter.

Vad roligt med god feedback :) så grattis, till dig med :bump:

Grattis! :D

Jag har som väntat varit konvalescent efter en operation i måndags, men jag väntade mig inte att även bli mentalt konvalescent. Första dagarna var jag helt sänkt och under hela veckan har jag knappt pluggat något alls. Har missat mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra så just nu försöker jag mest att inte drabbas av panik. Planen är att strukturera upp eländet imorgon förmiddag innan femmilen och sen är det fullt ös igen från och med måndag.

Grattis! :D

Jag har som väntat varit konvalescent efter en operation i måndags, men jag väntade mig inte att även bli mentalt konvalescent. Första dagarna var jag helt sänkt och under hela veckan har jag knappt pluggat något alls. Har missat mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra så just nu försöker jag mest att inte drabbas av panik. Planen är att strukturera upp eländet imorgon förmiddag innan femmilen och sen är det fullt ös igen från och med måndag.

Efter femmilen ska det förstås vara... Nå måtta får det vara med att kliva upp tidigt en söndag. :angel:

KL.

Grattis! :) Bra jobbat!

Jag har inga större problem med tentanerver men det där tipset kan jag faktiskt rekommendera oavsett. Att unna sig att ta pauser under tentan och faktiskt släppa koncentrationen i tio minuter då och då. Speciellt under större skrivningar har det hjälpt mig något enormt.

Skriver under på detta! När jag skrev T1-tentan tänkte jag först gå efter att jag skrivit klart tentan (typ "det blir ju ändå inte bättre än såhär") men sen satt jag kvar i ett par timmar ändå! Kollade igenom tentan, ändrade, la till, åt en frukt, drack en kopp kaffe, tittade lite till, funderade, la till några grejer, gick på toa osv. Tror det var det som gav mig G eftersom jag låg på gränsen :)

Kalabalik i klassen... Herreguuuud!

À anklagade B för att fuska på tentan (befogat). Klassen hamnar i två läger där ena sidan håller på A och andra på B. Sen tar någon som inte alls har med saken att göra upp det på Facebook och säger att À ska be om ursäkt till B (kaaaaos). Jag själv står utanför det hela men är moderator för facebookgruppen så jag säger ifrån att det inte är ok att hänga ut folk på det sättet på sociala medier och att man bör ta upp det med saken det gäller och inte göra en shoutout till hela klassen. Sen blir det typ krig bland övriga i gruppen så jag väljer att ta bort hela tjafset eftersom det inte hör hemma där.

Så kommer idag... Och då sitter B och kallar A för en "fet blå kossa" och andra fula saker, i klassrummet så att alla hör? Nu kan jag inte leka moderator i klassrummet men VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK? Snacka om att ha stannat på lågstadienivå. Inte ok! Sådana människor vill inte jag ha som sjuksköterskor när jag blir sjuk....

Men herregud, vuxna människor! :crazy: Stå på dej, och stå utanför hela skiten. Löjliga människor..
Håller med, hoppas man inte får en sån sköterska när man blir sjuk :crazy:

:eek: Allvarligt, bland vuxna människor? Eller, ska föreställa vuxna iaf... Aldrig varit med om något liknande! För lite fusk på en tenta? Anmäl det till rätt person om man har stor anledning att tro/kunna bevisa att det var fusk inblandat. Sen är saken klar?

KL

Haha åh! När jag skrev detta så fick jag för mig att gå in och kolla schemat av någon anledning. Ser då att jag tagit fel på dag. Presentationen jag trodde att jag skull hålla i morgon var visst idag. NU!

Turligt nog gjorde jag klart presentationen i morse och kastade mig in i det virtuella mötesrummet. Där satt de snällt och väntade på mig så nu har jag från ingenstans hållit ett seminarie och är därmed klar. Skönt att vara klar en dag tidigare än planerat. :D

Haha, snyggt :D Skönt att det gick bra ändå.

Jag fick tillbaka kommentarer på min första uppgift i en kurs. Eller ja, jag fick tillbaka någon annans kommentarer. Det blev väldigt konstigt när jag satte mig och skulle rätta till felen.. Tog lång tid innan jag fattade att det inte var mina kommentarer.

Är det någon som vet hur det går till om man sjukskrivs från studier under en längre tid? Hur gör man med inlämningar och sånt? Eller måste man avsluta studierna helt?

Yepp, folk som ska jobba med människor dessutom. Tycker det borde tas upp med någon ansvarig för håller man på så där är man fan inte mogen att ta hand om folk :mad:

Chili: Ja, eller inte för "lite fusk" - utan B reagerade så för att hon blivit PÅKOMMEN med att fuska. Jävligt omoget :mad: Jag tror att anklagelserna är omhändertagna, men attityden idag var fan otäck. Släpp det, människa! Gå runt och kalla folk "jävla kossa" och "jävla kärring" är fan inte okej :banghead:

Yepp, folk som ska jobba med människor dessutom. Tycker det borde tas upp med någon ansvarig för håller man på så där är man fan inte mogen att ta hand om folk :mad:

Låter ju helt vrickat att vuxna människor håller på så. Förhoppningsvis växer de upp innan de kommer ut i arbetslivet.

KL

Känner mig.. lat. Inte omotiverad, inte nedslagen utan lat. Har pratat med mitt sommarjobb, pratat schema och ordnat för sommaren. Lite mentalt har jag nog gått på sommarlov. Trots att det bara är februari. Trots att nästan hela terminen ligger framför mig och att jag har två (treish) stora tentor kvar.

Ska snappa ut ur sommarmode nu. Det är långt ifrån dags än!

*lite halvt knapplån*

På tal om sommaren, någon mer som som ska läsa någon sommarkurs? Jag ska göra det för att jag "måste", får inte gå utan studiestöd för då blir jag av med min SGI (himla fint att bli straffad för att man vill leva på pengar man redan har). Blir någon sorts kriminologikurs på halvtid, lagom intressant och lagom slappt. :D

Kalabalik i klassen... Herreguuuud!

À anklagade B för att fuska på tentan (befogat). Klassen hamnar i två läger där ena sidan håller på A och andra på B. Sen tar någon som inte alls har med saken att göra upp det på Facebook och säger att À ska be om ursäkt till B (kaaaaos). Jag själv står utanför det hela men är moderator för facebookgruppen så jag säger ifrån att det inte är ok att hänga ut folk på det sättet på sociala medier och att man bör ta upp det med saken det gäller och inte göra en shoutout till hela klassen. Sen blir det typ krig bland övriga i gruppen så jag väljer att ta bort hela tjafset eftersom det inte hör hemma där.

Så kommer idag... Och då sitter B och kallar A för en "fet blå kossa" och andra fula saker, i klassrummet så att alla hör? Nu kan jag inte leka moderator i klassrummet men VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK? Snacka om att ha stannat på lågstadienivå. Inte ok! Sådana människor vill inte jag ha som sjuksköterskor när jag blir sjuk....

Arbetslivet brukar uppfostra sådana där människor väldigt, väldigt fort enligt min erfarenhet, men det är ju ingen tröst för dig nu. Herrejösses alltså... :crazy:

Jag ska läsa en praktikkurs som heter Lantbrukets husdjur :D Vill få lite mer praktisk erfarenhet, tyvärr får man inte mycket sånt i skolan och de vill ju dra ner ännu mer på såna moment... :meh:

Apropå sommaren så har jag sån ångest för sommarjobb :crazy: Har inte hittat något och vet inte var jag ska börja, känner mig handfallen. Vill verkligen inte kravla tillbaka till Ica, vantrivdes något fruktansvärt förra året. Personalpolitiken är helkonstig och näe jag vill inte dit igen. Men dum som jag är gör jag inget aktivt för att hitta ett annat jobb utan stoppar bara huvudet i sanden :banghead:

Det blir ju liksom dubbelt det där, om du har ett möjligt jobb men verkligen inte vill dit. Man ska ju vara glad om man ens har ett jobb, men satan i gatan vad det sliter att vantrivas på jobbet. Håller tummarna så in i bomben att du ska hitta något annat!

Nästa sommar ska jag också in i den sommarjobbsångestsvängen, för när man läst sex terminer börjar det bli aktuellt med att söka sommarnotarietjänster och andra sommarjobb med juridisk anknytning. Det här är alltså sista sommaren jag kan slöa. :p

Arbetslivet brukar uppfostra sådana där människor väldigt, väldigt fort enligt min erfarenhet, men det är ju ingen tröst för dig nu. Herrejösses alltså... :crazy:

Tänkte också skriva det men sen kom jag på att jag känner till hur mycket "speciella" människor som helst inom vården :angel:

Jag ska läsa en praktikkurs som heter Lantbrukets husdjur :D Vill få lite mer praktisk erfarenhet, tyvärr får man inte mycket sånt i skolan och de vill ju dra ner ännu mer på såna moment... :meh:

Apropå sommaren så har jag sån ångest för sommarjobb :crazy: Har inte hittat något och vet inte var jag ska börja, känner mig handfallen. Vill verkligen inte kravla tillbaka till Ica, vantrivdes något fruktansvärt förra året. Personalpolitiken är helkonstig och näe jag vill inte dit igen. Men dum som jag är gör jag inget aktivt för att hitta ett annat jobb utan stoppar bara huvudet i sanden :banghead:

Kul med praktisk kurs :)

Funkar det inte att söka på något Ica inne i stan? Kanske inte går så bra att pendla i och för sig.. Tänkte om det var just ditt Ica du vantrives på kanske det funkar att byta :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 519
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 112
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 952
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka